Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trollhättan här

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PatrikKarls:

Trollhättebo här!! Flyttar dock ner till Kalmar nu. Plugga webbprogrammering! Kör iMac, Iphone och snart även en Macbook pro!;)

Varför pluggar du inte weprogrammering på HV? Skolan är riktigt fin nu när allt det nya har öppnat.

Ursprungligen av haloone:

Varför pluggar du inte weprogrammering på HV? Skolan är riktigt fin nu när allt det nya har öppnat.

Jo, skolan är jättefin. Men samtidigt behöver jag komma härifrån. Bott i Trollhättan i hela mitt liv. Dags att få lite omväxling! Sedan har jag hört att det är mkt bristande kunskaper i Trollhättan. Har varit iallafall. Dem kanske har det bättre nu. Men kalmar kommer bli toppen! Bara hört gott om programmet där!

  • Medlem
  • Vällingby
  • 2008-07-22 09:14

Inte mac användare ännu men iPhone användare sen i fredags och Trollhättebo

Så självklart är inlägget skrivet med iPhonen men det var inte helt problemfritt.

Ursprungligen av jiny:

Inte mac användare ännu men iPhone användare sen i fredags och Trollhättebo

Så självklart är inlägget skrivet med iPhonen men det var inte helt problemfritt.

precis som jag då! köpte min Iphone i fredags med! och bor i trollhättan

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-24 14:49

Någon från Trollhättan som fått samtal om inkommande iPhones? Jag har inte fått något än iallfall

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-07-24 15:50

Uddevalla här

Uddevalla håller på att packa upp dagens leverans.

  • Medlem
  • 2008-07-24 16:41
Ursprungligen av Tarpan:

Uddevalla håller på att packa upp dagens leverans.

Får du reda på om det fanns 16 GB svart med där får du gärna meddela det.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-25 08:04

Hämtade ut min vita 16 Gib iPhone igår, haft den mindre än ett dygn nu och jösses vad kul den är. Jag är riktigt nöjd.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-07-25 11:09
Ursprungligen av SV O:

Får du reda på om det fanns 16 GB svart med där får du gärna meddela det.

Japp!

Skall hämta min svarta efter jobbet.

  • Medlem
  • 2008-07-25 11:38
Ursprungligen av Tarpan:

Japp!

Skall hämta min svarta efter jobbet.

Ok grattis! Själv så köade jag där första dagen och satte upp mig på listan då och får vänta till nästa sändning. Blir väl en veckas väntan till med nuvarande takt.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-22 09:50

Kalmar har en del! Var där på två FOJO-kurser för ett par, nåja ganska många par, år sedan. Då var det Whitt som gällde. Vi hittade en mysig grekisk restaurang. God mat, stora portioner och väldigt liten nota! Låg längs gågatorna ini ett prång och sedan upp för en trappa. Såg ut som en gammal lägenhet i ett 1800-talshus. Kommer inte ihåg om det var den som hette Zorba eller om det var Athena den hette. Det fanns inte direkt någon neonskylt. Men väl värd att leta efter.
Enda felet med Kalmar är vägen dit. Med tåg var det en hel vetenskap. Tog bilen istället. Tog vägen över Nybro dit, såg flera samhällen på vägen men den var lång så jag satsade på vägen över Växjö hem. Bara granar och tallar. Kortare men tråkig. Matsäck och full tank rekommenderas- extremt osynliga fik och bensinstationer efter Jönköping

Ursprungligen av nabben:

Kalmar har en del! Var där på två FOJO-kurser för ett par, nåja ganska många par, år sedan. Då var det Whitt som gällde. Vi hittade en mysig grekisk restaurang. God mat, stora portioner och väldigt liten nota! Låg längs gågatorna ini ett prång och sedan upp för en trappa. Såg ut som en gammal lägenhet i ett 1800-talshus. Kommer inte ihåg om det var den som hette Zorba eller om det var Athena den hette. Det fanns inte direkt någon neonskylt. Men väl värd att leta efter.
Enda felet med Kalmar är vägen dit. Med tåg var det en hel vetenskap. Tog bilen istället. Tog vägen över Nybro dit, såg flera samhällen på vägen men den var lång så jag satsade på vägen över Växjö hem. Bara granar och tallar. Kortare men tråkig. Matsäck och full tank rekommenderas- extremt osynliga fik och bensinstationer efter Jönköping

Här har ni en Kalmarrepresentant. Restaurangen heter Zorbas. Både Zorbas och Athena är riktiga höjdare. Sen finns alltid goda Cafe Corner med stans förmodligen godaste gyrostallrik. Ni som inte hittar dit får väl använda er av Maps

Fan inte sett en enda kotte med iphone eller ens ipod touch här. Sen stirrar jag visserligen inte så mycket på andra heller.
Hade varit riktigt roligt att anordna något så nördigt som en iphone-träff.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-24 15:53

Tack FillilutteN! -Zorbas var det! Javisst nu kommer jag ihåg... ähum.(pinsammhetsvarning för känsliga läsare) Vi dansade visst Zorbas dans eller något på väg därifrån.. ähum. Men gott, rejält och billgt var det!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-25 15:21

Jag var precis inne på butiken ppå Överby där jag stått i kö sen den 13:de. Jag är nu på plats 6 för en svart/16. Hon trodde att jag "garanterat" skulle få min nästa vecka eftersom dom brukar få i ca. 10 varje gång. Jag tror det när jag har den i min hand...

  • Medlem
  • 2008-07-25 16:05
Ursprungligen av Zip_THN:

Jag var precis inne på butiken ppå Överby där jag stått i kö sen den 13:de. Jag är nu på plats 6 för en svart/16. Hon trodde att jag "garanterat" skulle få min nästa vecka eftersom dom brukar få i ca. 10 varje gång. Jag tror det när jag har den i min hand...

10 om gången då händer det ju lite iallafall. Skulle satt upp mig på listan i THN då hade jag haft en nu, men jag är på semester så det var närmare till Torp.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-25 16:48
Ursprungligen av SV O:

10 om gången då händer det ju lite iallafall. Skulle satt upp mig på listan i THN då hade jag haft en nu, men jag är på semester så det var närmare till Torp.

Ja, det låter bra men: Jag var på plats 16 för två leveranser sedan. Hur hamnar man då på plats 6 efter två leveranser på 10 styck? Hmmm...Litar inte på vad dom säger i butikerna...

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-25 15:54

Jag med

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-28 17:46

Nu har dom ringt mig (Kl.17:30) från Telia-butiken på Överby! Min 16/svart finns att hämta!

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-29 07:51

Vad underbart! Snart ägt min i en vecka och kan inte säga annat än att jag är nöjd!

Själv så bor man ju i mycket stabila Skara, men härstammar från grottan Vedum.

Bevaka tråden