Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny ikon: contacts?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För nån dag sedan så uppteckte jag en ikon som jag inte sett tidigare.
Det är en ikon som heter "contacts" och om jag klickar på den så kommer jag till adressboken, MEN det finns ingen meny längst ner (favorites, recents, contacts, keypad & voicemail). Bara mina kontakter.
Men om jag klickar på den gröna telefon ikonen så finns kontakterna där och allt e som det ska där.
Ikonen ser precis likadan ut som Touchens kontakt-ikon, och samma funktioner.

Någon som har en blekaste aning om vad den kan ha kommit ifrån?
Jag har inte installerat något som kan ha dragit med sig denna ikon (så vitt jag vet)...

Jag är heller inte riktigt säker på när den kan ha kommit dit.

Någon som vet vad den kommit ifrån och hur jag får bort den?

Hmm, googlade lite och hittade detta.

Add The Contacts App to Your iPhone Home Screen!!! | Just Another iPhone Blog

Men jag har absolute inte installerat detta app!
Så.. vi har ett app som varken finns i uninstall eller install, och jag har inte installerat det.
HUR kan detta vara möjligt?
Kan det ha följt med när jag installerat något annat app tro..?
Några idéer?

Ursprungligen av Erik Dungert:

Hmm, googlade lite och hittade detta.

Add The Contacts App to Your iPhone Home Screen!!! | Just Another iPhone Blog

Men jag har absolute inte installerat detta app!
Så.. vi har ett app som varken finns i uninstall eller install, och jag har inte installerat det.
HUR kan detta vara möjligt?
Kan det ha följt med när jag installerat något annat app tro..?
Några idéer?

Vilka andra program program/fixar har du installerat?

Det där är en dold applikation i iPhonen som går att plocka fram med paket i Installer.
Dessutom har det visat sig att den (av misstag) ploppat fram vid installation av andra applikationer. Detta är antagligen vad som hänt dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-10 15:22

Applikationen följer med iPod Touch. Men eftersom den inte behövs i iPhone så är den dold. Men som theplague säger så kan man få fram den om man vill.

Men kan man få bort den på något sätt?

De senaste jag installerat... hmm... En uppdatering för Poddle, euro 2008 (eller vad det heter) och Touchpad pro, fast det var nog nästan en vecka sedan... Det är vad jag kan komma ihåg ialla fall

Iconen finns i iphonen från början men den e dold. Du har antagligen öppnat costumizer och sett till att den skall synas.du kan göma den om du inte använder den i costumizer( klicka på ögat )
jag själv använder den och erica saduns ipod3 program , då få man även två ikoner till , en till video och den andra till musik precis som ipod touch.

Ursprungligen av matrix_ton:

Iconen finns i iphonen från början men den e dold. Du har antagligen öppnat costumizer och sett till att den skall synas.du kan göma den om du inte använder den i costumizer( klicka på ögat )
jag själv använder den och erica saduns ipod3 program , då få man även två ikoner till , en till video och den andra till musik precis som ipod touch.

Men jag har varken costumizer eller något ipod3 program installerat.
Hur kan den då ha kommit dit?
Men för att få bort den så kan man kanske installera costumizer och "klicka på ögat", eller?

Själv kan jag inte riktgit förstå varför man så gärna vill ha contacts.app framme hela tiden...
Om jag nu använder mina komntakter ofta, så kommer jag ju ändå till kontakterna direkt när jag klickar på telefon-ikonen.
Så det är ju lika "jobbigt" som att klicka på en annan ikon?! Eller hur tänker ni som så gärna vill ha contacts.app på skrivbordet/springboard, (eller vad man kallar det)?

Ursprungligen av Erik Dungert:

Men jag har varken costumizer eller något ipod3 program installerat.
Hur kan den då ha kommit dit?
Men för att få bort den så kan man kanske installera costumizer och "klicka på ögat", eller?

Själv kan jag inte riktgit förstå varför man så gärna vill ha contacts.app framme hela tiden...
Om jag nu använder mina komntakter ofta, så kommer jag ju ändå till kontakterna direkt när jag klickar på telefon-ikonen.
Så det är ju lika "jobbigt" som att klicka på en annan ikon?! Eller hur tänker ni som så gärna vill ha contacts.app på skrivbordet/springboard, (eller vad man kallar det)?

