Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda hem redan köpa program kostnadsfritt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag upptäckte just att ett program som jag köpt, dvs betalat pengar för, i App Store - går att ladda hem igen utan kostnad.

Med andra ord fungerar det med programmen som många, även jag själv, önskar att det gjorde med den köpta musiken. Det vill säga att ens konto på iTMS håller koll på vad man köpt och därmed tillåter en att ladda hem det igen vid en eventuell dataförlust.

Japp, och det medför också en annan fördel.
Om du använder samma iTunes-konto på andra maskiner så kan fler telefoner ha samma program utan att betala fler gånger.

Ursprungligen av hugolarsson:

Japp, och det medför också en annan fördel.
Om du använder samma iTunes-konto på andra maskiner så kan fler telefoner ha samma program utan att betala fler gånger.

Säker på detta? Har du provat?

Ursprungligen av mackeswissman:

Säker på detta? Har du provat?

Get All App Store Apps For Free! | Apple iPhone School

Stämmer det ? Låter lite för bra för att vara sant. Kommer att bli ett utbrett "fuskande" eftersom det i så fall bara handlar om att en person har datorn och iTuneskontot och upp till fyra kompisar kan auktorisera sina iPhone/iPod Touch.
Har du verkligen lyckats få in samma program i flera iPhoner ? Låter olikt giriga iTunes att missat detta.
Själv har jag använt detta för att kunna ladda ned program som jag köpt i det amerikanska iTunes och som jag annars inte kan få in i min iPod Touch.

Man behöver alltså inte ha flera datorer. Synkade precis över alla program jag köpt till iPhone 3G* till min iPhone 1G**

Ursprungligen av KaRo:

Låter olikt giriga iTunes att missat detta.

Vad menar du? Det är ju på precis samma sätt som med musik. Den kan du också lägga in på hur många iPods som helst.

*=IMT-2000
**=generation

Ska inte program man laddat via appstore på sin iphone dyka upp under "Program" efter man synkat? Det gör inte mina, hur fixar man det? Har kryssat i Synkronisera program under Program-fliken...

• Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 12:45
Ursprungligen av FillilutteN:

Ska inte program man laddat via appstore på sin iphone dyka upp under "Program" efter man synkat? Det gör inte mina, hur fixar man det? Har kryssat i Synkronisera program under Program-fliken...

Detta kanske hjälper:
http://www.99.se/program-spel-f-r-ipod-iphone/247359-app-store-problem-efter-2-0-uppgradering-gen-1-iphone.html

1
Bevaka tråden