Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få Iphone 3G skickat till Sverige ifrån Vodafone Italien!!

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Pratade precis med customer service på Vodafone Italien.

Enligt honom så ser priserna ut som följer (vilket de flesta vet)

8g - 499 euro
16gb - 549euro
Dessutom så sade han att jag som svensk medborgare kan köpa telefonen via Vodafone Italiens onlinestore och då få den hemskickad till Sverige mot en extra avgift!

Då får man med ett italienskt sim-kort som man behöver för att aktivera Iphone och sedan
så byter man bara kort mot valfri svensk operatör.

Goda nyheter med andra ord! Ska nog beställa en omedelbart!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 16:03
Ursprungligen av Trineo:

För att inläggen i ovanstående tråd innehåller fler frågor än svar. För att få ut något matnyttigt så måste man noggrant gå igenom 281 inlägg och då försöka plocka ut den information som går att verifiera.

Tyckte denna info var viktig nog att förtjäna en egen tråd, särskilt då denna lösning inte innebär att man på vinst och förlust måste åka över till Italien och hoppas på att telefonen skall finnas på lager och inte vara slutsåld.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 16:29
Ursprungligen av dalailama:

Pratade precis med customer service på Vodafone Italien.

Enligt honom så ser priserna ut som följer (vilket de flesta vet)

8g - 499 euro
16gb - 549euro

Dessutom så sade han att jag som svensk medborgare kan köpa telefonen via Vodafone Italiens onlinestore och då få den hemskickad till Sverige mot en extra avgift!

Då får man med ett italienskt sim-kort som man behöver för att aktivera Iphone och sedan
så byter man bara kort mot valfri svensk operatör.

Goda nyheter med andra ord! Ska nog beställa en omedelbart!

dalailama:
Grymt!
Kommer du beställa från Italien? Kan du berätta hur det funkade?

Ursprungligen av mask:

dalailama:
Grymt!
Kommer du beställa från Italien? Kan du berätta hur det funkade?

Absolut! Måste bara hitta en god vän som kan italienska först. Hittar ingen engelsk version av online-shopen, precis som luddet skrev.

Citat:

Ja, det är lite knepigt och du och Fredrik har också en god poäng. Detta är verkligen en intressant detalj, men samtidigt är det ju som sagt full rulle på Italien-diskussionerna även i huvudtråden.

Jag låter denna vara egen tråd för nu, men posta gärna en länk till denna tråd i huvudtråden om det inte redan är gjort och låt denna tråd enbart handla om just denna specifika grej. Spårar det ur helt kan vi alltid slå ihop trådarna.

Absolut, fixar en länk. Bara att slå ihop dem om ni tycker att det passar bättre

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 16:29

Nej, men samtidigt tror jag att åtminstone 50 av de inläggen handlar om just att köpa från Italien... men men, nu är inte jag nån moderator här utan tänkte bara du kunde lägga infon i den tråden också.

Ursprungligen av Trineo:

Nej, men samtidigt tror jag att åtminstone 50 av de inläggen handlar om just att köpa från Italien... men men, nu är inte jag nån moderator här utan tänkte bara du kunde lägga infon i den tråden också.

Ja, det är lite knepigt och du och Fredrik har också en god poäng. Detta är verkligen en intressant detalj, men samtidigt är det ju som sagt full rulle på Italien-diskussionerna även i huvudtråden.

Jag låter denna vara egen tråd för nu, men posta gärna en länk till denna tråd i huvudtråden om det inte redan är gjort och låt denna tråd enbart handla om just denna specifika grej. Spårar det ur helt kan vi alltid slå ihop trådarna.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-18 17:51

Upp med länken då! Illa kvickt!

När jag går in på vodafone.it och klickar vidare för att köpa iphonen så behöver man först regestrera sig, och till att börja reggningen så måste man skriva in sitt (italienska) telefonnummer. Så där är det stopp, lyckas inte gå vidare... Hur ska vi svenskar göra sa dom?

Ursprungligen av broel:

Upp med länken då! Illa kvickt!

När jag går in på vodafone.it och klickar vidare för att köpa iphonen så behöver man först regestrera sig, och till att börja reggningen så måste man skriva in sitt (italienska) telefonnummer. Så där är det stopp, lyckas inte gå vidare... Hur ska vi svenskar göra sa dom?

Jag fick först prata med en kvinna som inte kunde så bra engelska. Hon kopplade mig vidare till en kille som talade mer eller mindre flytande. Jag förklarade läget och han bekräftade att man kunde använda svenska abonnemang och uppgav priserna som jag postat. När jag sedan frågade om lagersaldo så sade han att 16GB:aren var svår att få tag på i deras butiker. Sedan diskuterade vi huruvida det var värt att åka på vinst och förlust, och då bad han mig plötsligt vänta för att kolla en sak. Sedan så kom han tillbaka och sade att jag kunde köpa den direkt i deras onlinebutik och få den skickad till Sverige.

Jag frågade då om det krävdes italienskt medborgarskap, visa-kort, adress eller något annat och då bad han mig vänta igen. Sedan kom han tillbaka och sade att det inte var några problem att beställa som svensk.

Jag blev exalterad över info:n och avslutade samtalet. Så här i efterhand så borde jag förstås bett honom att guida mig igenom stegen men jag hade bråttom samt lite batteri kvar i mobilen.

Om någon annan vill ringa för att få en guide över hur man gör så är deras nr: 00393492000190

Vet inte om någon av de sista siffrorna är menyval, kommer inte ihåg men numret ska funka ändå.

