Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Funderar på att använda 4 st "skjutpoter" istället för knobs på en ADSR jag lött ihop. Frågan lyder, skall jag ha mono eller stereo????
Länk: Rotary Potentiometers
Har funderat på de som är 30mm, blir de för korta?
Vet precis hur det är. Velar själv ibland när det gäller komponenter.
Men om man säger så här; hade du köpt stereo hade det inte varit fel. Däremot hade det varit dyrare och du hade ju inte använt "hela potten" om man kan säga så.
Köper man många av något kan det ibland vara bra att ta det lite "större" alternativet. T.ex. köpa DPDT switchar ist. för SPST.. för det går att köra en DPDT som SPST men inte tvärt om..
shu! ja undrar om nån som vill göra en hemsida åt mig ja vill ha en sida som man kan lägga upp musik å sånt , för den ja har nu kan ja inte ha musik på
skulle vatt fett schyst
adda isåfall mauritzjr@hot.....
tack på för hand / /lillmorre
Jag har en knippe 100 mm skjutpotentiometrar. Jag har funderat länge på HUR jag ska få ner dem bakom en frontpanel, som är i 1.5 mm tjock.. i stål.. utan dyr verkstadsutrustning.. tips?
30 mm, som synth_ollie tipsar om.. mycket snyggare.. och troligtvis lättare att få användning för.
Jag har en knippe 100 mm skjutpotentiometrar. Jag har funderat länge på HUR jag ska få ner dem bakom en frontpanel, som är i 1.5 mm tjock.. i stål.. utan dyr verkstadsutrustning.. tips?.
eskimo: ja.. det är iofs sant.. och frontpaneler behöver jag.. jag ska dock få ett par moduler till klara innan man känner att det är dags att fundera på en order.