Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installerade om datorn, går inte synca i iTunes längre?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-07-16 00:16

Installerade om datorn tidigare idag, la in iTunes på nytt men nu går det inte synca längre, gnäller på att den är syncad mot en annan dator tidigare.
gåre komma runt detta? vill få synca över mina kontakter m.m. innan jag ska lägga in 2.0.
gärna alla bilder och filmer och musik också för den delen.
som den säger nu så vill den radera iphonen innan man kan göra något...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-07-17 16:23

Är det ingen av er som formaterat eran dator och fått samma fenomen med eran ipod/iphone?

finns program på nätet för att tanka över från ipod till dator. Men det går inte native med en ny itunes. Finns en del olika program och alla rekommenderar olika
testat att googla på det?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-07-17 17:14

jo har sökt men vet inte riktigt va jag ska söka efter, vad försvinner om jag "nollställer" den?
ringsignaler? kontakter? sms? bilder?

eller bara Ipodsakerna som musik och filmklipp?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-17 17:23

Detta fungerar inte med iPhone så vitt jag vet då det inte går att mounta den som en extern disk i finder(osx)/utforskaren(win).

Överkurs:
Däremot borde du kunna om du har en iPhone generation 1 komma åt allting via ssh och föra över till datorn. Och om några dagar kan du också jailbreaka iPhone 3G och komma åt sakerna via denna väg.

blog.iphone-dev.org
"iPhone (3G) with 2.0 - Activated, Jailbroken (with support for third party applications)."

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 18:32
Ursprungligen av Mockan:

Installerade om datorn tidigare idag, la in iTunes på nytt men nu går det inte synca längre, gnäller på att den är syncad mot en annan dator tidigare.
gåre komma runt detta? vill få synca över mina kontakter m.m. innan jag ska lägga in 2.0.
gärna alla bilder och filmer och musik också för den delen.
som den säger nu så vill den radera iphonen innan man kan göra något...

Sånt här måste du ta backup på först innan du installarer om datorn. iPhone är ingen backup utan endast en kopia vad du har på datorn. Det finns inget enkelt sätt att föra över allt från iPhonen till datorn. Kontakterna kanske går men musiken och filmerna försvinner.

//Rob

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-07-17 21:43

Kontakterna gick fortfarande att synca över till datorn, resten är ja inte så brydd över, eller jo, ringsignalerna vill ja inte förlora... men de kanske går att SSHa över dom?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-17 21:58

Borde det inte funka om du auktoriserar itunes med samma konto som du hade innan. Eftersom du har installerat om har auktorisering försvunnit. Affär -> Auktorisera dator... och ange ditt konto. De gånger jag har gjort ominstallation så har iTunes fattat att det är samma dator och inte använt någon ny av de 5 auktoriseringar som man kan göra.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-07-18 15:24

när jag gjorde detta nu så kom det upp "du använder bla bla 2 av 5 auktoriseringar"
sakerna på iphonen fortfarande "gråade"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-19 14:48
Ursprungligen av Mockan:

sakerna på iphonen fortfarande "gråade"

Om du menar att allt är gråat när du väljer spellistor från iPhonen så är det alltid så. Jag har dock ingen lösning på hur man får låtarna tillbaka... Hade för mig att iTunes skall fråga när man kopplar in en iPod/iPhone som man inte har synkat mot...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-19 16:48

Det gäller att man har exakt samma användarnamn på nya installationen som på den gamla.

1
Bevaka tråden