Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iPhone efter 3G'en?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tror ni att Apple kommer att släppa någon ny lur i framtiden?
Typ en... iPhone Hyper Ultra Editon!

  • Medlem
  • 2008-07-13 22:21

Det lär de väl göra om de en gång har etablerat sig som mobiltillverkare. iPhone är ju på inga sätt fulländad.

Ursprungligen av Baron:

iPhone är ju på inga sätt fulländad.

Definitivt sant, men de har kommit bra bit på vägen!

Om du hade byggt en produkt som kostar 650:- att tillverka och kan sälja den för typ 2500:- till återförsäljare som sedan säljer 10.000.000 exemplar, hade du då slutat forska och utveckla vidareutvecklingar av den produkten? Räkna med att de redan arbetar på den 3:e, 4:e, 5:e och 6:e generationens iphone.... tveklöst!

... och har vi tur så kommer det en iphone om ett par år med den helt unika funktionen att kunna skicka meddelanden med kamerabilder!!!!!! Då kommer de att vara unika minsann!

Ursprungligen av ryanshitlipz:

... och har vi tur så kommer det en iphone om ett par år med den helt unika funktionen att kunna skicka meddelanden med kamerabilder!!!!!! Då kommer de att vara unika minsann!

Men herregud...

  • Medlem
  • 2008-07-13 23:19

ironi på hög nivå

Ursprungligen av ryanshitlipz:

... och har vi tur så kommer det en iphone om ett par år med den helt unika funktionen att kunna skicka meddelanden med kamerabilder!!!!!! Då kommer de att vara unika minsann!

Eller väntar ett litet tag tills ett litet tredjeparts program löser detta

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-13 23:42
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Eller väntar ett litet tag tills ett litet tredjeparts program löser detta

Jag vet att dina ord är en klassiker. Samma sak gällande videokamera. Men jag måste säga att det är en klen insats av Apple att inte klämma in två enkla funktioner för att slippa dålig kritik från press och kunder. Det är ju inte som att iPhone inte klarar av det.

  • Medlem
  • 2008-07-13 23:49
Ursprungligen av lither:

Jag vet att dina ord är en klassiker. Samma sak gällande videokamera. Men jag måste säga att det är en klen insats av Apple att inte klämma in två enkla funktioner för att slippa dålig kritik från press och kunder. Det är ju inte som att iPhone inte klarar av det.

Apple kunde ju till och med bara köpa nån av de lösningar som tredan finns och baka in det i sitt eget OS efter de sjusteringar de anser vara nödvändiga. Om SwirlyMMS fungerar tillräckligt för att ha lämnat betastadiet borde Apple kunna slanta av lite och fortsätta där göteborgaren ligger nu.

Ursprungligen av lither:

Jag vet att dina ord är en klassiker. Samma sak gällande videokamera. Men jag måste säga att det är en klen insats av Apple att inte klämma in två enkla funktioner för att slippa dålig kritik från press och kunder. Det är ju inte som att iPhone inte klarar av det.

Hålle med dej!
En annan mycket dålig grej av Apple att inte fixa en så fruktansvärt självklar sak som att kunna skicka filer med blutooth!

På den tiden då ingen visste vad en iPhone var för något och man visade upp sin telefon, så tyckte/tycker folk att den var sjukt cool. Men när de fick reda på att den inte pallde att skicka bilder och låtar mm, så sjönk coolheten i deras ögon!
Det är nog den största missen av Apple - blutooth!

Ursprungligen av Erik Dungert:

Hålle med dej!
En annan mycket dålig grej av Apple att inte fixa en så fruktansvärt självklar sak som att kunna skicka filer med blutooth!

På den tiden då ingen visste vad en iPhone var för något och man visade upp sin telefon, så tyckte/tycker folk att den var sjukt cool. Men när de fick reda på att den inte pallde att skicka bilder och låtar mm, så sjönk coolheten i deras ögon!
Det är nog den största missen av Apple - blutooth!