Om man är i et samtal och får ett telefonnummer man vill skapa en ny kontakt för medan man är i samtlet krävs att man går in i Contacts direkt på Contacts-ikonen, det går inte genom telefondelen.

Ursprungligen av theplague:

Om man är i et samtal och får ett telefonnummer man vill skapa en ny kontakt för medan man är i samtlet krävs att man går in i Contacts direkt på Contacts-ikonen, det går inte genom telefondelen.

Hur menar du nu?
När jag snackar med någon så kan jag ju aldrig få upp skrivbordet/springboard?
För att man inte kan lägga till något nummer medan man pratar vet jag, men hur menar du att den nya ikonen ska kunna hjälpa mig att lägga till nummer? (jag kan ju ändå inte klicka på den under sammtal?!

Jag har min "kontakter" ikon framme, jag använder mina kontakter väldigt ofta, skönt att slippa gå in i telefonen hela tiden.

trycker du home så kommer du ju till skrivbordet, och du får en fin grön sak i toppen där det står "tryck här för att återgå till samtalet"

Ursprungligen av poseidon84:

trycker du home så kommer du ju till skrivbordet, och du får en fin grön sak i toppen där det står "tryck här för att återgå till samtalet"

Haha, tjena vad glad jag blir!
Sammtidigt som jag känner mig ganska dum... Att jag aldrig har tänkt på det!
Aja, mobba mig inte
Nu vill jag ha ikonen kvar! Vad den har kommit ifrån har jag inte en aning om, men whatever, nu vill jag ha den! Ni övertygade mig!

Nu ska det bli kul att ringa! Man kan ju spela spel och så när man snackar med nån dryg brud

Tack!

Det finns annars ett program man kan installera via Cydia (om du hackat telefonen dvs) som heter Poof. Med hjälp av det programmet kan man gömma ikoner och även Poof-ikonen också så man slipper se den!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-24 01:12

Kontakt programmet är rätt bra att ha. Speciellt när någon ringer och du ska kolla upp ett nummer. Det kan du nu göra medan du pratar. Det gick inte förut eftersom kontakt programmet kunde inte öppnas med man pratade.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Kontakt programmet är rätt bra att ha. Speciellt när någon ringer och du ska kolla upp ett nummer. Det kan du nu göra medan du pratar. Det gick inte förut eftersom kontakt programmet kunde inte öppnas med man pratade.

//Rob

Jo, man kunde öppna kontakter genom telefondelen, men man kunde inte lägga dit nya.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-24 23:39

fick fram den automatiskt när jag pwnade den till 2.0, vilket var bra!

Ursprungligen av jpe:

fick fram den automatiskt när jag pwnade den till 2.0, vilket var bra!

Precis, "contacts" ingår ju automatiskt i 2.0.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-07-25 02:40

Adressboken/contacts-appet ingår i 2.0 firmwaren.

Enda meningen är väl att komma åt alla kontakter samtidigt man pratar telefon.... vilket inte går annars då man kommer till samtalet genom att klicka på telefon-ikonen.

Ursprungligen av soft:

Adressboken/contacts-appet ingår i 2.0 firmwaren.

Enda meningen är väl att komma åt alla kontakter samtidigt man pratar telefon.... vilket inte går annars då man kommer till samtalet genom att klicka på telefon-ikonen.

Återigen, du kommer ju åt kontakter i telefondelen medan du har ett samtal på tråden, men du kan inte lägga till eller redigera bland dem.

Ah, jag hajjar nu

OT: Jag hänger kanske inte med alls nu (har inte checkat forumet och internet över huvud taget senaste tiden), men kan man uppgradera sin 2G med 1.1.4 till 2.0 nu?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-26 06:12
Ursprungligen av Erik Dungert:

Ah, jag hajjar nu

OT: Jag hänger kanske inte med alls nu (har inte checkat forumet och internet över huvud taget senaste tiden), men kan man uppgradera sin 2G med 1.1.4 till 2.0 nu?

Ja.

//Rob

1
Bevaka tråden