Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDVD stannar vid filmkodning

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör iMovie 6.0.3 och iDVD 7.0.2 OSX: 10.4.11. eMac 1,25Ghz Ram 768

När jag försöker göra en DVD från en iMoviefilm så stannar den i iDVD efter menyrendering och säger: "Det uppstod ett fel i filmkodningen"

Vad är fel???
Jag har arbetat mycket med iDVD tidigare utan problem.
Är versionerna mellan iMovie och iDVD inkompatibla?

Följande har jag prövat:
-Lagt all film samt iDVD projektet på bootdisken där det finns massor med utrymme
-Använt ny användare/konto
-Ominstallerat: Quicktime, iDVD
-Prövat olika iMoviefilmer som jag har
-Kört skivrep. samt behörighetsrep.

Har haft tråden på Apples sida i 3dgr. utan resultat (iDVD forum discussions)

Snälla någon HJÄLP!!

Kan tänka mig flera varianter. Först av allt, kan det vara något med QT 7.5 i kombination med det du gör, eller kör du en äldre variant? Att slänga prefsfilerna är ju en klassisk variant för att lösa problem. Nu skriver du ju att du provat ett annat konto så det borde ju inte vara problemet.
Ett fel av den här typen betyder inte att maskinen inte orkar, då hade det bara gått segt. Om du eller någon i din omgivning har tillgång till Final Cut express eller Pro så går det att öppna ett iMovieprojkt där, sedan kan du prova att exportera från FCE/FCP. Tänkt på att du kan behöva rendera tidslinjen (ljudet) innan du exporterar.
Har du provat spara till en annan disk? Du skriver att du flyttat projektet, men jag tänker mer om du testat att spara till ett annat ställe, relativt ditt projekt.
Skriv gärna ner och skicka med skärmdumpar på de dialogrutor som dyker upp så kan det kanske gå att hitta felet.
Håll ner Kringla+shift+4 så får du en markör du kan använda för att göra skärmdumpar (fast det kanske du redan visste.
Vet inte om något av detta är till hjälp men jag gillar att nysta i konstiga problem.

Lycka till!

Tack för råden!
...Men jag ger upp.
Inget verkar fungera och nu har jag installerat om iDVD fler gånger med flera versioner så programmet funkar inte ens...
Kände det nästan på mig.
I gamla OS 9 hade man koll på alla filer som var installerade från ett program men den tiden är ju över (tack och lov, jag älskar OSX) så när man ominstallerar eller slänger applicationer så går det ibland som det går.
Och iDVD verkar ju vara rätt känsligt...
Min intuition säger mig fortfarande att iMovie 6.0.3 inte är riktigt kompatibelt med iDVD 6....
Får väl exportera min redigerade film till kamera o.s.v...
Trevlig sommar!

Testa att installera QuickTime 7.3.1

Ursprungligen av apple4ever:

Testa att installera QuickTime 7.3.1

Kunde inte installera QuickTime 7.3.1 då jag har en nyare version installerad...
Är det verkligen inget annat fel?

PROBLEMET LÖST!
Jag "Delade" min färdigredigerade film till Quicktime "Högsta kvalitet" i imovie.
Sen lade jag bara in den i mitt iDVD project.
En omväg i och för sig men det funkade, den stannade inte vid filmkodningen när jag lagt in en .DV film från imovie.

Jag har precis samma problem, testar att göra som du, dvs exportera till QT. Tackar för tipset.

1
Bevaka tråden