Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funktionsönskelista

Tråden skapades och har fått 116 svar. Det senaste inlägget skrevs .

En del saker som jag saknar:

  • I listan över senaste samtal ser man ingen skillnad på inkommande / utgående samtal.

  • Man kan inte se om ett samtal kommer direkt till iPhone eller är vidarekopplat (Jag har en telefonnummer i bilen som kopplas vidare till iPhone när bilen är avstängd).

  • Information om total samtalstid gör ingen skillnad på inkommande / utgående samtal.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-17 22:38

I senaste samtal listan saknar jag funktionen att rensa endast "Missade samtal"

Saknar också ett sätt att snabbt slå på/av wifi och 3G. Är ganska många klick som det är nu...

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2008-07-19 10:43

Jag saknar att enkelt kunna ändra vidarekopplingar. I mina tidigare telefoner har jag frekvent använt olika teman som "Möte" "I Bilen" mfl.

Kan finnas lösningar på detta för jag har inte läst på så mycket. Men jag skulle iaf vilja se följande.

* Välja ifall man vill visa urdrag ur inkommna sms på skärmen när telefonen är i vila. Har jag den liggandes på jobbet tex så vill jag inte att vem som helst ska kunna snegla och se vad folk skriver till mig. Det skulle räcka om det stod att ett sms var mottaget. har för mig att detta går ifall man väljer att lösenords skydda luren men det orkar jag inte trycka in varje gång.

* Skulle även vilja ha en extra knapp för att markera ett sms som läst när man får det i låst läge. Dvs nu har man alternativen Stäng och Svara, jag kanske inte behöver svara men stänger jag så ligger sms kvar som oläst och en siffra hamnar över sms ikonen. Gärna att stäng kanske markerar det som läst eller nått. Jag gillar inte att ha sifforna där

* BT sync som många nämt iaf för kalender så den uppdateras bara jag kommer i närheten av min MB.

* Airtunes stöd direkt i mobilen.

* Remote är ett steg i rätt riktning. Ge mig ett verktyg som jag kan navigera i finder med också.

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-07-19 17:51

Ja jonmannen! Airtunes! Skulle vara grymt att kunna välja musik med iPhonen och höra den ut i stereon via WiFi.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-19 18:53
Ursprungligen av Priest:

Ja jonmannen! Airtunes! Skulle vara grymt att kunna välja musik med iPhonen och höra den ut i stereon via WiFi.

Visst skulle det vara en grym funktion. Men varför liksom. Det ställe du kommer använda den funktionen på mest är förmodligen hemma. Då har du att välja på att använda Remote för att styra din dator eller att streama direkt från luren. Varför ska du använda telefonen när vi alla vet att batterikapaciteten är högst begränsad?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-21 01:01

Kom på en funktion som jag tycker skulle vara praktiskt. Och det är att skicka flera bilder i ett och samma email. Kanske kan man det redan men jag kom inte på hur man ska göra det. Fick skicka 10 olika email ett för varje bild.

//Rob

Ursprungligen av Kasaen:

Visst skulle det vara en grym funktion. Men varför liksom. Det ställe du kommer använda den funktionen på mest är förmodligen hemma. Då har du att välja på att använda Remote för att styra din dator eller att streama direkt från luren. Varför ska du använda telefonen när vi alla vet att batterikapaciteten är högst begränsad?

Vem har sagt att det behöver vara hemma man använder det? Du kan ju lika gärna komma till polaren och vill spela upp lite ny musik

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-21 10:10
Ursprungligen av jonmannen:

Vem har sagt att det behöver vara hemma man använder det? Du kan ju lika gärna komma till polaren och vill spela upp lite ny musik

Ingen. Det var därför jag skrev förmodligen.

Men visst. Jag säger inte nej till en sådan funktion så länge batteritiden inte påverkas alltför mycket av den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 10:56

Jag vill verkligen att det skall gå att flagga enskilda mail. Det vore bra att kunna flaga mailet för att sedan kunna pytsa undan det i rätt mapp, utan risk för att man sedan glömmer det när man kommer tillbaka till jobbet.

Jag skulle vilja ha ett program som streamar ljud från datorn till iPhonen. Inte som i Simplify Media där man måste byta låt i iPhonen. Finns detta?

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-07-21 01:10

Att inte kunna använda Bluetooth för att skicka/ta emot kontakter eller bilder utan att man måste använda e-post och Internet, är lika logiskt som att man inte själv kan räcka över en papperslapp till grannen eller lägga lappen i dennes brevlåda. Istället måste man lägga lappen i ett kuvert, köpa ett frimärke och skicka med Posten.

Samma sak med att synca kontakter/kalender med den egna datorn. Det går alldeles utmärkt att trådlöst synca dessa två saker med massor av telefoner från andra tillverkare. Och Apple som brukar göra poänger av trådlös funktionalitet... hm...

Hoppas några Apple-anställda läser detta forum - LÅT OSS FÅ ANVÄNDA BLUETOOTH SÅ SOM DET VAR TÄNKT.

