Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 22:43

läste att 2.0 återställer iPoden och att allt på den försvinner när man uppdaterar. Stämmer det? Måste t.ex. lösenord till WiFi-nätverk skrivas in igen?

Ursprungligen av m1kke:

läste att 2.0 återställer iPoden och att allt på den försvinner när man uppdaterar. Stämmer det? Måste t.ex. lösenord till WiFi-nätverk skrivas in igen?

Nej, sådana saker sparas (de gjorde det i alla fall på min..).

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-14 00:06
Ursprungligen av thomasti:

Nej, sådana saker sparas (de gjorde det i alla fall på min..).

itunes tar backup på din iPod innan den installerar 2.0. När installationen är klar så körs en återställning så du får allt tebax.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 23:02

t.o.m lösenorden för WiFi-nätverken?

Heej!
Det finns uppdatering på itunes till 2.0 till min iphone, ska ja uppdatera det? har en känsla att ja inte ska när jag ser massa snack. oo och att allt raderas, raderas alla kontakter??

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-14 23:20

Yepp

Ursprungligen av macki81:

Yepp

så ja ska alltså uppdatera?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-15 07:28

Kör på!

Full fart! Som Benjamin hade sagt

Men hallå där! All musik, video, foton, etc försvinner. Även "Installer" och installerade program på en Jailbreakad Touch försvinner.

Inställningar, kontakter och kalendrar sparas däremot.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-15 19:31

Min musik, videos, foto, anteckningar, kalendern, inställningar vad kvar efter uppdateringen. Men klart, har du jailbreakat så vet jag dess värre inte.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-07-15 20:14

När jag uppdaterade från 1.1.4 till 2.0 försvann inget från min ipod men däremot när jag körde en återställning efter att jag installerat 2.0 så försvann all musik, alla bilder och alla videofilmer.

Alla mina 3.200 bilder försvann vid uppgraderingen. Hade inte möjlighet att få tag i dom igen (på en annan dator) så det fick bli uppgradering trots förlusten. Det stod faktiskt tydligt att alla bilder försvinner när man installerar Software 2.0. Förstår inte hur en del kunde behålla sina bilder. Jag har en iPod Touch 8GB.
Allt annat var kvar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 09:50

än en gång..
bilder, musik och videos försvinner.
inställningar, kontakter och kalendrar sparas.

men hur är det med WiFi-lösenord? måste de skrivas in på nytt? detta är viktigt för mig eftersom jag använder ett nätverk ofta, men jag har inte längre lösenordet till detta.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-16 09:56

oki, verkar som det är olika... men för mig så försvann absolut ingenting.. allting va kvar! till o me wifi-lösenordet.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-16 09:59

Samma för mig. Som jag skrev i en annan tråd så frågade itunes om man vill spara en backup på allt innan man installerade..

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-17 21:30

Ni som säger att inget försvann från era iPodar, har ni jailbreakat dom? Funderar på att uppgradera till 2.0. Om man nu har jailbreak, som jag, ska man återställa den innan eller gör den det av sig själv eller behövs ingen återställning alls? Det jag undrar i grunden är: om jag helt enkelt går in och trycker på uppdatera i iTunes med min jailbreakade touch, försvinner all min musik då?
Jag såg att nån skrev att allt försvinner, men dom flesta verkar det inte ha försvunnit något från... :S

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-17 23:31

Den frågar innan du installerar det om du vill säkerhetskopiera din ipod. Sen verkar det som om den säkerhetskopierar varje gång den synkar. Den gjorde inte det först för mig men nu gör den det :S Sjukt irriterande..

Nja, den sade så här för mig (som hade en jailbreakad 16GB iPod Touch 1.1.4)
att den frågar om jag vill säkerhetskopiera alla settings och passwords och contacts och calendars (but observera att all media files will be försvunna if you trycker on the knapp)

Så fick jag välja på att uppdatera eller avbryta.

Frågan är hur det blir när det kommer en jailbreak för 2.0. Har också en jailbreakad 16GB 1.1.4.

Förmodar att allt som har med jailbreak 1.1.4 (program/spel) försvinner om man kör en update 2.0 från iTunes?

Just nu är man sugen på att testa App Store, men samtidigt vill man inte förlora allt som finns på Touchen efter att den är jailbreakad. Ex: Summerboard (Themes), Installer, Kate, Locations, MobileScroller (Last.fm) m.m.

Faan, beslutångest

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-18 23:41
Ursprungligen av BruketFans:

Frågan är hur det blir när det kommer en jailbreak för 2.0. Har också en jailbreakad 16GB 1.1.4.

Förmodar att allt som har med jailbreak 1.1.4 (program/spel) försvinner om man kör en update 2.0 från iTunes?

Just nu är man sugen på att testa App Store, men samtidigt vill man inte förlora allt som finns på Touchen efter att den är jailbreakad. Ex: Summerboard (Themes), Installer, Kate, Locations, MobileScroller (Last.fm) m.m.

Faan, beslutångest

Jag tvekade inte en sekund. Programen i installer kan vara så sjukt dåligt skrivna och buggiga så man blir galen. Mycket snyggare och proffsigare program i Appstore. Mobilescrobbler saknar jag men det går ju att scrobbla när man synkar så jag klagar inte.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-19 01:04

Vad menar du med att det går att skrobbla när man synkar?? Saknar oxå mobilescrobbler (och ljudspärrsprogrammet och ordlist-avaktiveringsprogrammet) hoppas last.fm-appen dyker upp hos oss här snart

1
Bevaka tråden