Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur går er väntan på en iPhone 3G?

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 19:01

Detta är tråden för oss som i stort (men fåfängt?) hopp väntar på en iPhone.

Vad är er status?

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-18 19:08

Som jag skrev i en annan tråd: Är på plats 15-16 för en svart/16 här i Trollhättan. Dom är ju så hemlighetsfulla så jag vet inte hur många dom fick i går. Har stått i kö sen i söndags. Var lite sen i starten, tyvärr. Men jag hoppas på att det blir min tur vid nästa veckas leverans.

Någon som vet hur många 16gig som dom fick in i "sin" affär?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 19:23

Jag ställde mig i kö i två affärer i Stockholm och två i Uppsala i måndags. Tänkte väl att någon skulle ge tur.

Idag frågade jag i affären vid Skanstull i Stockholm men de sade att de inte fått in några extra alls ännu

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 20:35
Ursprungligen av pesc:

Jag ställde mig i kö i två affärer i Stockholm och två i Uppsala i måndags. Tänkte väl att någon skulle ge tur.

Jag står i kö i tre butiker här i närheten

Tjejen skrev upp sig på listan i Vällingby i måndags och fick sin iPhone igår torsdag...

• Medlem
  • 2008-07-18 20:00

Nr 2 på svart 16 i Uddevalla. Trodde dom skulle höra av sig idag.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-18 20:10

Beställt en vit på nätet - på kvällen den 11:e. Någon som beställt senare men har fått ??

Var i Onsdags på köplats 15 i Visby för en 16 svart - ringde idag och var på plats 8 - så jag hoppas verkligen att man kan få sig en iPhone nästa vecka.

Nu går det ingen nöd på mig när man har gen 1 redan men man är ändå sugen på en ny fräsch, nästan så att man springer o köper en 8gb imorgon

Men 8gb mer för 800:- mer är ändå värt väntan - eller?

Inte för att jag är intresserade av en Iphone, men jag kunde inte undgå att se att någon höll på med en iPhone inne på Telia i Västerås igår när jag var där inne (i Skrapan, MultiCenter). Är det alltså svårt att få tag på dem?

De hade också en skylt utanför där det stod: "Vi har den"

Senast redigerat 2008-07-18 21:00
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-18 20:54

Jag är grymt besviken på Apple för Telias inblandning i frågan - dom har inte vunnit några poäng i detta fall med deras inblandning - från inkompetensen i kundtjänsten via telefonen till de ortevliga snorungarna på butiken och den krashade webtjänsten som gjorde att man inte kunde läga order på morgonen den 11:e.

Apple skulle ha vunnit mycket genom att sälja den direkt alt. genom vanliga åf till konsument olåst och låtit kunderna själva välja abonemang. Apple kan skylla sig själva för all jailbreaking som sker

-- kände ett behov att avagera mig

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 21:09

Tok: Tror du Apple lider av jailbreakandet? Som det är nu kan ju Apple ändå sälja fler telefoner än de hinner tillverka.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-18 21:20
Ursprungligen av pesc:

Tok: Tror du Apple lider av jailbreakandet? Som det är nu kan ju Apple ändå sälja fler telefoner än de hinner tillverka.

Nejdå jag tror inte att Apple lider, dom mår nog kaka med en sådan het produkt - men deras gririhet tvingar ju folk till abonemang/ jailbarkeing o.s.v. som dom egentligen inte borde behöva. I mina ögon så borde man inte rida marginalerna så hårt som Apple gör i detta fall - det skadar deras ansende i det långa loppet.

• Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-18 21:31
Ursprungligen av tok:

Nejdå jag tror inte att Apple lider, dom mår nog kaka med en sådan het produkt - men deras gririhet tvingar ju folk till abonemang/ jailbarkeing o.s.v. som dom egentligen inte borde behöva. I mina ögon så borde man inte rida marginalerna så hårt som Apple gör i detta fall - det skadar deras ansende i det långa loppet.

Förklara gärna, hur är Apple giriga?

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-18 22:08
Ursprungligen av Jetwash:

Förklara gärna, hur är Apple giriga?

Tvinga användare att använda en viss operatör för lite bättre marginaler. Visst det finns en poäng med att samarbeta med operator för visual voicemail - men det borde vara kundens val om han/hon vill använda den funktionen. Om apple inte fick pengar för telia exclusivitet skulle dom inte göra en riktigt bra vinst på iPhone då ??

Personligen så har jag varit väldigt kluven på att skaffa en iPhone för jag gillar inte att känna mig tvingad till något. Teknik lustan har fått förturen denna gång - men jag är inte lyrisk över beslutet.

Skulle du köpa en bil som du bara fick tanka på Pream ??, en matberedare som bara fick gå på ström från EON, en tv som bara fick visa drama. Kina,Kuba,Nordkora - vad har dom gemensamt ?

Jag väljer att använda mac - om jag skulle känna mig tvungen så skulle applet skrotas illakvikt för Linux,opensolaris,freebsd etc.

• Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-18 22:33
Ursprungligen av tok:

Tvinga användare att använda en viss operatör för lite bättre marginaler. Visst det finns en poäng med att samarbeta med operator för visual voicemail - men det borde vara kundens val om han/hon vill använda den funktionen. Om apple inte fick pengar för telia exclusivitet skulle dom inte göra en riktigt bra vinst på iPhone då ??

Personligen så har jag varit väldigt kluven på att skaffa en iPhone för jag gillar inte att känna mig tvingad till något. Teknik lustan har fått förturen denna gång - men jag är inte lyrisk över beslutet.

