Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prenumerationer i iCal

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-07-19 21:33

Har en prenumeration på en namnsdagskalender i ical och den syncar inte över till min iPhone. Går det inte att synca prenumerationer till iphonen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-19 21:50

Jo, det funkar för mig. Kolla så att den är vald i iTunes. Jag har valt att synca alla kalendrar.

Japp, testade å det funkar, den hamnar ju under kalendern, har du kollat där?

Får det inte heller att fungera.
Hittar ingenstans i iTunes där jag kan välja vilka kalendrar jag vill synca...

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-20 06:04

Samma problem här, kan inte få in mina prenumerationer i ifånen. Publicering är inte möjligt att välja i iCal....

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-07-20 07:46

Ska pröva lite mer idag, tänkte att den skulle funkat via "push" men inte ännu bara de som inte ligger som prenumerationer fungerar.

Synka via iTunes = alla kalendrar synkas - även prenumerationer - om man vill.
Synka via Push = inga prenumerationer synkas (eftersom dssa aldrig synkas upp till Molnet så hamnar dom ju aldrig i iPhone).

Alltså: Har ni ställt in i iPhone att även kalendrar ska pushas så kommer - varje gång ni synkar över iTunes - prenumererade kalendrar att synkas till iPhone, men dessa pushas snabbt bort.

Att man inte kan pusha även iCal-prenumerationer är den stösta besvikelsen med MobileMe. Då faller en stor del av hela iden med push för mig.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-07-20 10:39
Ursprungligen av Zimmerman:

Synka via iTunes = alla kalendrar synkas - även prenumerationer - om man vill.
Synka via Push = inga prenumerationer synkas (eftersom dssa aldrig synkas upp till Molnet så hamnar dom ju aldrig i iPhone).

Alltså: Har ni ställt in i iPhone att även kalendrar ska pushas så kommer - varje gång ni synkar över iTunes - prenumererade kalendrar att synkas till iPhone, men dessa pushas snabbt bort.

Att man inte kan pusha även iCal-prenumerationer är den stösta besvikelsen med MobileMe. Då faller en stor del av hela iden med push för mig.

Det var ju lite surt, vill ju definitivt använda push...Hmm apple kanske kommer med någon uppdatering så småningom..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-20 10:15

Till er som inte hittat var man väljer kalendrar (och alltså inte använder push) så finns valet på Info fliken när telefonen är inkopplad till iTunes. Där kan man även välja att synca kontakter m.m.

Går det att få "Födelsedagskalender" att syncas till iPhone via MobileMe?
Det går ju att slå på så att "Födelsedagskalender" visas på me.com men jag får inte över den i min iPhone.
Någon som vet hur man gör?

1
Bevaka tråden