Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla iPod touch-ägare som väntar på 2.0-uppdateringen...

Tråden skapades och har fått 125 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är grymt nöjd med 2.0, Super Monkey Ball!!! Mina fikaraster är räddade!

Ni glömde väl inte att läsa igenom de 4.672 ord långa köpevillkoren? Tog ju flera timmar!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-12 11:40

Det är nog högt tryck på App Store nu. Försökte köpa Super Monkey Ball och South Park Imaginationland men det gick inte. Blev ombedd att försöka lite senare.

Ett racingspel måste man ju ha. Vilket tror ni på? Moto Racer eller Cro-Mag Rally?

Jag väntar på informationen om man måste återställa sin ZiPhonade (eller vilken metod det nu var jag använde...?) iPod Touch 1.1.4 innan man går till iTunes för att köpa uppdateringen.
Någon som har det rätta svaret på det?

  • Medlem
  • 2008-07-12 11:47
Ursprungligen av sjovall:

Jag väntar på informationen om man måste återställa sin ZiPhonade (eller vilken metod det nu var jag använde...?) iPod Touch 1.1.4 innan man går till iTunes för att köpa uppdateringen.
Någon som har det rätta svaret på det?

Det behöver du inte. Jag köpte 2.0 och installerade på min jailbreakade (ZiPhone) 1.1.4 utan problem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-12 12:01

Tänkte bara kolla med er som nu köpt 2.0-uppdateringen vilken "build-version" (eller vad det kallas) ni nu har i iPoden. Är det 2.0 (5A345) som ligger i era iPods?

  • Medlem
  • 2008-07-12 12:03
Ursprungligen av Thomaz:

Tänkte bara kolla med er som nu köpt 2.0-uppdateringen vilken "build-version" (eller vad det kallas) ni nu har i iPoden. Är det 2.0 (5A345) som ligger i era iPods?

Nej, det är 2.0 (5A347).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-12 12:06

Okej. Jag var korkad nog att test-installera den som fanns som torrent på nätet, som är 5A345 och jag skulle v någon anledning föredra att betala för uppdateringen men jag kan inte restora min iPod alls ... tröttsamt.

Ursprungligen av Thomaz:

Okej. Jag var korkad nog att test-installera den som fanns som torrent på nätet, som är 5A345 och jag skulle v någon anledning föredra att betala för uppdateringen men jag kan inte restora min iPod alls ... tröttsamt.

Jag hade samma problem men löste det så här.

Först köpte jag uppdateringen i iTunes store.

Anslöt iPoden till datorn.

Höll inne alt och klickade på Återställ i iTunes.

Sen navigerade jag till /Users/dittanvändarnamn/Library/iTunes/iPod Software Updates där 1.1.4 programvaran fanns. Den började då försöka uppdatera iPoden men det avbröts med ett felmeddelande. Sen kom det upp något meddelande att jag måste återställa iPoden och det svarade jag ja på. Sen börjades 2.0 uppdateringen laddas ner i iTunes och nu är allt som det ska igen. Har 5A347 på min iPod!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-12 12:13
Ursprungligen av Rickard A:

Jag hade samma problem men löste det så här.

Först köpte jag uppdateringen i iTunes store.

Anslöt iPoden till datorn.

Höll inne alt och klickade på Återställ i iTunes.

Sen navigerade jag till /Users/dittanvändarnamn/Library/iTunes/iPod Software Updates där 1.1.4 programvaran fanns. Den började då försöka uppdatera iPoden men det avbröts med ett felmeddelande. Sen kom det upp något meddelande att jag måste återställa iPoden och det svarade jag ja på. Sen börjades 2.0 uppdateringen laddas ner i iTunes och nu är allt som det ska igen. Har 5A347 på min iPod!

Ah, tack för tipset ... ska testa senare idag

Edit: Flöt på utan problem ... yay!

Senast redigerat 2008-07-12 12:53
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-12 12:09
Ursprungligen av Ljung:

Nej, det är 2.0 (5A347).

Jag som tänkte vänta till efter helgen innan jag skulle resetta iPoden och köpa 2.0:an med tanke på trycket som verkar vara på iTS just nu. Men i och med det här ska man kanske försöka innan? Hur allvarliga buggar kan det handla om?

Ursprungligen av rk:

Jag som tänkte vänta till efter helgen innan jag skulle resetta iPoden och köpa 2.0:an med tanke på trycket som verkar vara på iTS just nu. Men i och med det här ska man kanske försöka innan? Hur allvarliga buggar kan det handla om?

Det är bara att köpa. Nu funkar det hur bra som helst.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-12 11:45

Är 2.0 som med den förra uppdateringen att man måste betala för och ladda ner den igen om man väljer att synka sin iPod med en annan dator?

