Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook startar inte överhuvudtaget

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Macbook började en dag plötsligt bete sig underligt. Helt plötsligt, när jag höll på att installera OS X 10.5.4 (jag vet inte om det har någon betydelse, jag hade bara laddat ner filen och inte startat om datorn än) kommer det upp lite grön-gråa streck på skärmen och datorn kraschar, stänger av sig. Efter det började en period där jag kunde ha på datorn i ca fem-tio minuter efter att jag startat den innan jag fick kernel panic, annan hängning eller att datorn dog helt (strömbrytaren gick av alltså). Nu kan jag inte starta datorn överhuvudtaget, det enda som händer när jag trycker på power-knappen är att standby-lampan börjar lysa. Inget startljud eller någonting alls, alltså.

Så, är det någon som har en aning om vad för fel detta skulle kunna vara (hårdvarufel åtminstone, eller hur?) och vad en reparation går på (garantin är slut, buhu...)?

Om någon person någon gång skulle leta upp den här tråden kan jag berätta att det var ett av mina minnen som hade gått sönder och gjorde att datorn inte startade.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-19 18:04

Så bra att det löste sig. När man installerar uppdateringar så skall man passa sig så att man inte har trasiga minnen.. Trasiga minnen skapar korrupta system och uppdaterin på korrupt system skapar raparkalja.. Ett tips är att installera om OS X från scratch. Kör arkivera installera så bordet det ordna sig

1
Bevaka tråden