Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seg adressbok efter Pwnage 2.0.1

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-23 17:53

Är det någon annan som upplever att adressboken har blivit mycket segare efter 2.0.1? Har ca 100 adresser i boken så det är inte direkt överfullt. När man tappar på adressboksikonen så kommer adresslistan upp men den är frusen i ca 4-5 sek innan man kan börja scrolla i listan.

Hakan
iPhone 1G upplåst med Pwnage 2.0.1

Jag har samma problem som du. Lite irriterande då man inte hade problemet i 1.1.4

//Pär

adressboken i 2.0 (3g) är mkt segare än min gamla iphone. de har nog inget att göra med pwnage utan mer med 2.0 firmwaren...

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-23 19:23

Jag upplever även att t.ex. "svepa" bilder fram och tillbaka i ett fotoalbum inte heller går lika mjukt som i 1.1.4. Men om det är samma sak på en 3G iPhone så är det kanske en FW grej och man kommer kanske att optimera 2.0 över tiden.

Hakan
"www.hakanaldrin.com"

Jag uppdaterade min iPhone från 1.1.4 till 2.0 men har inte alls märkt av detta problem. Ca 150 kontakter. Gör ju att man undrar vad det beror på, eftersom vissa drabbas och andra inte.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-23 19:36

Firmware 2.0.1 kommer att råda bot på segheten:
AppleInsider | Apple testing first bug fix update to iPhone Software v2.0

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-07-24 09:47

Hela min iPhone är seg efter jag installerade 2.0... bara å vänta på update.

  • Oregistrerad
  • 2008-07-24 17:40

Min var fruktansvärt seg när jag skrev på tangentbordet men efter att ha inaktiverat engelska ordlistan och bara kör på svenska går det mycket snabbare.

Däremot är kontakterna sega ibland då det fryser några sekunder.

Min funkade skitbra första veckan, men nu har den börjat seega!
Och idag hittade jag anledningen.

Testa att rensa Cookies, historik och cache. Plötsligt flyter det igen...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-24 23:44

var rensar man det?

Ursprungligen av jpe:

var rensar man det?

Inställningar-->internet/safari-inställningar

1
Bevaka tråden