EDIT: Fann svaret själv när jag öppnade ögonen och läste lite

Senast redigerat 2008-07-12 13:13

Hmmm... Angående version på den "fria" uppdateringen av 2.0, så fick åtminstone jag in version 5A347 på den sk. länken tidigare i denna tråd...

Jag hade inga problem att uppdatera med 1.14 jailbreakad Touch.

PS. Remote funkar ju kanon mellan "stordatorn" och Ipoden. Akulle vara kul att få ljudet också i Touchen (precis som Simplify Media). Men det kommer väl förr eller senare...DS.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-12 13:14
Ursprungligen av ErrkaPetti:

Hmmm... Angående version på den "fria" uppdateringen av 2.0, så fick åtminstone jag in version 5A347 på den sk. länken tidigare i denna tråd...

Jag såg det också. Testade att återställa och det funkade bra. iTunes laddade hem 2.0 på nytt, denna gång som när man uppdaterar på riktig...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-12 13:23

Någon mer än jag som inte kan köpa från iTunes? Får ett meddelande om att betalningsprocessen nånting inte är tillgänglig just nu.

Ursprungligen av rk:

Någon mer än jag som inte kan köpa från iTunes? Får ett meddelande om att betalningsprocessen nånting inte är tillgänglig just nu.

Närå, du är inte ensam, jag har fått samma meddelande som du. suck.

  • Medlem
  • 2008-07-12 15:49
Ursprungligen av rk:

Någon mer än jag som inte kan köpa från iTunes? Får ett meddelande om att betalningsprocessen nånting inte är tillgänglig just nu.

Inga problem för mig. Jag har köpt ett antal program från appstore under eftermiddagen idag och det har funkat utan problem.

Ursprungligen av Ljung:

Inga problem för mig. Jag har köpt ett antal program från appstore under eftermiddagen idag och det har funkat utan problem.

jo, men har du köpt uppgraderingen till 2.0 i eftermiddag oxå?

  • Medlem
  • 2008-07-12 17:12
Ursprungligen av friluftsjohan:

jo, men har du köpt uppgraderingen till 2.0 i eftermiddag oxå?

Japp, någon gång runt klockan 12.30 idag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-12 15:51

Vad går Trism ut på?

jag kan varken köpa låtar eller uppgradering just nu (16:32)

Har kunnat uppdatera idag och köpa applikationer utan problem.

  • Medlem
  • 2008-07-12 17:31

Problemet med betalningarna idag som vissa råkat ut för behöver inte ligga hos Apple, utan istället i ledet efteråt, hos något kortföretag/någon bank som har problem med att låta betalningarna gå igenom.

Ursprungligen av Ljung:

Problemet med betalningarna idag som vissa råkat ut för behöver inte ligga hos Apple, utan istället i ledet efteråt, hos något kortföretag/någon bank som har problem med att låta betalningarna gå igenom.

Tänkte på det med men hur som helst, nu har jag äntligen lyckats ladda ner o installera 2.0, Gött

Jag har kunnat uppdatera till iPod touch 2.0 utan problem idag. Tyvärr så gick skärmen sönder 5 minuter senare... så det blir väl att lämna in den på garantin och vänta 1 vecka till...

Ehm... hängde det ihop eller?

Hallå! Är det fortfarande ingen här utom mig som är irriterad på att man saknar ÅÄÖ på tangentbordet i och med 2.0...??

Vi får hoppas att 2.0 snart går att jailbrakeköra... Saknar även möjligheten till teman (med en snygg bakgrundsbild på hemskärmen).

Vi får även hoppas att det snart kommer en AppStore-version på MooCoow Musics Guitarist...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-12 23:41
Ursprungligen av ErrkaPetti:

Hallå! Är det fortfarande ingen här utom mig som är irriterad på att man saknar ÅÄÖ på tangentbordet i och med 2.0...??

Vi får hoppas att 2.0 snart går att jailbrakeköra... Saknar även möjligheten till teman (med en snygg bakgrundsbild på hemskärmen).

Vi får även hoppas att det snart kommer en AppStore-version på MooCoow Musics Guitarist...

Jag kunde inte bry mig mindre om ÅÄÖ på tangentbordet; varje gång jag skriver ett ord med dessa bokstäver i sig, gissar iPoden rätt med hjälp av A och O. Inga problem.

Problem med 2.0-uppdatering.

Först idag gav jag mig på att uppdatera från 1.1.4 till 2.0, men utan lyckat resultat.
Har skumläst lite genom tråden här, men hittade inget direkt svar på problemet.

Vad som dyker upp när jag ska uppdatera är som den bifogade bilden visar.

Imellanåt dök istället 1.1.5 uppdateringen upp som däremot gick att installera utan bekymmer. Jag har försökt flertal gånger men får upp samma meddelande hela tiden.
Hur ska jag bära mig åt för att klämma in 2.0?

Bevaka tråden