Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ni som köper iPhone 3G: Vad gör ni med era gamla iPhones?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-11 00:42

Och om Ni säljer dom vad tar Ni isf. för pris för respektive 8 och 16 gb?

Jag funderar på att köpa en 16 gb och eventuellt en 3G modell...

Vad jag gör med den?
Använder den med mitt Tele2 abonnemang och skrattar mig lycklig när räkningen kommer?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-11 00:59
Ursprungligen av PeeMaN:

Vad jag gör med den?
Använder den med mitt Tele2 abonnemang och skrattar mig lycklig när räkningen kommer?

Trodde andemeningen med tråden gick fram men jag var kanske otydlig... Frågan riktar sig till de som köper en 3G modell och vad de gör med den förra modellen....

Den blir en bra isskrapa i vinter. Eller så får hunden den som leksak. Han gillar att tugga på mobiler.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-11 00:57
Ursprungligen av Zimmerman:

Den blir en bra isskrapa i vinter. Eller så får hunden den som leksak. Han gillar att tugga på mobiler.

Cool snubbe!!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 01:06

Säljer

Behåller den ett tag då jag behöver använda den utomlands och inte vill roam'a för tusenlappar i sommar.

Så länge som inte iPhone 3G går att låsa upp (jag vet att Firmware 2.0 är upplåst - dock inte nya iPhone) och går att köpa in billigt utan abonnemang har ju en iPhone 2.5G fortfarande ett väldigt bra värde.

Med tanke på att man inte kommer att kunna köpa en iPhone utan att binda sig, förutom på några få ställen, borde väl "gamla" iPhones nästan öka i värde? För de som inte vill binda sig under långa perioder kan en gammal iPhone vara ett jättebra alternativ, särskilt om man inte känner något större behov av 3G eller GPS. Skillnaden i övrigt kommer ju inte vara så stor då man kan köra samma mjukvara, och det känns som att det är mest intressant.

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 11:30

I september säljs gamla iPhone för 1000-1500 kr. Snart är världen översvämmad av iPhones - nya modellen - så detta är det logiska scenariot. Om ett år (tidigare i vissa länder) finns dessutom miljoner legalt upplåsta iPhones - då slumpas gamlingarna bort.
Sälj nu ni som vill sälja. Nu.

Jag tänkte använda min gamla iPhone som en kontroll till min Apple TV

Min gamla iPhone sitter i mitt Spa som en Mp3 spelare utomhus

sålde min 8GB för 3500kr

• Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-11 22:25
Ursprungligen av Hermoon:

sålde min 8GB för 3500kr

3500:-?????

Du måste vara rätt nöjd.

Tänkte sälja min som är 4-5 månader gammal för 1900-2000.

Jag ger min gamla 8 Gb till flickvännen.

1
Bevaka tråden