- supastition
- Medlem ●
grattis
jag skulle pröva aktivera.. det tuggade på och fick bara upp felmeddelanden om network error. fick dock plötsligt ett sms från telia att fria sms är aktiverat från och med i morgon.. då kunde jag komma in i telefonens gränssnitt. så pröva skicka ett sms till telefonen när den står där och tuggar..
vilket jävla skit!
Känner mig grundlurad på detta Iphone-piss!
Fan ta både Apple o Telia.
Apple utnyttjar sina trogna kunder så fruktansvärt mycket.
Aldrig mer en Iphone!
Du måste vara riktigt förbannad att du reggar dig på forumet bara för att säga att du är arg på Telia och Apple.
Nu känner jag mig lite som djävulens advokat men problemet med iTunes är knappast Telias fel.
Är det någon som vet i vilka/vilket land servern/servarna ligge. tänkte bara att man skulle vilja veta så man vet vilken tid man ska prova igen för man har ju inte tid att sitta och hålla på att försöka och försöka om alla jenkare får förtur till servern ..
är det bara jag som inte har någon teckning på telia
Får alla "An unknown error -4" felet? Jag får aldrig det.....jag får bara: "Vi kunde inte utföra din iTunes stpre-begäran. Nätverksanslutninge kopplades ned pga. en tidsgräns. Försäkra dig om att din nätverksinställningar är korrekta och att din nätverksanslutning är aktiv och försök igen."
Får alla "An unknown error -4" felet? Jag får aldrig det.....jag får bara: "Vi kunde inte utföra din iTunes stpre-begäran. Nätverksanslutninge kopplades ned pga. en tidsgräns. Försäkra dig om att din nätverksinställningar är korrekta och att din nätverksanslutning är aktiv och försök igen."
Min stackars fru får det meddelandet också, medan jag sitter med min och har kul...
För mig funkade iTunes fint, men själv väntar jag på att Telia ska komma igång. Deras datorhaveri i går gjorde att de tog emot abbonemangsuppgifterna för hand och nu har de en back-log på cirkus 200 beställningar.
Till en kund som var inne i butiken och klagade när jag var där sa de att det nog skulle funka under nästa vecka.
Kul.
Jag skrev samma under fel forum, sorry om det blir dubbelpost!
Jag stängde ner itunes, så efter en liten stund plingade det till i telefonen så var den upplåst.
Nu när jag ansluter till iTunes, frågar den "Det fins en uppdatering tillgänglig för operatörsinställningarna på din iphone. Vill du hämta den nu?"
Vad kan detta vara? Är den bara aktiverad kanske, men inte operatörslåst?
Eller är det bara datainställningar m.m? Nä men det funkar att surfa på 3G.
Om man går under Carrier, så ser man Telenor, Comviq, Sweden 3G, SWEDEN (3G) och TELIA S som valbara.
Om man går under Carrier, så ser man Telenor, Comviq, Sweden 3G, SWEDEN (3G) och TELIA S som valbara.
Aha, låter intressant
funka för mig me, det enda som inte funkar är att få ett konto
Visst kan det vara frustrerande när aktiveringen är överbelastad, men ibland undrar man vad medelåldern är på 99.se. Det är liksom ett par tusen stycken i minuten som försöker tok-spamma apples servrar. Går nog inte att bygga ett system som klarar den belastningen helt utan vidare.
Nu skall jag fortsätta att älska med min lur, som funkade klockrent att aktivera vid 11.10 idag.
Skål!