Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pinsamt: Telia hyrde folk att köa för iPhone

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det där tycker jag verkar vara en stor bluff.

Om det är så bråttom, ringer man inte till folk då ?

Ursprungligen av dumburken:

Det där tycker jag verkar vara en stor bluff.

Om det är så bråttom, ringer man inte till folk då ?

Läs inlägg #12 i denna diskussion.

Topicen är rejält missvisande. De hyrde inga statiser, det sikulerade ett mail som antydde att statister skulle hyras in.

Hade statister hyrts in så hade det inte varit Telia som hyrt in dem utan eventföretaget som Telia anlitade (PS Communication).

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-14 10:24
Ursprungligen av bstark:

Topicen är rejält missvisande. De hyrde inga statiser, det sikulerade ett mail som antydde att statister skulle hyras in.

Hade statister hyrts in så hade det inte varit Telia som hyrt in dem utan eventföretaget som Telia anlitade (PS Communication).

Det är det fler än jag som redan har sagt/skrivit.

• Medlem
  • Täby
  • 2008-07-14 12:42

Du syftar på att det inte gick att aktivera telefonerna eftersom servern va överbelastad? isf kan jag inte hålla med mer...

Om du syftar på att det är brist på telefonerna så kan det ju faktiskt bero på att dom lanserar de i så många länder sammtidigt att dom inte hinner tillverka dessa och dessutom tror jag efterfrågan ökar på reklamen då folk skriver om detta.

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-14 15:34
Ursprungligen av kainen:

Du syftar på att det inte gick att aktivera telefonerna eftersom servern va överbelastad? isf kan jag inte hålla med mer...

Om du syftar på att det är brist på telefonerna så kan det ju faktiskt bero på att dom lanserar de i så många länder sammtidigt att dom inte hinner tillverka dessa och dessutom tror jag efterfrågan ökar på reklamen då folk skriver om detta.

Vems beslut var det att lansera telefoner i drygt 20 länder samtidigt?
Vem bestämde datumet till den 11 juli?
Vem har tilldelat länderna telefoner?

Apple

Det är Apples beslut hela vägen och Apples ansvar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 09:12

Det verkar vara trendigt att hyra in statister:

Flygplan fylls med statister
Hellre skådespelare i kabinen än tomma plan
Tomma flygplan fylls med statister | Nyheter | Aftonbladet

• Medlem
  • Täby
  • 2008-07-16 15:02

Sant men det är i alla fall vad dom officiellt gått ut med, sedan om det är sant eller inte kan vi bara spekulera i.

Bevaka tråden