Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPwnage 2.0 kommer idag

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 00:24

"We love Sundays. We think you will too." står det på deras blog.

Låter bra det

Får man väl se vilka priser iPhone 3G kommer upp på blocket sen då...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 01:09

Äntligen!

Får den inte att funka... ikonen bara studsar, sen startar programmet inte.. typ... händer inget.. ngn som haft bättre tur?

Ursprungligen av ryanshitlipz:

Får den inte att funka... ikonen bara studsar, sen startar programmet inte.. typ... händer inget.. ngn som haft bättre tur?

Ja, min gamla repiga iPhone kör 2.0 med Telia nu...

hmmm.. har inte den turen... startar progget, men det studsar bara, och sen händer inget---

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-20 02:05

Jag håller på att återställa min 2G iPhone till 2.0 Custom Firmware. Lite nervöst/ pirrigt faktiskt!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-20 02:07

glöm inte bort.. funkar bara på mac datorer:D

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-20 02:11

Nu är den återställd. Men den är inte upplåst? :S Är jag dum i huvudet eller? Trodde den skulle låsa upp den? Hur gör man om någon vet?

EDIT: Nu hittade jag det!

Ursprungligen av Andbert:

Nu är den återställd. Men den är inte upplåst? :S Är jag dum i huvudet eller? Trodde den skulle låsa upp den? Hur gör man om någon vet?

EDIT: Nu hittade jag det!

Vad menar du? Och hur fixade du det?

Kan NÅGON förklara för mig, varför jag som Iphone 3G-användare skulle använda mig av detta? Vad ger det mig för fördelar, respektive nackdelar? Hur blir det med garantin med Telia?

Sugen, men jag vet icke om jag vågar göra något. Ni som har en Iphone 3G och gör detta - varför? Lär ju komma en 2.0.1. uppdateringen väldigt snart, och då ni som har PWNAGE mobilen.. kommer behöva vänta flera dagar innan det fungerar för er, trots att ni nästan har betalat 6-7000 (med allt inräknat) för mobilen?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-20 02:18

Hade precis tänkt slänga mig över 2.0 innan jag kom på att jag måste fråga:

Funkar summerboard? Är nämligen kär i mitt tema..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 02:24

Någon som vet när det kommer till Windows? Längtat efter detta!

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-20 02:27

jag ar en iphone 2G med 1.1.4, ska jag först uppdatera med iTunes till 2.0 och sen köra Pwnage tool? eller kan jag köra direkt från 1.1.4 versionen utan att ändra bootloadern på telefonen?
Har läst på iPhone Dev-teams blog om många som får felmeddelanden om deras bootloader och börjar bli lite rädd för att köra programmet nu.

För övrigt så blinkar Pwnage Tool progrmmet ganska länge när jag startar det, och ingen ruta eller något kommer upp när programmet "startat". Vad kan vara fel?

Jag körde från 1.1.4 och det funkade utmärkt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-20 02:42
Ursprungligen av mackeswissman:

Jag körde från 1.1.4 och det funkade utmärkt.

Okej, så det spelar ignen roll om man har 3.9 eller 4.6 bootloadern på telefonen?

Nu återstår fortfarande problemet att Pwnage Tool inte vill starta, jag förstår verkligen inte vad problemet kan vara.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 03:41

Skrev i en annan tråd men för att pwnage programmet ska fungera riktigt måste Device Support mappen finnas. Den ska ligga i ~/Library/iTunes/ mappen. Kan också skapas med det här terminal kommandot:

mkdir ~/Library/iTunes/"Device Support"

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 04:23

Kunde inte låta bli. Nu är min iPhone 2G upplåst, aktiverad och jailbreakad.
Gjorde en egen firmware utan annanas och steve bilderna.

Håller på att att föra över musik nu vilket kan ta sin lilla tid. Få se hur allt fungerar.

//Rob

1
Bevaka tråden