Ja, tacka vet jag min P900, P990 och P1 som kan skicka filer via bluetooth. De kraschar hela tiden, fungerar uruselt och är allmänt kass, men, DE HAR BLUETOOTH

Var på fest häromhelgen förresten, någon undrade över någon låt som de ville höra, jag tog ner den från iTunes store och körde ut den på stereon efter någon minut. Respekt!

Bilder mailar jag till smugmug så att folk kan kolla direkt, funkar bra tycker jag.

Ursprungligen av ryanshitlipz:

Om du hade byggt en produkt som kostar 650:- att tillverka och kan sälja den för typ 2500:- till återförsäljare

Fast nu kostar ju iofs iPhone betydligt mer än 650 kronor att tillverka...

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-07-13 23:44

Utvecklingen ökar exponentiellt.
Med tanke på hårdvaruskilljaden på iPhone generation 1 och 2 kan jag gissa följande ifrån iPhone generation 3.
* Stöd för 4G
* Snabbare CPU/Minne för ett laggfritt interface
* Bättre kamera
* OLED-skärm

Tänkte lägga till tunnare men när jag ser på min ljuvliga iPhone 3G från sidan så är den sjukt tunn jämfört med vad som faktiskt finns i.

  • Medlem
  • 2008-07-14 00:15

Äh, det är bara kids som håller på med mms och sån skit.

Citat:

Jag vet att dina ord är en klassiker. Samma sak gällande videokamera. Men jag måste säga att det är en klen insats av Apple att inte klämma in två enkla funktioner för att slippa dålig kritik från press och kunder. Det är ju inte som att iPhone inte klarar av det.

Och jag måste säga att det är uruselt klent av feta utvecklare som Sony Ericsson och Nokia som utvecklat mobiltelefoner sedan begynnelsen att inte skicka med en vettig webbläsare eller musikhanteringsprogram.

Fantastiskt roligt att läsa folk som kommenterar Apples sätt när de missar något, som sedan rättas till - då är det helt plötsligt fel att det korrigeras. Svensk avundsjuka när den är som bäst.

  • Medlem
  • 2008-07-14 00:40
Ursprungligen av frejansson:

Och jag måste säga att det är uruselt klent av feta utvecklare som Sony Ericsson och Nokia som utvecklat mobiltelefoner sedan begynnelsen att inte skicka med en vettig webbläsare eller musikhanteringsprogram.

Fantastiskt roligt att läsa folk som kommenterar Apples sätt när de missar något, som sedan rättas till - då är det helt plötsligt fel att det korrigeras. Svensk avundsjuka när den är som bäst.

Macanvändare har vant sig vid att ställa helt andra krav på Apple än på andar företag i fråga om innovationer. Att iPhone då inte kan hantera MMS kan ju snarare liknas vid att SE skulle lansera en ny mobil idag som inte fixar SMS.

Och hur får du det till avundsjuka? Vem i sammanhanget är avundsjuk?

Och vad är det som korrigeras och därmed blir fel?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-14 01:07
Ursprungligen av frejansson:

Och jag måste säga att det är uruselt klent av feta utvecklare som Sony Ericsson och Nokia som utvecklat mobiltelefoner sedan begynnelsen att inte skicka med en vettig webbläsare eller musikhanteringsprogram.

Fantastiskt roligt att läsa folk som kommenterar Apples sätt när de missar något, som sedan rättas till - då är det helt plötsligt fel att det korrigeras. Svensk avundsjuka när den är som bäst.

Du missar min poäng. iPhone har tagit ett jättekliv när det gäller teknologi. De har satt press på de allra största mobiltillverkarna att släppa en värsting eller två; HTC Touch Cruise, Sony Xperia X1, LG Viewty, Nokia N96 ...
Apple ska ha all beröm i världen för deras iPod och Safari i iPhone. Det är verkligen ett steg i rätt riktning. Men vi pratar inte om grundfunkioner av sämre kvalitet. Vi pratar två funktioner som praktiskt taget är standard i alla mobiltelefoner i dag. En del kanske saknar A2DP eller flashstöd i Safari, men detta är inget som har blivit någon vedertagen standard. Jag köper att MMS inte fanns med i USA för att det aldrig slagit där, men nu när telefonen kommer till 69 andra länder gäller det att vidga vyerna. Finns säkert en förklaring till det hela, men jag tvivlar på att den är särskilt logisk.

