Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lång leveranstid på beställd iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 276 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 17:35
Ursprungligen av wognum:

Jag beställde min vita 16gb via Telia.se söndag den 13/7.

Har fortfarande inte fått den. Bara en massa papper att fylla i förra veckan...

Men jag är inte bitter... Aaaaargh!

Då sitter vi precis i samma sits beställde också sönd 13/7.:(

Ursprungligen av Laroche:

Då sitter vi precis i samma sits beställde också sönd 13/7.:(

Jag beställde min vita 16 gb den 11/7 via telia.se och har inte fått min än. Skickade in mina papper förra tisdagen. Var i kontakt med telia idag och de sa att jag möjligtvis skulle få den i slutet av denna vecka.

Senast redigerat 2008-07-21 19:52
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-21 21:07

jåå de sa till mig också att nya lurar kommer veckovis. jag hoppas.

Med tanke på att dom verkar vara slut i hela världen blir det nog till att sitta lugnt i båten och vänta...

Nu börjar man tröttna, framförallt när man inte kan få något svar på när den kan tänkas anlända. Man ringer Telia butiken och de har inte en aning om eller när de får sina leveranser - allvarligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 12:30
Ursprungligen av draags:

Nu börjar man tröttna, framförallt när man inte kan få något svar på när den kan tänkas anlända. Man ringer Telia butiken och de har inte en aning om eller när de får sina leveranser - allvarligt.

Till mig sa dom i början av nästa vecka. Detta gällde 16gb modellerna. Men jo.. sjukt kass lansering. Det kan omöjligt vara svårt att förutspå att efterfrågan skulle vara stor när man ser vilken hype det var innan och dom visste att dom hade en bra produkt.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-22 14:20
Ursprungligen av durre:

Till mig sa dom i början av nästa vecka. Detta gällde 16gb modellerna. Men jo.. sjukt kass lansering. Det kan omöjligt vara svårt att förutspå att efterfrågan skulle vara stor när man ser vilken hype det var innan och dom visste att dom hade en bra produkt.

Skyll på Apple ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 14:28
Ursprungligen av Northwiz:

Skyll på Apple ...

Ja det e ju klart det är Apple som ska ha skiten för lanseringen

  • Medlem
  • 2008-07-24 09:53

Jippi, fick just postavin att min finns att hämta ut idag! Beställde 11:e på telia.se

Ursprungligen av pono:

Jippi, fick just postavin att min finns att hämta ut idag! Beställde 11:e på telia.se

Kul för dig pono! Hoppas den motsvarar förväntningarna.

Jag fick klämma på min kompis telefon igår. Det stillade lite begäret (eller kanske ökade det?!).

Får se vad som händer idag eller i morgon. Skulle vilja ha telefonen innan semestern och den börjar på måndag. Dock efter två veckors väntan så vet jag inte. Suck!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 11:10

Går också på semester på måndag hoppas verkligen den kommer innan det.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2008-07-24 11:30

Min försenade leverans beror säkert på att jag flyttar ett nummer från Tele2...

Det nya sim-kortet som de skall skicka kommer att börja fungera den 13 augusti enligt senaste pappret från Telia. Jag lär nog inte se min iPhone innan dess fruktar jag.

Jag får helt enkelt fortsätta att leka med min iPod touch!

Ursprungligen av wognum:

Min försenade leverans beror säkert på att jag flyttar ett nummer från Tele2...

Det nya sim-kortet som de skall skicka kommer att börja fungera den 13 augusti enligt senaste pappret från Telia. Jag lär nog inte se min iPhone innan dess fruktar jag.

Jag flyttar från Tre och fick samma porteringsdatum. Beställde den 11:e. Förhoppningsvis skickar de ut telefon och SIM-kort med tillfälligt nummer tidigare.

jag beställde min på telia.se i måndags och fick ett leverans-sms i morse!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 12:21
Ursprungligen av Stinky:

jag beställde min på telia.se i måndags och fick ett leverans-sms i morse!

