Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med flera mailkonton samtidigt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-21 13:34

När jag enbart har mitt konto till min jobbmail aktiverade funkar mailfunkationen. Men när jag även lägger in min privata mail som jag har på macen så funkar inget av dem.
Vad kan vara felet? Det ska ju gå att ha flera konton igång samtidig...

Visst går det att ha flera konton. Själv har jag två privata mailkonton, ett till mac.se och ett till gmail.com och alla fungerar.
Du skriver inte vad som är fel ?
Gissningsvis har du skrivit in fel uppgifter när du startade kontot. Alternativt är det något som inte fungerar med bredbandsuppkopplingen om du har router hemma.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-23 12:12
Ursprungligen av KaRo:

Visst går det att ha flera konton. Själv har jag två privata mailkonton, ett till mac.se och ett till gmail.com och alla fungerar.
Du skriver inte vad som är fel ?
Gissningsvis har du skrivit in fel uppgifter när du startade kontot. Alternativt är det något som inte fungerar med bredbandsuppkopplingen om du har router hemma.

Det märkliga är att det fungerade precis efter jag skrivit in uppgifterna till båda kontona.
Hade först jobbkontot aktiverat några dagar, sen kompletterade jag med min privata mail några dagar senare. Så inställningarna är rätt. Men nästa dag så uppdaterades inte något av kontona. Men när jag tog bort min privata mail så rullade jobbmailen på som vanligt.... Vad kan då vara felet när inställningarna ändå verkar rätt? Om man har dynamisk ip kan det påverka?

jag har också problem.

Jag har två konton som varav ett (gmail.com) fungerade innan v2.0 och ett som inte fungerade (BBB).

jag uppdaterade till v2.0 och då fungerade plötsligt BBB mailen också, men efter ett par dagar så är det inget av dom som fungerar.

Jag trycker på Mail och då kommer rutan upp men den är helt vit med enbart
hämta-mail-knappen och en till nere till höger och efter typ 2-3sec så stängs det ner. =S

1
Bevaka tråden