Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många iPhone 3G säljs i år (2008)? Gissa nu i juli!

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-16 14:58
Ursprungligen av what:

Men känner jag Apple rätt så bakar de nog in första generationens iphone i siffrona.

Dom sålda ca 2 miljoner från första generationen i år så det ska väl vara rätt lätt att räkna ut.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 15:15

redan 1 000 000, så jag gissar på

15 000 000

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-16 13:57

19 miljoner.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-16 14:32

Varför skulle de baka in första? Jag tror 3G kan nå upp till en ordentlig summa själv eftersom de är sålda i fler länder.

13 miljoner

Apple har satt sitt mål på 10 miljoner lågt, de vet att de kommer fixa de. Med en 32 gb till jul (vi vet ju alla vilket öde den stackars 4gb modellen gick till mötes) kommer de att fixa 10 lätt, och dra ifrån under jul ruschen.

14.500.000.
Känns som en bra siffra, helt taget från det "blå"

  • Medlem
  • Ödeshög
  • 2008-07-17 07:19

16 Miljoner:)

Nu är året slut och förhoppningvis släpper Apple lite försäljningssiffror så småningom, tyvärr är jag rädd att vi inte få veta fördelningen mellan iPhone och iPhone 3G. Men vi får väl se, kanske vet vi redan på tisdag.

Idag presenterade Apple sina siffror för senaste kvartalet och då framkom även hur många iPhone som sålts:

- iPhone sales reached 13.7 million total for the year, surpassing goal of 10 million

Tyvärr, men inte oväntat, så fick vi inga siffror på hur många av dessa 13,7 miljoner som var iPhone 3G, inte vad jag kunnat hitta i alla fall. Och denna gissningstävling handlade ju bara om iPhone 3G.

Jag hoppas det var 3,7 miljoner vanliga iPhone och resten iPhone 3G, förstås

Ser man endast till siffran så är jag lite stolt över min helt helt slumpvis utvalda gissning...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-01-23 09:31
Ursprungligen av minipod:

Ser man endast till siffran så är jag lite stolt över min helt helt slumpvis utvalda gissning...

Ja, jag tycker du borde vinna tävlingen
Det går väl ändå aldrig att få fram antalet 3G-telefoner.

Bevaka tråden