8GB antar jag?

nej, 16 GB, men vit fast jag beställde svart. Först när jag kollade mejlkvittot såg jag att färgen blivit fel. MEN lika glad är jag för det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 12:39
Ursprungligen av Stinky:

nej, 16 GB, men vit fast jag beställde svart. Först när jag kollade mejlkvittot såg jag att färgen blivit fel. MEN lika glad är jag för det...

Det var som F-n nu får verkligen min komma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 13:01

Jag var just o hämtade ut min. Ställde mig i kö på götatan i stockholm måndagen efter lansering.

Ursprungligen av durre:

Jag var just o hämtade ut min. Ställde mig i kö på götatan i stockholm måndagen efter lansering.

Mmm, verkar bara vara storstäderna som får telefoner. I Sundsvall vet ingen när en ny leverans skall komma.

Det känns som att det inte spelar någon roll hur många telefoner Apple hade tillverkat, dom skulle ändå sålt slut.

Nu har jag äntligen fått min telefon. Tio minuter i tre ringde de från Telia-butiken och talade om att de skulle släppa telefonerna de hade fått och det vid klockan tre! Så det blev lite stressigt där ett tag, men jag lyckades få tag på nästsista iPhone 3G 16 Svart telefonen.

Puh! Slut på väntan! Hoppas ni övriga fått era telefoner också idag.

  • Medlem
  • 2008-07-24 19:03

Lite OT. men är det någon som vet om Telia tar betalt direkt vid en beställning (från internet) eller först vid leverans. Det är inte löning förr än i morgon nämligen

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-24 19:14
Ursprungligen av Jovan:

Lite OT. men är det någon som vet om Telia tar betalt direkt vid en beställning (från internet) eller först vid leverans. Det är inte löning förr än i morgon nämligen

Vid leverans, man betalar på "posten" när man hämtar ut den

jag beställde min vita 16gb den 17e på nätet & signerade avtalet med bank-id. när jag ringde och frågade när jag skulle få min sa hon mitten/slutet på augusti.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-24 19:57
Ursprungligen av andreasthorn:

jag beställde min vita 16gb den 17e på nätet & signerade avtalet med bank-id. när jag ringde och frågade när jag skulle få min sa hon mitten/slutet på augusti.

Helgarderade sig själva Var väl nån som beställde förra veckan i tråden och fick den idag ?

Det går inte någon nöd på mig eftersom jag har in 2G version men jag skulle ändå vilja få ett ungefärligt leverans besked - man ringer sin Telia butik varannan dag bara för att kolla, men de blir oftast tvära och säger att de ringer upp när de kommer - men man jag förlitar mig inte till hundra procent på dem då de helt plötsligt får in och låter mitt ex säljas över disk till någon annan hungrig köpare.

hämtade ut min ikväll – beställd i måndags och framme idag! Att det blev fel färg var helt ok, den vita är ju lika snygg. MEN. De hade lyckats byta ut 16GB mot 8GB också. Därav den snabba leveransen, antar jag. Har inte pratat med Telia än, men det blir att skicka tillbaka den i morgon och inse att jag nu sannolikt kommer att få vänta BETYDLIGT längre på att få rätt telefon…

Ursprungligen av Stinky:

hämtade ut min ikväll – beställd i måndags och framme idag! Att det blev fel färg var helt ok, den vita är ju lika snygg. MEN. De hade lyckats byta ut 16GB mot 8GB också. Därav den snabba leveransen, antar jag. Har inte pratat med Telia än, men det blir att skicka tillbaka den i morgon och inse att jag nu sannolikt kommer att få vänta BETYDLIGT längre på att få rätt telefon…

Den vita finns enbart som 16Gb? Hur fasen har du lyckats få en vit 8Gb?

Ursprungligen av Salmonella:

Den vita finns enbart som 16Gb? Hur fasen har du lyckats få en vit 8Gb?

den vita var, som jag skrev tidigare idag, 16-giggarn jag trodde jag skulle få istället för den svarta jag beställt... nu fick jag en 8GB istället (givetvis svart), vilken jag skickar tillbaka imorgon.

  • Medlem
  • 2008-07-24 23:23

Telöia ringde mig idag från Lund, jag har en vit iphone liggandes som kan hämtas av mig tills den 28e Äntligen

Bevaka tråden