Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone som PDA?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-13 14:22

Hej

Saknar möjligheten att använda enheten som PDA.
Utgick nästan ifrån att det skulle finnas.

Jag skulle vilja kunna lägga pdf:er och andra filer i mappar så man senare kan ex eposta dokument till kunder.
Hur kan man göra det ?

Det känns som det saknas en mapp & filhanterare

Har aldrig gått att filhantera direkt i iPhone. Ännu mindre har man kunnat använda en iPhone som en hårddisk, som man ju kan med iPod.

Däremot kan man filhantera via en dator med tex. winSCP och SSH.

Ialla fall är det så med 2G versionen. Vet inte om det går med 3G. Förvånar mig mycket om den funktionen inte är tilllagd i 3G.

Det verkar ju som att Apple har bestämt sig för att iPhone skall vara en nöjesmaskin, och inte en officemaskin.:)

Senast redigerat 2008-07-13 15:12

om man behöver ha med sig en dator när man ska göra det så försvinner ju hela grejen.

det finns dock program som styr detta åt dig men jag vet inte om du kan maila iväg det, det finns i installer iaf.

Ursprungligen av generuss:

om man behöver ha med sig en dator när man ska göra det så försvinner ju hela grejen.

Jasså, det menar du ?

• Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-13 15:24
Ursprungligen av generuss:

det finns dock program som styr detta åt dig men jag vet inte om du kan maila iväg det, det finns i installer iaf.

Grejen är just att INTE behöva ta med datorn, jag vill ju kunna ligga på playan och fixa så mycket som möjligt - Varför finns möjligheten att eposta om jag inte kan skicka med något ?
då kan jag ju nöja mig med ett SMS (eller MMS - fast det går å andra sidan inte heller:tveksam: ) )

Det känns som det ännu saknas en hel del mobil funktionalitet i "guldklimpen" för att kunna konkurrera ut Ericsson Nokia mfl.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 15:12

Det här behovet måste Apple vara medveten om och vi får hoppas på iPhone software 2.5 eller 3.0.

Ursprungligen av K_ungen:

Hej

Saknar möjligheten att använda enheten som PDA.
Utgick nästan ifrån att det skulle finnas.

Jag skulle vilja kunna lägga pdf:er och andra filer i mappar så man senare kan ex eposta dokument till kunder.
Hur kan man göra det ?

Det känns som det saknas en mapp & filhanterare

Ett sätt att kringgå det är ju att maila filerna till sig själv och sedan vidarebefordra, men det är ju lite meckigt.

• Medlem
  • Lund
  • 2008-07-13 15:52
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Ett sätt att kringgå det är ju att maila filerna till sig själv och sedan vidarebefordra, men det är ju lite meckigt.

Framförallt onödigt, sitter man vid en dator och ska maila till sig själv kan man väl lika gärna maila direkt till den det ska till? Tyckte mig höra nånting om att det här cloudet på mobile me ska funka så att man ska kunna spara filer och liknande där, sen skicka iväg det med iPhonen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 16:15

Kolla in Filemagnet på App Store, det löser nog dina bekymmer.

Någon som har testat Filemagnet? lite nyfiken på om det fungerar bra.

• Medlem
  • Täby
  • 2008-07-13 17:11

Maila filerna till din iPhone och sedan maila dom vidare därifrån?
Inte en klockren lösning men det borde fungera tills en bättre har dykt upp?

• Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-07-13 17:45

Varför kan du inte bara maila direkt till kunderna?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-13 18:27

Annars kan han ju faktiskt mejla filerna till sin iPhone, från datorn, och sen ut till kunderna. En lösning, precis som laxeringsmedel.

1
Bevaka tråden