Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FAQ - iTunes Store

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-05-13 13:38

Immateriella rättigheter som upphovsrättsskyddat material ärvs som vilken egendom som helst.

/Fredrik

Ursprungligen av Fredrikb82:

Immateriella rättigheter som upphovsrättsskyddat material ärvs som vilken egendom som helst.

/Fredrik

Visst, det förstår jag. Men finns funktionen i music store? Kan jag sälja ett spår så att någon annan övertar kontrollen utan att de behöver överta själva kontot?

(edit: förtydligande)

Jo - det fungerar att dela musik via det lokala nätverket - men de enheterna som vill "lyssna" måste auktoriseras.

"Det funkar ej heller att dela ut musik via det lokala nätverket om musiken är köpt via iTunes Music Store."

Ursprungligen av el gringo:

Jo - det fungerar att dela musik via det lokala nätverket - men de enheterna som vill "lyssna" måste auktoriseras.

Så rätt så
"Du kan dela ut din musik i det lokala nätverket genom "Delning". Dock måste den dator som ska lyssna på din musik auktoriseras, dvs. använda en av de fem datorer som kan kopplas till låten."

Har jag rätt?

• Oregistrerad
  • 2005-05-14 00:07

När jag köpte min andra låt på iTunes Music Store visade sig låten vara "skadad" på två ställen. Jag kontaktade Apple (efter ett herrans letande) och fick svar ett dygn senare. "After careful consideration" hade de beslutat att ge mig mina nio kronor tillbaka. Bra service!

• Oregistrerad
  • 2005-05-25 14:25
Ursprungligen av fraggelpjott:

När jag köpte min andra låt på iTunes Music Store visade sig låten vara "skadad" på två ställen. Jag kontaktade Apple (efter ett herrans letande) och fick svar ett dygn senare. "After careful consideration" hade de beslutat att ge mig mina nio kronor tillbaka. Bra service!

Var hittade du rätt kanal för att klaga? Har köpt en platta som hackar på massa ställen, både i iTunes och i iPod Shuffle.
Jag vill inte ha pengarna tillbaka, jag vill bara att det ska funka...

• Oregistrerad
  • 2005-05-15 10:36

För mig är det lite för krångligt för att lägga ens en gång 9:- på en låt.

Tack för klargörandet.

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-05-15 17:09

varför listas artister som inte finns? de flesta jag trycker på när jag bläddrar är helt tomma, tex Stone Roses. Varför är dom listade då? Värdelöst.

Auktoriseringen av ens låtar köpta från iTunes Music Store finns kvar även om man har raderat (och skrivit nollor) på hårddisken. Jag formaterade om min dator och kom på att jag inte "avauktoriserat" min dator innan formateringen. När jag la tillbaka låtarna efter nyinstallation av Tiger så behövde jag auktorisera om datorn, men på något sätt så visste ITMS att den datorn redan var auktoriserad så den "snodde" ingen utav de 5 man har tillgängligt.

Bara så att ni vet.....auktoriseringen finns kvar trots att man raderat hårddisken.

hm...det stämmer inte på min jobb-pc i alla fall datorn kraschade och vid nyinstallation så har 1 auktorisering försvunnit...

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Auktoriseringen av ens låtar köpta från iTunes Music Store finns kvar även om man har raderat (och skrivit nollor) på hårddisken. Jag formaterade om min dator och kom på att jag inte "avauktoriserat" min dator innan formateringen. När jag la tillbaka låtarna efter nyinstallation av Tiger så behövde jag auktorisera om datorn, men på något sätt så visste ITMS att den datorn redan var auktoriserad så den "snodde" ingen utav de 5 man har tillgängligt.

Bara så att ni vet.....auktoriseringen finns kvar trots att man raderat hårddisken.

• Oregistrerad
  • 2005-08-08 23:26
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Går den på MAC-adressen, tro? Blir ju ifall man gör service och får moderkortet utbytt. Samma visa som med Quark XPress.

köpt musik fungerar inte att synka till iPhone

Jag köpte ett album på min stationära MacPro för att sedan synka och lyssna på min iPhone men vägrades av iTunes "för att jag inte är auktoriserad att spela upp på den här datorn". Vad menas? Får lust att dra till med "vafalls!?"

Hrmm, underligt. Kanske ska understryka att jag kör Mac och där blev jag inte av med någon auktorisering.

Informationen sparas i filen SC Info.sidb i /Users/Shared/SC Info/. iTunes gör ett "fingeravtryck" genom att kolla av flera olika maskinvarudetaljer på maskinen. Så om man ändrar någon konfiguration (byter en hårddisk eller dylikt) så kan man behöva auktorisera maskinen igen, men om man inte ändrar något på sin maskin så ska det inte behövas även om man formaterar om den.

• Medlem
  • San Francisco
  • 2008-07-21 12:21

För varje dator som du vill spela musiken du köpt på måste du autensiera. Du kan ha max 5 (eller är det fler?) autensierade datorer samtidigt. Du autensierar under menyn "affär". Om du köper en ny dator kan du på samma vis avautensiera en dator som blivit autensierad... mycket nöje!

Mange takk!!

Bevaka tråden