Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program försvinner

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 11:07

Hej!
Jag har en iMac med leopard installerat på och igår så upptäckte jag att vissa program hade försvunnit. I dockan så blir det ett frågetecken när man trycker på programmet och jag kan inte hitta den i findern. Jag hittade en tråd där folk hade liknande problem med iLife program (vilket jag också hade) så de kunde jag få tillbaka (genom att installera om dem från installationsskivorna man fick med datorn), men jag vet inte hur jag ska få tillbaka program som till exempel Photo Booth och Ordlista. Någon som kan hjälpa mig?

/Erika

Har du gjort ngt speciellt precis innan de försvann?

bytt namn på användarmappar el liknande ?

Det absolut enklaste är att söka efter programmen i Spotlight.

Ett klassiskt fel många gör när de öppnar en Disk-image (t ex ett nedladdat program som bär sig åt som en VOLYM (CD/Diskett/etc)) så gör man generaltabben:

Man drar ikonen för kanske Messenger direkt ner till docken. Det funkar tills man monterar bort volymen (disk-imagen).

Rätt är, montera volymen, dra till din programmapp. SEDAN kan du dra från ikonen i programmappen till Docken.

Det som är konstigt ovan är att det är en del program som är inbyggda och följer med systemet som ballat ur.

Det tycker jag är konstigt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 14:36

Självklart så har jag sökt efter programmen i Spotlight och jag hittar dem inte där.
Jag har inte ändrat någonting speciellt, som sagt var så var programmen bara borta. Det är ett mysterium.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-21 14:58

Addressboken försvann spårlöst från vår Mini med 10.5.2 en dag. Fick återställa den från installationsskivan då det inte fanns ett enda spår av den kvar på hårddisken. Det är hitills det enda program som jag vet har försvunnit från vår Mac och jag hoppas att det är det sista.

1
Bevaka tråden