Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sångtexter i iPod touch

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! jag har uppgraderat min iPod touch till version 2.0.

Jag blev mäkta förvånad när jag tryckte en gång på skärmen i spelningsläge för att få fram "blanda, reglering för spårets låttid (eller vad man ska säga) mm - och så kommer det fram låtens lyrics där?! Jag hade ingen aning om att man kunde ha det och jag har alltid velat det : D

MEN, det fanns typ bara vad jag såg lyrics till 3 låtar av 1000+ på min ipod(utan att jag gjort något), jag vet hur man ändrar lyrics manuellt via iTunes, men det måste ju finnas något vettigt program till PC(har XP) så att man kan hämta hem lyrics från någon "databas" från något program så man slipper göra detta 100% manuellt?

MKT THANKFUL FÖR SVAR!

obs. ville bara nämna det att de lyrics till låtar som jag orkade ändra på manuellt försvann nu när jag kollade datorn (dagen efter), från ipoden vad det verkar och från itunes i visa info>texter-fältet helt :S ?!, men de lyrics som fanns där(dom 3 typ) från "början" är kvar.
sedan vet jag att det funnits någon liknande tråd+letat på google ett bra tag men inte hittat mitt svar.

Diskussion:
1 Värt att uppgradera till 2.0? (Jag tycker definitivt det)
2 och vilka är dina favoritprogram till din ipod touch? (Musiken såklart, men sedan att man enkelt kan logga in på msn via meebo - och även skaffa en hemknapp för detta!)

MVH!

Det där med låttexter kan man ha på 1.1.4 också vet ej om man kan ha det på tidigare versioner, men jag använder programet itunes lyrics importer och det hittar rätt många texter.
1. vad är nytt i 2.0?
2. emulatorerna, texas hold em'

Ursprungligen av Lethrblaka:

Det där med låttexter kan man ha på 1.1.4 också vet ej om man kan ha det på tidigare versioner, men jag använder programet itunes lyrics importer och det hittar rätt många texter.
1. vad är nytt i 2.0?
2. emulatorerna, texas hold em'

okej det visste jag faktiskt inte! blev lite chockad när det plötsligt var massa text där :), men det var en utav uppdateringarna(?) i 2.0 att man inte kan "dra åt sidan" när man väl klickat i spelläge (så att man sedan kommer till musikmenyn), fast det går att "dra åt sidan" med fingret när man inte har [blanda, slumpa, etc] uppe. men nu förstår jag lite varför man inte ska dra åt sidan, så att man inte lätt kommer åt och sedan åker texten bort(fastän det inte är någon text som man lagt in så går detta inte att dra åt sidan, kanske en bugg?)
lite svårt att förklara!

hursomhelst, jag ska kolla det där progget, verkade bra tbh!
verkar som apple vill att man ska ha en mac som standard för alla deras ipods/iphones

finns en hel del nytt faktiskt, små grejjor men ack så bra : ) har inte jailbreakat min ipod, det kanske inte ens går ännu då 2.0 är en ny version? känns som det är lite riskabelt, vill inte förlora allt i min itunes, osv osv - som det hände förut då min dator crashade, den är inte att lita på.

*verkade vara ett jättebra program, creds där
hoppas bara inte texten försvinner när jag stänger av datorn, eller som det gjorde utav någon anledning innan =S
god natt.

  • Oregistrerad
  • 2008-07-29 09:43

hej. jag har inte hunnit uppgradera min touch än, men tydligen skulle lyrics finnas med ändå..? var hittar man det? jag finner det inte..

om du högerklickar på en låt i itunes (pc) och väljer info så kan du lägga in texter under en flik

1
Bevaka tråden