Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använder man firmware till lagligt upplåsta iPhones?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har undrat lite hur man undviker att telefonen låses igen om man behöver återställa en lagligt upplåst iPhone i iTunes? Tex. om man köper en från "International Orders" eller när dom släpps upplåsta här i Sverige senare.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 01:41

Det finns väl inget som kan kallas "lagligt upplåst" via Interntional Orders

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 02:04

Släpps de olåsta här i Sverige är det bara dunka in updates. Dock är nu finns det inget land som säljer iphonen helt olåst, förutom italien

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-14 02:06

Och Belgien.

//Rob

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 02:11
Ursprungligen av Robo-X:

Och Belgien.

//Rob

Jasså? Helt olåst där med?

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-14 02:39
Ursprungligen av 20hz:

Jasså? Helt olåst där med?

Japp.

//Rob

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 02:06

Dock är den i Italien förknippad med två års bindning....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 02:11
Ursprungligen av sways:

Dock är den i Italien förknippad med två års bindning....

Nope. Detta stämmer ej.

Ursprungligen av 20hz:

Nope. Detta stämmer ej.

Helt riktigt.

Så,...åter till min fråga....Hur återställer jag med firware i iTunes om jag köper en upplåst i Italien?

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-14 02:41
Ursprungligen av LaltroMondo:

Helt riktigt.

Så,...åter till min fråga....Hur återställer jag med firware i iTunes om jag köper en upplåst i Italien?

Klicka på restore knappen i iTunes? Köper du den olåst i Italien eller Belgien så måste du inte göra annat än att köra normal restore. iTunes ser att din iPhone är upplåst och du kan använda den med vilket kort som helst.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Klicka på restore knappen i iTunes? Köper du den olåst i Italien eller Belgien så måste du inte göra annat än att köra normal restore. iTunes ser att din iPhone är upplåst och du kan använda den med vilket kort som helst.

//Rob

Tackar för det.

Även om jag sitter på kammaren hemma i Sverige och återställer?

Med andra ord så ligger det någon kod i telefonen som säger att den skall förbli olåst efter en återställning? Skulle "Hackningsherrarna" inte kunna lägga in en sån kod i alla upplåsta telefoner isåfall?

Så det är Frankrike, Italien och Belgien de olåsta finns i vad vi vet?

• Medlem
  • Motala
  • 2008-07-14 03:13

Finns inga upplåsta i Frankrike än, 17:e var det väl?

Ja, inte ännu men 17:e vad jag förstått?

• Medlem
  • Motala
  • 2008-07-14 03:32

gissningsvis så blir ditt IMEI-nummer registrerat som en olåst telefon, och du kommer inte behöva bry dig något alls om det.

Exakt som qom säger, du återställer den exakt som du skulle gjort om den var låst till O2 eller Telia eller vad som.
Du kör den bara i Rester, då den vet via nått fiffig nummer som apple och operatörerna vet om att denna är inte låst. Låt mig vara med erat fuffens.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-14 09:48

Jag vill inte vara någon som lägger smolk i andras bägare men jag har för mig jag läst här någonstans om en kille som köpte olåsta iPhone (ej 3G) i Tyskland och blev mindre nöjd när de inte fungerade i Sverige. Det var något i stil med att vissa länders operatörer var "olåsta", dvs en "olåst" tysk iPhone innebar du kunde använda den till alla tyska operatörer, men inte t.ex. en svensk operatör.

Jag är säker på att någon kan dementera eller verifiera detta väldigt luddiga påstående men kan ju vara värt att lägga några minuter på innan du köper en eller flera iPhones...

• Medlem
  • Lund
  • 2008-07-14 09:59

De tyska var låsta till det tyska nätet, vilket även de schweiziska är. Detta kallas i folkmun att telefonen obunden, inte olåst. Det är iaf så jag förstått det, dock har jag precis kommit hem efter ett 15 h jourpass, så min hjärna är lite mosig. Hoppas det blev lite klarare.

1
Bevaka tråden