Men om du skrivit detta i den tråden så hade du sett till att få in ett svar i den tråden som kontrast till alla frågor.
Inte kostigt att det blir fler frågor än svar i en tråd om alla svar ska postas i egna trådar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 16:50

Har dom någon engelsk version av internetbutiken?
Jag lyckas nämligen bara hitta till butiken på italienska, och om jag väljer engelska som språk så hittar jag den inte alls.
Posta gärna en länk om någon vet var den finns.

mvh
Ludde

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-07-18 19:09

asså om du vet sidan, men inte fattar språket, använd google translate Google Translate

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 19:51
Ursprungligen av WilleZ:

asså om du vet sidan, men inte fattar språket, använd google translate Google Translate

Nja, vet inte riktigt om jag skulle våga lita på google-translate, med tanke på att den spottar ur sig översättningar som det här (från apple.com):

"Njut av musik och film på en widescreen-skärm och handla musik med en kran."
"försedd med en vindruta"
" The iPhone kamera snaps skott med en kran. Bilder du ta visas i kameran rulla och de synkronisera tillbaka till datorn nästa gång du ansluter. iPhone ens geotags dina bilder med information om var de fattades."
" Med en inbyggd kamera och en avancerad foto ansökan"

Å andra sidan är det ju inte säkert att man får helt korrekt info av telias personal i butik heller. Hörde en telia-anställd förklara följande för en annan kund i en teliabutik igår:

"efter det kostar det 20 kr per megabit"

följt av följande påstående:

"iphonen är som både en telefon och en dator. Och den har verklighetsbaserat internet"

JAG VILL OCKSÅ HA VERKLIGHETSBASERAT INTERNET MAMMA!!

16 GBarn går inte att beställa på hemsidan iallafall!
Dock 8 gbarn!

Anyway, varför köpa från italien? det är ju lika dyrt som att köpa via någon vän med telia?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-19 00:14
Ursprungligen av tornros:

16 GBarn går inte att beställa på hemsidan iallafall!
Dock 8 gbarn!

Anyway, varför köpa från italien? det är ju lika dyrt som att köpa via någon vän med telia?

För att den från telia är operatörslåst till telia.
Den från Italien kan du använda vilken operatör som helst till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-19 01:19
Ursprungligen av tornros:

16 GBarn går inte att beställa på hemsidan iallafall!
Dock 8 gbarn!

Anyway, varför köpa från italien? det är ju lika dyrt som att köpa via någon vän med telia?

http://www.99.se/k-pa-iphone/245851-k-pa-iphone-3g-ol-st-utomlands.html

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-19 03:43

Shit. Detta låter ju sanslöst bra. 549 euro för en 16 gb är ju helt klart hur värt som helst! Då kan man behålla sitt grymma abb. hos Tele2 för 39 kr/mån (gratis till alla med Tele2, 3000 gratis SMS, 69 öre till alla andra) och lägga till Fri Data för 99 kr/mån. Om det är någon som vågar sig på att beställa hem en är en utförlig rapport ett absolut måste.

Får hoppas på att detta håller i sig och att de inte sätter stopp för denna möjlighet att beställa italienska iPhones till Sverige.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-19 09:22

mmm jo det gör det, frågan är bara VAR man beställer den på vodafone.it ? Jag kan inte ens regga mig på sidan då ja inte har intalienskt nr... Finns det någon med framgång här?

Hittade den på TIM:s hemsidan oxå, fast där är den slut i lager, men man kan regga sin mailadress så får man veta när dom trillar in:
TIM - Apple iPhone 3G (16GB)

Hmm, jag har ett italienskt simkort någonstans, kanske är värt ett försök att registrera sig. Dock återstår fortfarande problemet med att det inte är worldwide-garanti

Senast redigerat 2008-07-19 10:07
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-19 09:56
Ursprungligen av karnov:

Dock återstår väl fortfarande problemet med att det inte är worldwide-garanti?

Tipsar om FAQ:n :

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/246693-iphone-3g-faq.html

Det var menat som en retorisk fråga. Ändrade mitt inlägg så det framgår tydligare att problemet är att garantin inte sträcker sig utanför inköpslandets gränser.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-07-19 10:17

Ok så här ligger det till.. igår ringde jag dit och frågade om det gick o beställa hit till sverige. hon gick bort ett tag o kollade. när hon kom tillbaka sa hon att det tyvärr INTE gick att få den hit skickad till sverige. därimot kunde man, om man hade vänner/bekanta skicka den till deras adress, och sen kan dom skicka upp den hit. kommer dock ta 2-3 veckor att få den levererad+få den skickad upp till sverige, så tar ett tag:tveksam:

Men då borde väl ebay.it vara perfekt..

Ursprungligen av WilleZ:

Ok så här ligger det till.. igår ringde jag dit och frågade om det gick o beställa hit till sverige. hon gick bort ett tag o kollade. när hon kom tillbaka sa hon att det tyvärr INTE gick att få den hit skickad till sverige. därimot kunde man, om man hade vänner/bekanta skicka den till deras adress, och sen kan dom skicka upp den hit. kommer dock ta 2-3 veckor att få den levererad+få den skickad upp till sverige, så tar ett tag:tveksam:

Låter skumt men mer logiskt kanske.. Jag blev kanonnöjd när jag fick besked av killen i kundtjänst men han kan inte hade någon koll..

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-04 12:14

Eftersom det inte gick att beställa från vodafones hemsida så återgår vi till den andra tråden så vi inte har dubbla trådar.

http://www.99.se/k-pa-iphone/245851-k-pa-iphone-3g-ol-st-utomlands.html

*låst*

1
Bevaka tråden