Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem Itunes 7.7 @ ATV 2.1?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, är så frustrerad nu! Har 2 st ATV som får sin media från min Time Caspule som är Itunes biblioteket.

Efter uppdateringen av Itunes och ATV, "tror det är mestadels Itunes för ena ATV har 2.0 uppdateringen och den funkar inte heller" så kommer mina filme rupp fint i Filmer på ATV men när jag skall spela dem så kommer det länga "ladda" strecket fram bara och filmen visas inte, någon som kan hjälpa mig ?

Ställd ein min TC till bara N trådlöst samma som apple tv och öppnade porten 3689 i TC....

hjälp tack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 07:26

Vad är det för filformat? Om filmerna är MKV-filer så måste de laddas in innan du kan se filmen (iaf en bit, sedan kan du se dom), annars är jag osäker. Kan det vara så att uppdeteringen "tog bort" ev. codecs du har installerat för att kunna se format som inte stöds ursprungligen?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-21 18:27

Nu har jag skaffat mig 2.0 till min iphone och har längtat efter att få köra remote mot min apple tv! men min apple tv hittar inga uppdateringar så där man på apple tv:n ska slå in koden man får på iphonen finns inte!

hur ska man lyckas få till detta?

Marcus

I Itunes kan du se vilken verison av ATV mjukvaran du har.
Om du har 2.1 så kan du från inställningar på ATV hitta fjärrkontoller. Där lägger man till sin Iphone. Fast hittar din ATV inte uppdaterings så vet jag inget annat än att återstäla och se om ATV hittar den då.

1
Bevaka tråden