Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om Tuner i App Store

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Imorse när jag öppnade upp App Store så såg jag en uppdatering till Tuner, och den ska tydligen ha stöd för fler kanaler nu, inte bara Shoutcast, men har inte fått några fler att funka.

Kanaler som funkar i Tuner:
Radio Seven: http://www.radioseven.se/128.pls
Playdio: http://scb1.fantis.se:8000

Är det någon som vet om Tuner kan spela SR:s kanaler, typ p3 osv?

Ursprungligen av Nano500:

kan ju fråga OP snällt om han vill testa

Men tror det redan avhandlatas i många trådar om sr:s dåliga stöd för oss

• Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-19 21:00
Ursprungligen av Nano500:

Man borde kunna sätta upp sin burk hemma att streama P3 eller valfri kanal så man kan lyssna när man är på språng.

SHOUTcast - DOWNLOAD

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-07-19 21:25

Jag installerade Tuner men dagen efter så försvann det ur AppStore så jag kan inte göra några uppdatering eller dylikt. Det jag stör mig på är att det finns en massa fler program i amerikanska appstore och att det försvinner program ifrån svenska dagligen. De bara försvinenner och ger felmeddelander: Not supported in your country.

Numera har Tuner stöd för fler än bara Shoutcast, vet dock inte exakt vilka sorts kanaler.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-07-21 10:24

Numera använder Tuner samma kanaler som iTunes.

• Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-21 20:35
Ursprungligen av Plizzo:

Numera använder Tuner samma kanaler som iTunes.

Bara dom ? Inga shoutcast mm ? Funkar SR radiokanaler eller andra svenska radiokanaler ?

Jag har inte fått någon uppdatering till Tuner och om det är så att man ej kan köra .pls-streamar längre så skall jag nog inte göra det heller:)

Tyvärr funkar ju inte .asx-streamar vilket de flesta svenska kanaler kör med så det enda(dock finns det oändligt med kanaler på shoutcasten) som funkar är winamp-streamar (.pls)...

Kan för övrigt tipsa om en plugin till winamp som heter "Winamp Remote" vilket gör att du kan streama hela ditt mp3bibliotek på datorn hemma över internet och då logga in genom iPhonen och spela upp det. Har själv testat och funkar fin fint! Dock så hade jag ganska kass mottagning så den buffrade lite väl mycket (1-2 streck på EDGE).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-07 09:42

ooTunes skall klara av att spela radio från sveriges radio. skaparna håller på och gör en ny version för firmware 2.0.

gamla versionen: Streaming music through ooTunes to iPhone & iPod Touch
blogg: ooTunes Music

ooTunes är också en server som man kan, som jag förstår det, använda för att konvertera till pls formatet.

Dock måste man ha en jailbreakad iPhone för att lägga till nya radiostationer i Tuner.app. Funktionen finns ännu inte i programmet, utan man måste lägga till stationer genom att editera filen /var/mobile/Documents/iTunerFavorites.plist

Senast redigerat 2008-08-07 10:10
1
Bevaka tråden