Skulle du köpa en bil som du bara fick tanka på Pream ??, en matberedare som bara fick gå på ström från EON, en tv som bara fick visa drama. Kina,Kuba,Nordkora - vad har dom gemensamt ?

Jag väljer att använda mac - om jag skulle känna mig tvungen så skulle applet skrotas illakvikt för Linux,opensolaris,freebsd etc.

Telia har inte Visual Voicemail. Jag är också tvingad att betala 13.44kr litern för bensin och då är jag också tvingad att köra på vägverkets vägar när jag kör till jobbet Ibland blir jag tvingad att betala vägtull också. Men jag är inte tvingad till att köpa en iPhone.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 23:32
Ursprungligen av Jetwash:

Telia har inte Visual Voicemail. Jag är också tvingad att betala 13.44kr litern för bensin och då är jag också tvingad att köra på vägverkets vägar när jag kör till jobbet Ibland blir jag tvingad att betala vägtull också. Men jag är inte tvingad till att köpa en iPhone.

Du är inte mer tvingad att batala 13.44kr litern för bensinen än vad du är tvingad att köpa en iPhone. Ingen har väll tvingat dej att köra bil?

• Medlem
  • Täby
  • 2008-07-18 23:49
Ursprungligen av Fexxe:

Du är inte mer tvingad att batala 13.44kr litern för bensinen än vad du är tvingad att köpa en iPhone. Ingen har väll tvingat dej att köra bil?

Du förvränger det där exemplet lite väl mycket.
I så fall skulle det vara:
"Ingen tvingar dig att köpa en telefon lika lite som en bil."
Eller
"Ingen tvingar dig att köpa en BMW lika lite som en iPhone."

Åter till topic: Hur går er väntan på en iPhone 3G?

Ursprungligen av tok:

Tvinga användare att använda en viss operatör för lite bättre marginaler.

Varje gång du köper Apples hårdvara betalar du för bättre marginaler. Apple har marginaler på sina produkter som resten av branschen bara har våta drömmar om.

Det positiva med det är att Apple går bra som företag vilket stärker den långsiktiga tryggheten, gör att Apple kan klara sämre tider, gör att Apple kan stå på egna ben (och inte riskera fientliga uppköp) men inte minst ger det Apple resurser för FoU som få andra företag har, och Apple använder faktiskt stora resurser för dom bitarna. Ja, och så går en del av pengarna till läckra förpackningar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 21:22

Jag väntar på att min ska komma tillbaka / få en ny från service....
Inlämnad i måndags, har precis kommit fram till servicestället idag, använder Telia cykelbud kors och tvärs över Sverige eller?

jag har bokat den sista iphonen som finns här i trollhättan! ska ned i morgon och köpa den!

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-18 23:26
Ursprungligen av Ollebro:

jag har bokat den sista iphonen som finns här i trollhättan! ska ned i morgon och köpa den!

Inte en 16gig väl?

Ursprungligen av Zip_THN:

Inte en 16gig väl?

nope, de har en svart 8gb kvar!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-19 00:25

Ingen som köar för en vit? Efter vad jag hört från de butiker jag varit i kontakt med så verkar efterfrågan på den vara en bråkdel av på den svarta 16 gb-modellen. Säljarnas uppfattning har varit att en vit kan man få i princip omgående vid kommande leverans.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-19 01:41
Ursprungligen av prince:

Ingen som köar för en vit? Efter vad jag hört från de butiker jag varit i kontakt med så verkar efterfrågan på den vara en bråkdel av på den svarta 16 gb-modellen. Säljarnas uppfattning har varit att en vit kan man få i princip omgående vid kommande leverans.

Jodå - jag beställt online för en vit och väntar på att få höra något. Valde vit mest för att min bror har en och min moder har beställt en svart.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 23:26

Jag är nr 4 i kön på en svart16 i Sundbyberg. Dom ringde igår och frågade om jag ville ha en 8 för det hadde dom redan, jag kanske får den nästa vecka.

• Medlem
  • Härnösand
  • 2008-07-18 23:38

Beställde via telia.se på kvällen den 13:e. Svart 16 GB

Väntar.....

Jag ska handla min sin som tid.

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-07-19 19:13

Besttällde en vit 16 gb , har fått papper och abbonemang.. men ingen telefon ... undra om dom köar från det datum jag gjorde betställingen på weben den 11 , eller jag bekräftade beställingen via snigel post (Jag var du och inte använde e-leg) så med tur kan telefonen vara nära... eller i slutet av augusti... är det någon som fått sin telefon beställd från telias web ?

//Daniel

Om man inte använder e-leg så tar det en jävla tid, då ska dom först skicka ut papper som du ska skriva på och skicka in igen för att sedan vänta lika länge på att få telefon (och detta när dom har telefon på lager). Jag har beställde en gång i tiden en telefon då inte e-leg grejen fanns.
Då tog det 3 veckor för dom att skicka ut telefonen till mig.

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-07-19 21:03
Ursprungligen av acidflash:

Om man inte använder e-leg så tar det en jävla tid, då ska dom först skicka ut papper som du ska skriva på och skicka in igen för att sedan vänta lika länge på att få telefon (och detta när dom har telefon på lager). Jag har beställde en gång i tiden en telefon då inte e-leg grejen fanns.
Då tog det 3 veckor för dom att skicka ut telefonen till mig.

Aj det lät inte bra.. den som väntar på något gott väntar alltid förlänge...

//Daniel

Bevaka tråden