Det känns faktiskt lite som att man köpt grisen i säcken, jag trodde innerligt att en så kompetent telefon som iPhone skulle klara sådana här enkla funktioner, men där blev man minsann blåst.

Ni som försvarar Apple och försöker hitta argument för att dessa basala funktioner inte behövs: hallå - sektvarning...! Har god lust att gå tillbaka till min Sony Ericsson och njuta av syncning UTAN sladd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 07:42

Jag skiter faktiskt i BT sync... däremot vill jag kunna synca med WiFi! Jag vill att när jag sätter telefonen i dockan på sängbordet så skall jag kunna synca med datorn som står i andra rummet. Nu måste jag nog dra en USB-kabel på 10m för att kunna få det att funka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 08:48

En ganska banal sak, men som jag vande mig vid på min Sony Ericsson, var att när man inte använde telefonen och skärmen var svart, så syntes det ändå vad klockan var i svagt grått. Nu räcker det förvisso med att trycka på knappen högst upp, men det skulle vara bekvämt att slippa göra det, och endast kasta ett öga på telefonen för att se tiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 08:51

JLJ27: en orsak jag kan tänka mig att de valt att inte göra det är för att det är så lätt att få fram tiden och då istället släcka hela skärmen för att spara batteri.

Jag vill kunna stänga av rättstavningen. Fruktansvärt irriterande när man skriver L33t / Midmus

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-21 11:52
Ursprungligen av Midmus:

Jag vill kunna stänga av rättstavningen. Fruktansvärt irriterande när man skriver L33t / Midmus

Skriver du ordet ett par gånger så märker iPhone det.

//Rob

Jo jag vet Rob. Fast jag vill ändå stänga av funktionen. i 1.14 kundem man med ett 3:e parts prog har jag för mej. hade varit bra på 2.0 oxo / Midmus

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 11:59
Ursprungligen av Midmus:

Jo jag vet Rob. Fast jag vill ändå stänga av funktionen. i 1.14 kundem man med ett 3:e parts prog har jag för mej. hade varit bra på 2.0 oxo / Midmus

Jag gissar på att de flesta efterfrågade funktionerna kommer att komma efter att koden har blivit omskriven för 2.0

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-21 12:08

Att kunna ladda ner podcast via iTunesaffären i iPhonen vore inte helt fel. Blir lite tröttsamt att synca varannan dag i veckan. Detta är en funktion som jag inte tror skulle vara så svår att lägga till.

Kan se begränsningen när vissa podcasts ligger på uppemot 50MB, men man borde kunna ha en kö och pausa nerladdningar. Nu när det finns 3G iphones borde det vara en spärr för stora ljudfiler så man bara kan ladda ner dom via 3G eller Wi-Fi eller något.

Ursprungligen av Fjonk:

Att kunna ladda ner podcast via iTunesaffären i iPhonen vore inte helt fel. Blir lite tröttsamt att synca varannan dag i veckan. Detta är en funktion som jag inte tror skulle vara så svår att lägga till.

Detta borde funnits med från början, podcasts förlorar hela sin mening när man måste synka dom med datorn varje gång.

Ursprungligen av Patrik D:

Detta borde funnits med från början, podcasts förlorar hela sin mening när man måste synka dom med datorn varje gång.

Det kan de väl inte göra. Meningen med Podsändningar har väl snarare med innehållet och lyssnandet att göra, inte med hur man överför dem till manicken?

Däremot håller jag med om att det borde gå att ladda hem och synka dem över WiFi.

Jag saknar synkning av anteckningar!

en omfattande IM-klient hade varit nice.
Och återigen... att se hur många % batteri man har kvar.
Jag vill veta mer precists än att behöva höfta hur mycket man har kvar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-28 11:25
Ursprungligen av RockyMontana:

en omfattande IM-klient hade varit nice.
Och återigen... att se hur många % batteri man har kvar.
Jag vill veta mer precists än att behöva höfta hur mycket man har kvar.

I senaste versionen utav BossPrefs kan man ändra så att batteriet visas i procent i stället för ikonen.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

I senaste versionen utav BossPrefs kan man ändra så att batteriet visas i procent i stället för ikonen.

//Rob

BossPrefs?
Verkar inte finnas i App Store?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-28 14:08
Ursprungligen av RockyMontana:

BossPrefs?
Verkar inte finnas i App Store?

Nej i Cydia.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 09:36

Något jag upptäckt som jag faktiskt saknar är att kunna skicka mötesinbjudningar... jag använder exchange push som funkar ypperligt förutom just detta. Tycker det är lite kasst faktiskt.

Jag skulle vilja synca de olika sakerna för sig.
exempelvis foton, bara applicationer osv osv.
Jag vet att den inte för över något om det redan är syncat, men den måste fortfarande se efter, vilket med alla de sakerna tar lite tid om man bara vill slänga in ett litet program från ITS.

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2008-07-23 23:07

Stöd för webradio (streaming media). SR, mobil.sr.se, 1.fm, di.fm osv.

Bevaka tråden