Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apps store program som stänger ned sig

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått problem med mina apps store program. Dom start upp i 1 sek och sedan stänger de av sig. Jag har testat återställa 2 ggr till 5A347 fw, samt valt att ta från säkerhetskopia och en helt ny mobil i itunes. Men problemen kvarstår.

Dock går det att lösa tillfälligt genom att ta bort programmet och sedan ladda ner det igen, då fungerar det kanske 10-12 timmar. Sedan börjar problemen igen. Även testat restart av telefonen.

Notera att det bara är apps store programmen som beter sig på detta sätt. Alla andra program som kartor, ipod och liknande fungerar klockrent.

Någon som har samma problem? Läst om hur man kan lösa det? Förmodar att det bara är ett mjukvarufel - men att jag inte lyckas hitta lösningen på det.

Ja, 2.0-FW är lite buggig :/
Händer så ibland men jag brukar nöja mig med att starta om telefonen så funkar det här igen. Märkligt det inte gör det för dig :S

Jag hade ett liknande problem med min iPhone men jag återställde bara telefonen genom itunes och såg till att den inte la in säkerhetskopian igen. Tog sin tid att få in musiken filmerna osv men nu fungerar det utmärkt

Tror jag funnit problemet efter att ha forskat runt lite.

Problemet verkar ligga i när man tankar ner apps till telefonen och sedan synkar med itunes så kan de strula. Jag återställde telefonen, tankade appsen via Itunes och sedan förde över. Och nu fungerar de prima.

Men detta verkar vara ett väldigt stort problem hos många (kikat på discussions.apple.com) så det lär väl komma någon fix iom 2.1 FW som väl ska vara på väg.

Nya iTunes och OS X iPhone 2.0 verkar inte helt stabilt tillsammans, kommer säkert komma både en ny version av OS X iPhone och iTunes inom kort.

1
Bevaka tråden