Motivera iPhone 3G köp...
It's hella fuckin' balls-to-the-wall awesome!
Föregående inlägg har nog sagt allt faktiskt. Man kan ta det svart på vitt och rada upp vad för olika tekniska specifikationer telefonen har och inte har. Men det håller inte.
Den enda som verkligen kan motivera ett köp är du själv. Hur mycket vill du ha en iPhone? Tillräckligt mycket för att strunta i att du tycker att vissa saker fattas i telefonen? Är du beredd att lägga de pengarna på en telefon (även om den faktiskt inte är så mycket dyrare än andra telefoner)?
Personligen är jag hur nöjd som helst med min 2G, å andra sidan blir en 3G betydligt dyrare men jag är tämligen bestämd över att jag kommer att köpa en 3G inom kort. När 2G släpptes kände jag spontant precis som alla andra: för dålig kamera, kasst att man inte kan skicka MMS (vilket man nu dock kan göra med diverse apps), dålig batteritid osv.
Men så länge du har bra ljus är kameran bra, batteritiden är inte så dålig med tanke på vad du kan göra med telefonen. Du kan ha den till att surfa i en RIKTIG webbläsare (till skillnad från alla andra undermåliga mobilwebbläsare), du kan lyssna på musik, titta på film, synka din mail på ett grymt sätt, kolla aktier, kolla kartor, kolla väder, använda YouTube och använda oändligt många skitcoola apps som gör att du med denna telefon kan göra saker du aldrig drömt om att kunna göra med en telefon. Jag har säkert dubblat, kanske tredubblat, tiden jag använder min mobiltelefon sedan jag skaffade iPhone. Då har jag ändå varit ganska flitig på att använda mobil innan. Såklart håller batteriet bara i 1-2 dagar men som sagt var, med tanke på vad jag gör med den är det mer än acceptabelt. Mycket saker du annars gör med en dator gör man istället med sin iPhone, och en dators batteri håller ju bara 1-2 timmar - ändå spelar batteritiden minimal roll eftersom fördelarna väger upp den.
Men, det är bara du som kan motivera ett köp för dig själv. Misslyckas du med detta vill jag säga att du har ditt svar.