Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bör vi oroa oss för Steve Jobs hälsa?

Tråden skapades och har fått 109 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hans förvandling påminner onekligen om det man ser när cancern vinner. Även om han försvinner så gör nog inte kulten kring hans person det. Ungefär som Nordkoreas framlidne president...

Eller JFK....och Martin Luther King. Dessa kulter är relevantare liknelser.

Ursprungligen av eternit:

Hans förvandling påminner onekligen om det man ser när cancern vinner. Även om han försvinner så gör nog inte kulten kring hans person det. Ungefär som Nordkoreas framlidne president...

Med DF idag:

John Markoff reporting for The New York Times:

But in recent weeks, Mr. Jobs has reassured several people that he is doing well and that four years after a successful operation to treat a rare form of pancreatic cancer, he is cancer free.

People who are close to Mr. Jobs say that he had a surgical procedure this year to address a problem that was contributing to a loss of weight. These people declined to be identified because Mr. Jobs had not authorized them to speak about his health.

And that’s the end of that, thankfully.

Varför oroa sig för något som man inte kan göra något åt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 12:39

Det är rätt skaplig skillnad om man tittar tillbaka till lanseringen av MBA.

Jobs avlägsnade sin canser i bukspottkörteln kirurgiskt. Denna typ av operation är förknippad med flera effekter som kan påverka långsiktig hälsa och ge en förklaring till viktminskning utan samband med återkomst av cancer. Bukspottkörteln producerar enzymer som bryter ner mat så att den kan absorberas i tunntarmen.

Ursprungligen av prince:

Det är rätt skaplig skillnad om man tittar tillbaka till lanseringen av MBA.

Jobs avlägsnade sin canser i bukspottkörteln kirurgiskt. Denna typ av operation är förknippad med flera effekter som kan påverka långsiktig hälsa och ge en förklaring till viktminskning utan samband med återkomst av cancer. Bukspottkörteln producerar enzymer som bryter ner mat så att den kan absorberas i tunntarmen.

Farsan har haft samma sak, operererat bort en stor bit där. Även tagit en bra bit tarm.
han har mkt restriktioner och tvingas äta mkt som en diabetiker och som ngn med magsår.

Ingen stark mat och tomater, lök, äpple går bort. Allt med alkohol över 1dl folköl ungefär. Lök i alla former. Gärna kokt fisk, milda kryddor och lite "grå och tråkig mat"...

tror ni vi har problem när hamn kommer på besök ?

Men han ser jävligt frisk ut...tränar som en gris. Han som är född 41 klappar nog mig på käften rejält om han behöver (som är född 67)....

Han har gått ner från kulmage till att se ut som snygg-gubbarna i Dressmanreklamen....

Det är en autonom - typisk mänsklig - neurologisk egenskap. Intelektuella analyser är oväsentliga. Nervsystemet oroar sig ändå - man känner t.ex. empati. Är man helt i avsaknad av dessa irrationella känslor så är man lyckligt lottad - då är man per definition en psykopat.

Ursprungligen av Sigge Stark:

Varför oroa sig för något som man inte kan göra något åt?

• Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-24 18:11
Ursprungligen av Zimmerman:

Det är en autonom - typisk mänsklig - neurologisk egenskap. Intelektuella analyser är oväsentliga. Nervsystemet oroar sig ändå - man känner t.ex. empati. Är man helt i avsaknad av dessa irrationella känslor så är man lyckligt lottad - då är man per definition en psykopat.

Det finns ju lyckligtvis något som heter "lagom" också. Man kan med fördel ha känslor utan att för den sakens skull oroa sig för precis alla mardrömsscenarion man kan komma på. Rekommenderas, för hälsans skull.

En ny fräsh artikel om Steves hälsa. Denna gång med inriktning på vad han egentligen äter. Att han är vegetarian sedan många år vet nog de flesta men det verkar som att han tar även denna diet till det extrema och att det i sin tur knappast lär hjälpa honom återfå vikten särskilt snabbt: Steve Jobs' Diet Secrets - Forbes.com

• Medlem
  • International user
  • 2008-09-10 17:22

Jag gräver upp den här tråden igen. Jag såg nu Steve Jobs keynote från igår och jag tycker att han är lika eller t o m magrare än i juni. Verkar inte se så bra ut. Hoppas att det verkligen är inte något allvarligt han har.

//Rob

• Medlem
  • Gävle
  • 2008-09-10 17:30

Om jag skulle gissa, och det är ju det enda någon av oss kan göra, så tror jag att han enbart käkar blomkål och sånt magert men supernyttigt käk, förmodligen pga cancer-nojja (eller hälso-nojja i allmänhet, triggad av cancer-grejen).

Ursprungligen av Jogin:

Om jag skulle gissa, och det är ju det enda någon av oss kan göra, så tror jag att han enbart käkar blomkål och sånt magert men supernyttigt käk, förmodligen pga cancer-nojja (eller hälso-nojja i allmänhet, triggad av cancer-grejen).

Har inte steve jobs alltid vart hälsonojig?

Jag börjar också luta åt att gubben helt enkelt ser ut så där pga sina mat- och träningsvanor. Han skulle inte kunna förneka om han var allvarligt sjuk - det finns lagar om sådant som gäller nyckelpersoner i offentligt noterade aktiebolag. Man får inte mörka saker som kan dramatiskt förändra spararnas investeringars värde.

Jobs har nog alltid varit en kontrollfreak och hälsotrippen har gått över styr...eller så inte; han kanske mår toppen - magra människor lever längre och är friskare.
Snubben är ju dock inte helt frisk i huvudet - det är sällan stora entrepenörer. Jobs förnekade att han hade en dotter i många, många år. Då är man inte frisk i skallen. Många begåvade (inte alla så klart) personer är delvis emotionellt och/eller socialt störda. I förhållande till normen alltså - och då ska man givetvis ha i åtanke att ofta är normerna det mest vrickade i en sociokultur.
Amen.

Ursprungligen av Jogin:

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-09-10 19:25
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-10 18:34

Med tanke på dom hints han gav under presentationen tror jag inte det är någon omedelbar fara.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2008-09-10 22:21

Det enda jag märkte var att han verkade ha lite svårt att se vad som stod på Nano-skärmen. Men det är ändå något man förväntar sig av någon i hans ålder.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-17 21:17

Nu kan vi väl ändå konstatera att Jobs ser lite piggare ut...
Eftersom det var jag som startade den här tråden känner jag en skyldighet att följa upp vad som händer, och visst är Steve 'back on track' igen! Bra kämpat!

Och vi Apple-fans kan andas ut.

• Medlem
  • Värmdö
  • 2008-10-17 21:30
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-17 21:39

Ser inget fel på honom. Bara dumt att bära runt på en massa onödigt fläsk.

• Medlem
  • International user
  • 2008-10-18 02:55

Perfekt! Känns jättebra!

Bevaka tråden