Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har en moogerfooger filter, den drivs på väggvårta, fick bara med usa-vårtan när jag köpte min, fixade en annan bara, var typ 18v dc eller nått liknande...
Har en moogerfooger filter, den drivs på väggvårta, fick bara med usa-vårtan när jag köpte min, fixade en annan bara, var typ 18v dc eller nått liknande...
Njae, hittade en gammal hemma bara, om inte andra pedaler i moogerfooger serien har annan ström så ska det funka, finns manualer att glutta i på deras sida så kan du kolla vad för adapter man ska ha, minns ej exakta strömen.
Jag har nyss köpt en Moogerfooger i USA och funderar på varför det inte går att använda andra 9V-adaptrar till den. Eftersom jag inte har 110 V i väggen hemma i Gbg och inte vill vara begränsad till att spela i badrummet så måste jag ju skaffa en 220/9V adapter. Men jag tänkte att vilken som helst borde funka. Jag har testat några som min polare har till t ex Boss-pedaler, men de funkar tyvärr inte. Tittade efter och såg då att de har + på olika delar av själva kontakten. Är det det enda problemet eller är själva Moog-proppen av andra dimensioner, den ser lite större ut. Hur har ni löst det som stått inför samma problem? Måste man köpa en ny adapter från Moog för just Moogerfoogers eller kan jag skaffa en billig 9V-adapter hemma och bara klippa av sladden, byta + & -, och löda dit?
Hade ju varit så skönt om den kunde gått på batteri bara (har funderat på att löda fast en kontakt till 9V-batterier på insidan av pedalen) men den kanske slukar för mkt ström för det...?
Kollade Clas Ohlsons hemsida o hittade en sån omvandlare, men den verkar ha utgått. Kanske lika bra att ta sig dit ändå o kolla vad som finns. Blir ju lite bökigare o stökigare med ytterligare en "klump", men det kanske man får ta. Vad kostar de billigaste 220/9V-adaptrarna? Kanske smidigast o billigast att löda om en sån iaf.
Sådana där adapters brukar säljas på flygplatsen också. Är kanske lite dyrare då, men kan ju vara ett alternativ om man vill kunna sätta igång direkt när man kommer hem.
Kollade Clas Ohlsons hemsida o hittade en sån omvandlare, men den verkar ha utgått. Kanske lika bra att ta sig dit ändå o kolla vad som finns. Blir ju lite bökigare o stökigare med ytterligare en "klump", men det kanske man får ta. Vad kostar de billigaste 220/9V-adaptrarna? Kanske smidigast o billigast att löda om en sån iaf.
Jag köpte min för några månader sedan i deras butik i Malmö, där fanns en hel hylla full då. Sedan gissar jag att man även kan köpa liknande produkt på Kjell & Co. eller Teknik Magasinet.
Dock blir det ju en klump till som ligger o dräller!
Kom på att vi haft en 110/220V trafo i studion till en handbyggd rörkompressor. Ska förbarma mig över denna struliga kompressor o recappa den så jag plockar hem trafon. Skaffar mig en 220/9V-väggvårta när jag tröttnar på sladdar och klumpar. Nu ska jag strax lämna NY o åka hem till den svenska kylan
Bosspedaler och de flesta andra grejer har minus i mitten på proppen. Om det bara är polariteten som skiljer så är det helt lungt att klippa sladden och löda om den tvärtom eller skaffa en som man kan byta polaritet på. Men det skulle ju kunna vara så att den vill ha 9 volt växelström, då blir det aningen jobbigare, då måste du antagligen skaffa en ny adapter eller göra som psyjazz.
Den vill nog ha 9V likström eftersom det står att plus ska vara i mitten och minus runtom. SÅ det blir nog till att knata förbi Jam på vägen hem o köpa en "vanlig" adapter, klippa och löda om. Såg på hemsidan att de kostar ca 300 kr, är det ett vanligt/rimligt pris? Jag har alltid kört boxar på batteri för att slippa sladdar.