Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död iPhone efter att ha raderat ett program, hjälp.

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jahapp, jag vet inte vad jag har gjort för fel. Satt och pillade med telefonen och kände mig för att ta bort costumize, var trött på att byta utseende när jag hade tröttnat på ett annat.

Klickade på Homeknappen, såg den runda cymbolen och förstod att den skulle reboota för att ta bort programmet. Det gick en minut och jag tyckte att det gick väldigt långsamt, men vad skulle jag göra.. struntade i den och efter den andra minuten såg man äpplet.

"..eeeh, jaha?" tänkte jag, nu har äpplet visats i 20min och vill inte starta. Finns det någonting jag kan göra utan att Återställa den? Jag har pluggat in den i datorn och där fungerar den som vanligt.

Kan man nollställa den på något sätt, att plugga ur batteriet eller något liknande? Får inte upp batteriluckan...

Tacksam för hjälp!

Notera att det inte är en iPhone 3G

Johnie

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-23 16:52

Kör en restore i iTunes? (Med den Pwnade mjukvaran naturligtvis)

Men det står att det endast går att Återställa sedan Uppdatera.

Uppdaterar jag till 2.0 så är det ju kört.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-23 17:03

Okej, har du Pwnat din telefon tidigare? Iså fall så tankar du hem Pwnage 2.0 från devteams hemsida och fixar en 2.0 som är pwnad, vill du inte uppgradera utan använda samma mjukvara så håller du inne alt och trycker på återställ då får du upp en dialogruta där du kan välja vilken mjukvara du vill använda.

Jag har en iPhone 3G och jag ser definitivt ingen anledning till att inte uppgradera till 2.0, så vida du nu inte har en massa program som inte fungerar på 2.0 än.

Men fungerar det till 100% att jailbreaka version 2.0?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-23 17:17

Ja sedan några dagar tillbaka, kolla dev-teams blogg. Vissa program fungerar dock inte i 2.0 mjukvaran, men oandra sidan så får du många fördelar bl a svenska som standardspråk och AppStore.

Tack ahmedmo för dina svar, jag får hoppas att det löser sig...

Men funkar mitt gamla SIMkort i telefonen sen då?

Denna POP-up kom fram när jag tryckte på Återställ. Vad ska jag göra nudå?

Satte telefonen i DFU-mode. då gick det att återställa om igen. Får hoppas att det går nu

Det finns mängder med trådar och guider för upplåsning av 2G-telefonen.
Läs dem vettja.

Det ska jag göra RockyMontana. Men nu har jag stött på ett annat problem, när jag hade återställt den så kom detta upp:

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-23 17:47

Valde du att låsa upp och aktivera när du gjorde din mjukvara? Jag tror inte det, testa läs en av guiderna, antingen på forumet eller via google, och försök igen.

Kan det inte ha någonting att göra med att Telefonen är importerad från USA och att mitt svenska SIMkort inte fungerar. Därför jailbreaken

Ursprungligen av JohnieWebdesign:

Kan det inte ha någonting att göra med att Telefonen är importerad från USA och att mitt svenska SIMkort inte fungerar. Därför jailbreaken

Har du läst guiden?

Det verkar inte så, har ingen aning om vilken guide du pratar om:p

testa denna: iClarified - iPhone - How to Unlock Your iPhone With iLiberty+ (Windows)

(finns för mac också såklart, googla lite)

Du borde nog öva dej lite på att använda sökfunktionen i detta forum

Om du av nån orsak (program?) vill stanna kvar i 1.1.4 finns denna guide:
(win) http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/243595-guide-l-s-telefon-till-1-1-4-swephone-med-winpwn.html
(os x) iClarified - iPhone - How to Unlock Your iPhone With PwnageTool (Mac)
Och om du kan tänka dej gå över till 2.0 så finns denna:
(os x) http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/247371-pwnage-tool-2-0-1-guide-f-r-iphone-2g.html

Läs genom trådarna innan du börjar på så ska det nog gå bra

Senast redigerat 2008-07-24 08:27
1
Bevaka tråden