Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gäller surfbegränsningen i iMini även Homerunsurf?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 21:57

Efter att ha sökt igenom forumet ett bra tag efter svar har jag inte hittat exakt det jag söker, så jag tar risken att starta en ny tråd med förhoppningen att få ett rakt svar på min, förmodligen ganska enkla, fråga.

Eftersom jag inte är en storsurfare köpte jag en iPhone med abonnemanget iMini. Där ingår ju som bekant 100 MB datatrafik per månad. I samma veva som jag står i butiken får jag ett sms (i min gamla lur) med inloggningsuppgifter till Homerun, som jag inte har den blekaste aning om vad det är, och killen i butiken verkade inte så pigg/duktig på att förklara. Nu har jag läst lite om Homerun men känner mig inte helt klar över vad som gäller.

Den enkla frågan lyder således; är surfningen som sker i via Homerun (hur man nu gör det) utöver de 100 MB som är fria i mitt iMini-abonnemang? Om så är fallet, hur ser jag om jag surfar via Homerun eller om jag "surfar upp" mina 100 MB?

(Jag har märkt att nivån och kunskaperna hos de flesta här ligger en bra bit över de som undertecknad besitter och förmodar att de flesta nog kommer fnissa gott åt min fråga. Men det bjuder jag på, och vad är annars ett forum till för, om inte få svar på sina frågor?)

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-18 21:59

utöver, det går på wifi nätet så det är "fritt" så att säga.

Obegränsad surf med homerun
(Du ansluter till det med wifi om du hittar någon sådan surfzon på stan. Det är alltså vanliga wifi-punkter /trådlösa nätverk från telia som heter "homerun", och inte något mobilnät som nås överallt)

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-18 22:06
Ursprungligen av JLJ27:

Efter att ha sökt igenom forumet ett bra tag efter svar har jag inte hittat exakt det jag söker

Jag hittade svaret i denna tråd på en enkel sökning på Homerun:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/247083-hur-datatrafik-f-rbrukar-ni.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 22:23

Tack för svaren, det uppskattas.

Jetwash; jag var inne på den tråden också, men för mig som inte är insatt alls i det här snacket är det som sägs där inte lika självklart som det förmodligen är för många andra här. Är rejält novis på detta som sagt

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-18 22:38
Ursprungligen av JLJ27:

Tack för svaren, det uppskattas.

Jetwash; jag var inne på den tråden också, men för mig som inte är insatt alls i det här snacket är det som sägs där inte lika självklart som det förmodligen är för många andra här. Är rejält novis på detta som sagt

Jag håller med, det är en djungel! Fullt förstående för din situation.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-20 00:51

iFun.se - Allt om iPhone i Sverige här en bra artikel på hur maxtaxan räknas. Sitter med en touch nu så kan ej kopiera länken. artikeln heter telia maxtaxa - så fungerar den

1
Bevaka tråden