Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WiFi-problem

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker ansluta min nya iPhone till det trådlösa nätverket hemma (en Netgear WPN802v1 basstation), men det är tji. Jag får inga vettiga IP-adresser och ingen trådlös förbindelse. Jag har provat att både köra med WEP (som tidigare) samt avstängt. Telefonens MAC-adress hittas av basstationen, men det tycks inte hjälpa.
Någon som har stött på liknande problem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 22:38

kolla hur många ipadresser du delar ut.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-16 23:47

Se också efter att du verkligen har DHCP aktiverat på din WPN802v1

  • Medlem
  • Falköping
  • 2008-07-17 00:11

i iphonen:
inställningar
allmänt
återställ
återställ nätverksinställningar

Jag provade återställning av nätverk igår och DHCP är aktiverat på min router på tråd-nätverket. Min gamla Powerbook ansluter utan problem.
Jag misstänker att det är något knas på Netgearen, för nu på morgonen kan jag inte ens logga in på den via det trådburna nätverket, trots omstart av Netgearen. Det verkar enklast att som nästa steg prova en annan trådlös access.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-07-17 09:48

Jag har haft strul med att min iphone inte hittar wlanet, men då har jag varit tvungen och byta kanal/frekvens samt ändra ev kryptering.
Men det gick till slut...

Det måste ha blivit något fel på min gamla Netgear. Jag köpte en ny och då kom WiFi-anslutningen direkt till iPhonen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 18:29

Har du kollat att du har installerat senaste firmware till din router? Netgear uppdaterar firmware ibland.

//Rob

Jag provade det också, utan framgång.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 18:34

Har du provat att återställa alla inställningarna på din router? Min router dog också för några månader sen. Återställde alla inställningarna så fungerade den igen.

//Rob

1
Bevaka tråden