Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2st iPhone till en PC?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej!
Jag och min flickvän har en iPhone dock bara 1 dator.
Kommer detta orsaka problem med backup och annat i itunes?

Jag har för mig att iTunes kan skilja på telefonerna. Men testa för veta säkert.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-26 16:13
Ursprungligen av quackpack:

hej!
Jag och min flickvän har en iPhone dock bara 1 dator.
Kommer detta orsaka problem med backup och annat i itunes?

Inga problem, bara du namnger dem olika.

tack!! då vet jag det inte skall vara några problem!

• Medlem
  • Ljungby
  • 2008-07-26 22:55

Jag kör visserligen OS X men jag tror att det är detsamma: Frugan har ett eget konto med iTunes som bara synkroniserar adressbok, kalender, e-post och bokmärken, i övrigt synkar hon med mitt konto och iTunes för att få den musik, de bilder och de program hon vill ha. Funkar prima!

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-27 01:55

itunes känner skillnad på iphones.. varesig de heter samma sak eller inte. tror de skijer på nån id som den får utav iphonen vid synkning.

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-27 01:56

Serienummer?

//Rob

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-27 02:05

ingen aning, bara konstaterat att min iphone 3g med samma namn som min andra gsm jag numera sålt separerades åt trotts att de båda va 16gb, samma sak med mina ipod nanos jag haft som båda varit 8gb med samma namn..

Serienummer är väl en rimlig gissning, men iTunes erbjuder en också att välja vilken backup man vill när man återställer en telefon. Jag har hjälpt ett antal med deras telefoner och när jag kollar vilka backuper som finns (under inställningar) så ser jag ett gäng namn på telefonerna sparade separat.

1
Bevaka tråden