Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur går er väntan på en iPhone 3G?

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag väntar på en vit. Kösystemet i min lokala butik verkar helt kört. De iPhone som inte hämtas ut går till försäljning dagen efter.

Vad är då poängen med ett kösystem?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-19 20:48
Ursprungligen av gwendibbley:

Jag väntar på en vit. Kösystemet i min lokala butik verkar helt kört. De iPhone som inte hämtas ut går till försäljning dagen efter.

Vad är då poängen med ett kösystem?

Vad menar du? Om ingen hämtar ut så kan dom väl inte sitta och vänta hur länge som helst på att den som står i tur kommer. Eller missar jag nått?
Visst, dagen efter kanske är lite kort men ändå.

Ursprungligen av Zip_THN:

Vad menar du? Om ingen hämtar ut så kan dom väl inte sitta och vänta hur länge som helst på att den som står i tur kommer. Eller missar jag nått?
Visst, dagen efter kanske är lite kort men ändå.

Telias regler är 3 dagar.

Ursprungligen av Zip_THN:

Vad menar du? Om ingen hämtar ut så kan dom väl inte sitta och vänta hur länge som helst på att den som står i tur kommer. Eller missar jag nått?
Visst, dagen efter kanske är lite kort men ändå.

Nästa person på listan borde ju få möjlighet att köpa den. Inte vem som helst. Då förlorar ju kösystemet hela sin poäng.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-19 21:52
Ursprungligen av gwendibbley:

Nästa person på listan borde ju få möjlighet att köpa den. Inte vem som helst. Då förlorar ju kösystemet hela sin poäng.

Ja, det har du rätt i!

Min 8gb'are är beställd kring den 15. Hämtar ut den när jag får lön, den har då ännu inte anlänt hit iallafall.

Jag ringde precis till Teliabutiken i Vällingby utanför Stockholm och ställde mig i kö för en vit iPhone. Tjejen jag snackade med sa att de räknade med att få in telefoner under veckan. Men vi får väl se...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 10:49

Den här veckan blir spännande

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-21 13:06

mhm, väntar på en vit från webbshoppen, beställde den 17e... lär ju ta en stund detta.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-07-21 15:51

Ställde mig precis i kö för en vit 16Gb i Sundbyberg...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-23 17:16

Var inne på Telia Kungsgatan och frågade om 16gigarn sa att jag beställt min på nätet den 13/7.
Han svarade att dom börjar skicka ut idag till dom som beställt den 11/3 och framåt.
Hoppas på att få min lagom till Måndag.:cool:

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-23 18:34

Sweet, hoppas det går fort. Jag beställde en svart 16gb på nätet den 11e, men ångrade mig på tisdagen efter, ringde telias kundtjänst och bad att få ändra min order, ville ha en vit istället för en svart. Då får du annulera din order sa dom. Så nu är min andra beställning gjord den 16e istället. Men då en vit Hoppas jag får den snabbt som fan hehe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-23 21:21

Jag fick min idag i Uppsala!!!!

Jag beställde en vit och en svart 16G måndagen 14/7. Idag kom den vita!!!

Hon är jättesöt!

Jag vill ha min nu! Har väntat sen efter helgen den släpptes på en vit...

  • Medlem
  • 2008-07-23 22:24

beställt på internet 16 gb vit den 12:e, hoppas den kommer nu när som hellst då jag just nu lånar en mobil då min gamla gick sönder och samman efter 5 år av hårt slitage.

Som jag skrev lite tidigare så förbokade jag en vit i Vällingby den 20, i söndags. Idag ringde de och jag kunde hämta den.
Av ren nyfikenhet frågade jag hur kön såg ut nu på den butiken och då hade de 4 som hade förbokat den vita och 58 som väntade på den svarta! Spelar färgen er ingen roll så visade det där lite vilken ni ska välja om ni vill ha den nu.

Beställde en vit 16 gb på nätet den 19:e
Hade existerande teliaabonnemang (utan bindning) som jag ändrade till Max 25
Och jag legitimerade mig på nätet för att slippa tiden det tar med att få hem papper, fylla i och skicka tillbaka.

...men jag väntar fortfarande!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 11:53
Ursprungligen av southtown:

Beställde en vit 16 gb på nätet den 19:e
Hade existerande teliaabonnemang (utan bindning) som jag ändrade till Max 25
Och jag legitimerade mig på nätet för att slippa tiden det tar med att få hem papper, fylla i och skicka tillbaka.

...men jag väntar fortfarande!

Du lär nog desvärre få vänta ett par dagar med tanke på att dom började skicka ut igår till dom som beställt den 11/3.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 13:28

Någon i Östergötland som vet om någon butik fått leverans?

Var precis nere i butiken i Halmstad och betalade för min vita iPhone!

/gwen

  • Medlem
  • 2008-07-24 16:02

Var supernöjd då jag fick postavin imorse att hämta ut min 16gb, dock inte lika nöjd när jag öppnar paket innehållande 3g dongel. Dessutom med annans persons namn/adress i packetet. Telia skulle skicka ut en ny omgående o ber om ursäkt, hmm. LIte mycket nu hos Telia eller...

  • Medlem
  • Ödeshög
  • 2008-07-24 18:09

Gjorde intresseanmälan den 11:e Juli på en svart 16GB.
Teliabutiken från Linköping ringde idag, så hämtar den imorgon:) Äntligen:cool:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-03 00:34

Nu verkar det trilla in iPhones både här och där för i torsdags hämtade jag min svarta 16 GB i Norrköpingsbutiken och idag ringde de även från butiken i Linköping. Kändes bra att kunna säga att jag redan fått tag på en och att han får glädja en annan hoppfullt väntande

Bevaka tråden