Ursprungligen av lither:

Du missar min poäng. iPhone har tagit ett jättekliv när det gäller teknologi. De har satt press på de allra största mobiltillverkarna att släppa en värsting eller två; HTC Touch Cruise, Sony Xperia X1, LG Viewty, Nokia N96 ...
Apple ska ha all beröm i världen för deras iPod och Safari i iPhone. Det är verkligen ett steg i rätt riktning. Men vi pratar inte om grundfunkioner av sämre kvalitet. Vi pratar två funktioner som praktiskt taget är standard i alla mobiltelefoner i dag. En del kanske saknar A2DP eller flashstöd i Safari, men detta är inget som har blivit någon vedertagen standard. Jag köper att MMS inte fanns med i USA för att det aldrig slagit där, men nu när telefonen kommer till 69 andra länder gäller det att vidga vyerna. Finns säkert en förklaring till det hela, men jag tvivlar på att den är särskilt logisk.

Tack för förklaringen. Visst jag håller med alla om att MMS är standard och bör implementeras från fabrik. Men som du säger så finns det förmodligen en anledning varför den inte följer med. Känns bara som det kommer ovanligt mycket gnäll när de (man kan ju fråga sig om inte Apple lär prata med en utvecklare som tar fram ett tredjepartsprogram) löser ett problem användarna har.

Dock måste jag säga att MMS på något sätt tillhör förra året. Visst kul att skicka bilder, men det är ju inte gratis i längden tyvärr. Julkort fungerar bättre gratis via mail istället.

Tack Martin för ditt geniala inlägg!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-14 13:32

MMS... MestMeningslöstSkräp

Tycker min 3G är kanon men kan knappt bärga mig tills Jobs presenterar iPhone Nano...

Om man ser hur iPoden har utvecklats genom tiden och betänker att vi sitter med första och andra generationens iPhones nu så är jag helt övertygad om att vi har en strålande utveckling med otaliga keynotes från Jobs alla innehållande revolutionerande nyheter.

Sit back and enjoy the ride!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-14 00:36

Det är ju ingen nyhet för folk som har koll på hur Apple arbetar att de skissar flera generationer framåt och har en enorm framförhållning när det kommer till produktutveckling. Samtidigt så kan ju saker och ting ändras över en natt (som med iPhone 2G när den skulle släppas) så skissar gör de garanterat.

  • Medlem
  • 2008-07-14 00:44

Hur mycket kostar den att tillverka?

8GB modellen beräknas kosta 173 Dollar att tillverka så 16GB modellen kostar ca 1300 kr. att tillverka plus då utvecklings och marknadsföringskostnader
iPhone 3G costs $173 to build - news - www.mobile-ent.biz

Tillverkningskostnaden av hårdvarudelarna är väl inte så intressant. Det som man ska kika på är hur mycket pengar som lagts ner på att utveckla, testa och programmera det som idag är iPhone. Det är inga små summor eller mantimmar kan jag säga utan att egentligen veta.

Och när det gäller MMS så är det precis samma typ av gnäll som när Apple skippade ADB-porten och satte dit USB, när Apple skippade diskettstationen och andra, på den tiden, vanliga funktioner.
Jag tror att Apple inte vill ha MMS för att man ska vänja folk vid att använda mail i sina mobiler istället. Jag har fast datatrafik på mitt abonnemang och då kan jag skicka hur många mail med bilder i somhelst. Ska jag skicka ett MMS kostar det 1:69 kronor. Det är ju inte så att Apple saknar kunskapen att göra ett MMS-program, jag tror helt enkelt att de anser att det är en förlegad teknik som inte platsar i en modern telefon.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-14 01:57

Bra poäng på MMS-fronten, Martin. Jag själv använder aldrig MMS, då jag alltid använder alternativ som BT eller mejl.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 07:41

Det med att skicka låtar via MMS eller BT är ju ganska enkelt att förklara, Apple vill ju inte stöta sig med musikindustrin helt enkelt.

1
Bevaka tråden