Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Biblioteket på en extern hårddisk - vad händer vid krasch?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har alltid haft mitt iTunes-bibliotek på en extern hårddisk som har funkat bra i några år nu, men jag börjar bli rädd att den en dag kraschar - och då kommer all musik gå förlorad. Och det är flera år av musikinsamling, då alla skivor är slängda.

Hur gör ni andra?

Backup är väl det normala?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-15 23:48

Data är data...

Men att spara iTunes mapp till annan hårddisk
är inte så enkel ( se till att preferens fil finns med så är det lättare )

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-15 23:45

Har allt både i datorn & externa disken.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-19 12:08

Jag har allt i MacBooken, allt på en extern disk och allt på iPoden. Jag lägger till och tar bort musik och ändrar id3-taggar lägger till album-art o.s.v i biblioteket på MacBooken hela tiden, varje dag. Typ varannan vecka så byter jag ut backupen på den externa mot det senaste iTunes-biblioteket. Men jag måste komma på en bättre lösning för jag är skitless på att 80 av datorns 120GB går åt till musik, antingen måste jag köpa en större hårddisk till datorn. Eller så funderar jag på att ha biblioteket bara på en extern eller köpa en TV. Hur fungerar det att ha biblioteket på en TV, Kommer man åt det från iTunes i datorn lätt och kan göra allting som om det låg på datorn eller?

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-27 00:14
Ursprungligen av Patrik D:

Jag har alltid haft mitt iTunes-bibliotek på en extern hårddisk som har funkat bra i några år nu, men jag börjar bli rädd att den en dag kraschar - och då kommer all musik gå förlorad. Och det är flera år av musikinsamling, då alla skivor är slängda.

Hur gör ni andra?

Jag har en Drobo (Data Robotics, Inc.) som extern enhet med all min media på.

Byta till större extern hårddisk

Behöver byta till en större extern hårddisk, från en mindre. Tips för att få med allt över till den nya. 2000 spår 9 dagars material. Jag har börjat men det strular. Funktionen samla bibliotek hittar jag inte under "avancerat" Jag använder iTUNES 7.7.1 Hoppas på råd!
peter09

Ursprungligen av peter09:

Behöver byta till en större extern hårddisk, från en mindre. Tips för att få med allt över till den nya. 2000 spår 9 dagars material. Jag har börjat men det strular. Funktionen samla bibliotek hittar jag inte under "avancerat" Jag använder iTUNES 7.7.1 Hoppas på råd!
peter09

Bläddra fram till din iTunes mapp i din hemmapp och markera den, sen är det cmd-c och cmd-v

1
Bevaka tråden