Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2g vs. 3g?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-07-07 17:10

Hej.

Någon som vet vad skillnaderna är mellan iPhone 2g och iphone 3g?
Om man bortser från att 3g har just 3G och GPS.
Finns det några mer tekniska skillnader i mjuk- och hårdvara? Kommer 2g-varianten fortfarande att hänga med i programuppdateringarna?

  • Medlem
  • Mora
  • 2008-07-07 17:38

Har du ens sökt NÅGONTING innan du postade?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-07-07 18:53

Klart jag har kollat igenom forumen innan jag postade.
Men jag hittar inget där någon faktiskt gjort en jämförelse mellan versionerna.
I skrivande stund är ju inte 3G-telefonen släppt ännu, men jag hade hoppats att någon satt inne med de kunskaperna trots detta eller kunde peka mig till någon som vet.
Uppenbarligen inte...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-07 19:55

Vänta tills fredag så är jag säker på att det kommer att stå i otaliga bloggar om hur iPhonen 3G är.

//Rob

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-07 20:27

1.Skalet är ju annorlunda, blank plast som antagligen kommer bli repig, sedan lite smalare kromram har jag läst nånstans (osäker)
2.Den haren utanpåliggande hörlurskontakt så man kan stoppa i vilka hörlurer man vill. 3.Högtalarna och ljudet ska vara förbättrat
3.köper du den i sverige får du en laddare som funkar här utan några adaptrar, laddaren är de ny design på, pytteliten.
4. Det förljer inte med någon dockningsstation till den nya.
5.Fyll på med mer

Senast redigerat 2008-07-07 20:42
Ursprungligen av HNK:

1.Skalet är ju annorlunda, blank plast som antagligen kommer bli repig, sedan lite smalare kromram har jag läst nånstans (osäker)
2.Den haren utanpåliggande hörlurskontakt så man kan stoppa i vilka hörlurer man vill. 3.Högtalarna och ljudet ska vara förbättrat
3.köper du den i sverige får du en laddare som funkar här utan några adaptrar, laddaren är de ny design på, pytteliten.
4. Det förljer inte med någon dockningsstation till den nya.
5.Fyll på med mer

Ingen dockningstation?
Det måste jag ha! Utan den har jag ingen teckning här ute i den smålänska skogen!
Tror ni att den man har till gen.1 telen passar till 3G'en?

Ursprungligen av Erik Dungert:

Ingen dockningstation?
Det måste jag ha! Utan den har jag ingen teckning här ute i den smålänska skogen!
Tror ni att den man har till gen.1 telen passar till 3G'en?

får du bättre mottagning om den står i en dock?
Och generation 2 ser annorlunda ut än generation 1 så den lär inte passa som handen i handsken.

Ursprungligen av poseidon84:

får du bättre mottagning om den står i en dock?
Och generation 2 ser annorlunda ut än generation 1 så den lär inte passa som handen i handsken.

Ja, det är det som är så lustigt!
Utan dock - no service, men med dock 2- sträck! (jag bor i skogen)
Mycket synd... Hoppas jag lyckas ha teckning med den då, för vad i hala världen ska jag hitta på om jag inte har teckning med den?
Kan man köpa till någon antenn eller något sådant, eller vad ska man hitta på?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-13 09:06
Ursprungligen av Erik Dungert:

Ja, det är det som är så lustigt!
Utan dock - no service, men med dock 2- sträck! (jag bor i skogen)

Hur gör du när du pratar i telefonen då? Har du kvar telefonen i dockan och håller telefon med docka mot örat/munnen? Du har inte provat att lägga din telefon på något annat ställe bara?

Ursprungligen av ridax:

Hur gör du när du pratar i telefonen då? Har du kvar telefonen i dockan och håller telefon med docka mot örat/munnen? Du har inte provat att lägga din telefon på något annat ställe bara?

Det är lite olika... Ibland så kan man ha lite motagning utan dock, men med docken har man alltid teckning, men man kan fortfarande bara snacka en liten stund, sedan avbryts det, så man får alltid ringa upp från hemtelefon
Men jag ringer inte så mycket, så det gör mig inte super ledsen (lite dock).
Mest när man är borta eller i stan som man ringer

Och ja, jag låter docken sitta kvar medan jag snackar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-08 08:41

enligt källor skall plastbakstycket göra så att man får bättre mottagning, så jämför inte med G1.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-08 09:32

Eftersom dålig mottagning och tappade samtal plågade den iPhone 2G kan det vara så att Apple har ändrat lite och iPhone 3G har mycket bättre antenn och också mottagning. Men det visar sig först när den släpps på fredag. Kanske har Apple ändrat något i firmware 2 även för iPhone 2G så att den också får bättre mottagning.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Eftersom dålig mottagning och tappade samtal plågade den iPhone 2G kan det vara så att Apple har ändrat lite och iPhone 3G har mycket bättre antenn och också mottagning. Men det visar sig först när den släpps på fredag. Kanske har Apple ändrat något i firmware 2 även för iPhone 2G så att den också får bättre mottagning.

//Rob

Mm, vi får hoppas!
För det är ju inte så kul at ha världen coolaste lur med ett dyrt abonnemang, som man inte kan använda =/
Vad ska jag hitta på om jag ändå inite har teckning? (tror jag kommer ha det iof, men man vet ju aldrig)

1
Bevaka tråden