Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Touch: Är emulatorerna snabbare eller segare på 2.0?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 00:05

Har tänkt att uppdatera till 2.0 men jag vet inte så mycket.

Är emulatorerna snabbare eller segare på 2.0 än på1.1.4?

Är GBA, NES och SNES emulatorerna gratis?

Jag har sett att många har problem med 2.0 tycker ni jag ska vänta på någon 2.1 eller något?

Finns det något sätt att få sakerna som kostar pengar i Appstore gratis?

Kommer nog på mer frågor sen.

  • Medlem
  • 2008-07-15 00:09

De sätt man får program "gratis" på får du fråga om på annat håll.

Tänk också på att ställa en fråga per tråd, att beskriva frågan redan i rubriken och att posta i rätt forum.
Flyttar tråden från "iPod touch" och byter namn från "2.0"

Admin

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-16 10:04

För att svara på frågorna..
1. Så länge det inte finns en jailbreak släppt så finns det inga emulatorer. Dessutom måste dom skrivas om för att fungera på 2.0 så det kan det ett tag innan dom finns, så därav vet ingen hur farten på dom är.
2. Ja kör du 1.1.4 jailbreakad och har installer på din iPod så är dom gratis, hur du får tag i ROMs är din sak för det är olagligt.
3. Nej jag har inga problem, förutom att den äter mer batteri.. När du läser här så tänk på att det mesta som skrivs om är problem, som vissa har, men detta betyder inte att alla har problem. Faktiskt så tror jag att det är fler som inte har problem än dom som har problem..
3. Nej, läs vad baron skrev. Olagligheter..

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-16 10:34
Ursprungligen av nllub:

Dessutom måste dom skrivas om för att fungera på 2.0 så det kan det ett tag innan dom finns, så därav vet ingen hur farten på dom är.

Läste att det kommer att räcka att man omkompilerar programmen men det kommer ju ta en liten stund det också innan alla har hunnit göra det.
Hade för mig det va på blog.iphone-dev.org men nu hittar jag det inte så har ingen källa att hänvisa till.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-16 14:21

Jo dom som har utvecklat programmen måste ju orka göra det också.. I och med appstore så tror jag det är många av utvecklarna som skiter fullständigt i installer.

1
Bevaka tråden