Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Segt att skicka SMS med många mottagare!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det bara jag som har problemet att när man ska skicka sms med många mottagare. Så segar det ihop som sirap...
Om man skickar till en går det normalt...
Ska man skicka till 5-10 går det normalt.

Men igår när jag skulle ha iväg ett till 30st i min adressbok stog den och tuggade i säkert 10 minuter. Det gjorde inte min gamla Sony Ericsson.

Är det bara jag som har det så segt?
Eller vet någon varför det segar så?

• Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-22 22:40

jag drog sms till 100 pers ungefär funkade perfekt. Var nog bara en tillfällig svacka.

Något jag saknar (fast jag kanske inte hittat bara?) är att kunna ta bort mottagare. Låt oss säga att jag ska skicka till Jonas men råkar trycka på Johan - och att detta är den 75:e mottagaren. Då vill jag inte avbryta och göra om... Då vill jag kunna ta bort Johan som mottagare!

Dessutom, när man skrivit den första mottagarens namn eller nummer och trycker på + tycker jag att man borde kunna markera flera mottagare, att man bockar för en kontakt i taget och trycker på "Klar" efteråt. Hellre det än att gå ur listan efter varje adderad kontakt och behöva repetera för var ny kontakt man vill skicka till.

Ursprungligen av henkebarn:

Något jag saknar (fast jag kanske inte hittat bara?) är att kunna ta bort mottagare. Låt oss säga att jag ska skicka till Jonas men råkar trycka på Johan - och att detta är den 75:e mottagaren. Då vill jag inte avbryta och göra om... Då vill jag kunna ta bort Johan som mottagare!

Det kan du. klicka på det namn du vill ta bort en gång. Namnet blir blått (mer blått än övrigt). Klicka på backspace och du har tagit bort

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-23 11:40
Ursprungligen av PeeMaN:

Det kan du. klicka på det namn du vill ta bort en gång. Namnet blir blått (mer blått än övrigt). Klicka på backspace och du har tagit bort

Ville precis skriva samma sak.

Ursprungligen av henkebarn:

Dessutom, när man skrivit den första mottagarens namn eller nummer och trycker på + tycker jag att man borde kunna markera flera mottagare, att man bockar för en kontakt i taget och trycker på "Klar" efteråt. Hellre det än att gå ur listan efter varje adderad kontakt och behöva repetera för var ny kontakt man vill skicka till.

Du måste inte trycke på + för att lägga till nummer. Om du vet namnet börjar du skriva namnet så får du en lista och välj det riktiga adressen. Ibland är det enklare än man tror.

//Rob

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-26 15:26

Vilka spammare det finns här på listan.... skicka SMS till 75 och 100 personer!

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-07-26 20:31
Ursprungligen av kenjon:

Vilka spammare det finns här på listan.... skicka SMS till 75 och 100 personer!

Ja eller hur. Snälla säg att meddelandet var "Hej, vad gör du?". Fan så grymt när svaren börjar droppa in.

1
Bevaka tråden