Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 2.0 utan jailbreak.

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag undrar vf man behöver vänta på dev team att släppa sitt program. jag har halebop och det fungerar i iphone 3g utan några problem. Testade en kompis iphone. Men aktiveringen var ju bara att logga in på sitt apple id?

Eller gäller det bara på iphone 3g?

mvh
oskar svärd

  • Medlem
  • 2008-07-13 22:51

ähm, vad är det du undrar?

Halebop är Telia, därför fungerar halebop med iPhone 3G. Stoppa i ett SIM-kort från någon annan operatör så kommer du förstå varför en del väntar på devteams upplåsning.

Halebop är riktat mot en yngre publik (folk under 20) och har ett litet hippare namn men det är Telia som äger det hela. Namn som Lunarstorm/Halebop/Hamsterpaj låter lite coolare än det mossiga namnet Telia Sonera.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Halebop är Telia, därför fungerar halebop med iPhone 3G. Stoppa i ett SIM-kort från någon annan operatör så kommer du förstå varför en del väntar på devteams upplåsning.

Det förstår jag. Men då finns det ingen anledning att vänta?

MVH
Oskar Svärd

  • Medlem
  • 2008-07-13 22:57

Problemet består väl mest i att få tag i en utan att teckna ett abonnemang.

Ursprungligen av Baron:

Problemet består väl mest i att få tag i en utan att teckna ett abonnemang.

Det är ju bara att köpa en för 4200 och binda 18 månader 69 kr i månaden?
så kan man anväda ett kontant kort eller nått
Då blir det typ 5400 kr.

  • Medlem
  • 2008-07-13 23:03

Jo visst, det verkar ju så (om du har räknat rätt).

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-13 23:06

Att kunna installera applications som inte är godkända av Apple är också en anledning. Dvs, att kunna utföra den gamla klassiska "jailbreakningen" som ger dig tillgång till Installer (likt AppStore, fast gratis).

  • Medlem
  • 2008-07-13 23:36

Det finns både gratis- och betalprogram i AppStore, Installer och Cydia.

oskar.svard
..för att sedan köra med typ 3 och ha ett abbonemang där och så kommer det kosta multum.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-14 16:43

Kanske dum fråga! men ja frågar ändå.

Skall börja mitt nya jobb här framöver där ja får företagsmobil. jag tror dom använder telia. så min tanke är då att köpa iphone 3g med till vänner abonnemanget 69kr.
då hamnar man på ett pris av 4220:- ja kan leva med att betala 69kr per månad i 18månader!

men min undran är om ja kan använda vilket telia sim kort som helst i telefonen sen? eller om det bli låst till just det abonnemanget jag köpt till telefonen??

Mvh
Marcus

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-14 16:49
Ursprungligen av Hellstrom:

Kanske dum fråga! men ja frågar ändå.

Skall börja mitt nya jobb här framöver där ja får företagsmobil. jag tror dom använder telia. så min tanke är då att köpa iphone 3g med till vänner abonnemanget 69kr.
då hamnar man på ett pris av 4220:- ja kan leva med att betala 69kr per månad i 18månader!

men min undran är om ja kan använda vilket telia sim kort som helst i telefonen sen? eller om det bli låst till just det abonnemanget jag köpt till telefonen??

Mvh
Marcus

Ja sålänge det är ett Telia SIM kort så kommer det att funka. Men varför inte låta företaget köpa en iPhone till dig om du nu skall få en företagsmobil?

  • Medlem
  • 2008-07-15 23:43
Ursprungligen av Jetwash:

Ja sålänge det är ett Telia SIM kort så kommer det att funka. Men varför inte låta företaget köpa en iPhone till dig om du nu skall få en företagsmobil?

Företaget jag jobbar på har bestämt sig för en modell som alla ska ha. Utan att vara påläst kan jag på rak arm komma på ett antal skäl till att det är så.

Ursprungligen av Hellstrom:

Kanske dum fråga! men ja frågar ändå.

Skall börja mitt nya jobb här framöver där ja får företagsmobil. jag tror dom använder telia. så min tanke är då att köpa iphone 3g med till vänner abonnemanget 69kr.
då hamnar man på ett pris av 4220:- ja kan leva med att betala 69kr per månad i 18månader!

men min undran är om ja kan använda vilket telia sim kort som helst i telefonen sen? eller om det bli låst till just det abonnemanget jag köpt till telefonen??

Mvh
Marcus

Alla SIM-kort från Telia (oavsett Abonnemang eller Kontant) fungerar i en Svensksåld iPhone 3G från Telia enligt Telia själva så det ska inte vara några som helst problem! Du kan även köpa iPhone 3G med vilket som helst av Telias Abonnemang! Halebop är ju Telia också så känner man för det kan man använda det ochså har jag hört..
Det enda som skilljer sig blir ju priset på iPhonen och månadskostnaden beroende på vilket Abonnemang man väljer när man köper mobilen..:p

Jag själv kommer aldrig att skaffa ett Abonnemang från Telia med sina Ockerpriser när jag slipper undan med ca 76 - 130 kr/månaden med mitt nuvarande Comviq-abonnemang till min iPhone 1.1.4 (då uppdaterar jag mailen och kollar mindre sidor via GPRS hela tiden varje dag också, jag är online nästan dygnet runt);)

det blir den inte.
Jag körde telias kontantkort innan jag gjorde om det till abonnemang med fast surf

1
Bevaka tråden