Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saknar SMS vid uppdatering av firmware

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-22 11:22

Halloj,

Har precis uppgraderat min iPhone till firmware 2.0. Upptäckte dock att backupen som iTunes gjorde när man uppdaterade missade en massa sms. Efter att ha restorat från backupen så har jag kvar alla sms som var ÄLDRE än den 2008-07-07. SMS som jag fått eller skickat efter det fanns inte kvar.

Någon anna som upplevt samma problem? Eller vet om man kan få tillbaka sina sms?

Ursprungligen av kaksi:

Halloj,

Har precis uppgraderat min iPhone till firmware 2.0. Upptäckte dock att backupen som iTunes gjorde när man uppdaterade missade en massa sms. Efter att ha restorat från backupen så har jag kvar alla sms som var ÄLDRE än den 2008-07-07. SMS som jag fått eller skickat efter det fanns inte kvar.

Någon anna som upplevt samma problem? Eller vet om man kan få tillbaka sina sms?

Samma sak hände mig (förutom att alla mina sms försvann helt). Skulle också gärna få hjälp att få tillbaka dem.

Har du synkat din iPhone efter 2008-07-07 innan du uppdaterade då? Tror inte iTunes gör en backup automatiskt innan den installerar ny firmware...?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-25 22:12

Det var nog så att jag inte synkat sedan dess (gjort backup). Jag hade inte märkt att man i itunes kan högerklicka på sin iphone och välja back up...

Min säkerhetskopierar varje gång jag synkar den i iTunes. Men jag stoppar iofs i min iPhone i datorn varje dag och det kanske inte alla gör.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-26 11:58

Jag skrev i guiden att man ska låta iPhonen synkronisera innan man börjar med att uppdatera firmwaren. Om man inte gör det försvinner allt som man inte har tagit backup på för alltid. Eftersom Firmware 2.0 tar bort allt innan den installerar.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag skrev i guiden att man ska låta iPhonen synkronisera innan man börjar med att uppdatera firmwaren. Om man inte gör det försvinner allt som man inte har tagit backup på för alltid. Eftersom Firmware 2.0 tar bort allt innan den installerar.

//Rob

Jag har ett liknande problem, har kvar alla sms, synkade som man skulle men jag har inte en enda kontakt kvar. Why?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-26 15:42
Ursprungligen av cklauser:

Jag har ett liknande problem, har kvar alla sms, synkade som man skulle men jag har inte en enda kontakt kvar. Why?

Jag fick samma problem
Kör en manuell synkning, eller om du har MobileMe Push aktiverat, vänta en (lång) stund.

Ursprungligen av kenjon:

Jag fick samma problem
Kör en manuell synkning, eller om du har MobileMe Push aktiverat, vänta en (lång) stund.

Ah jag har synkat om två gånger nu. Kankse bara skall fortsätta tills det fungerar.

Ganska märkligt dock. Ähh är nog ändå tvungen att rensa upp så.. Lägger dit dem manuellt istället

3846 sms

Efter uppdateringen av min Iphone 2G (om man får kalla den det) så är det några saker som inte är som det skall. Först kom inte kontaktlistan med samt att det är något kajko med sms:en.

Det står att jag har 3846 nya sms i inkorgen. Tar jag bort alla så är det normalt, men sedan får jag ett nytt och då står det samma igen.

Om detta har tagits upp tidigare så är jag tacksam för länk. Min hjärna går på sirap idag efter Volbeat och Soilwork igår

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-26 19:45

Förmodligen är några rättigheter fel och sms kan inte sparas riktigt.

//Rob

SMS, Telefonlista (senaste, favoriter mm), mm borta efter 2.0 Pwnage uppdatering

Hej

Gjorde precis Pwnage updateringen till 2.0 från en 1.1.2 (ZiPhone 2.5 fixad tror jag det var innan) via http://www.99.se/uppl-sning/247371-pwnage-tool-2-0-1-guide-f-r-iphone-2g.html .

Allt funkade fint och användandet verkar funka som innan, men alla personal settings samt SMS, senaste Samtalslista, favoriter, Väderorter och settings, Aktier är borta efter 2.0 uppdatering...

Har även en ny 3G som jag tänkte köra igång ikväll utan hack efter att fått 2G:n att funka men är osäker på om den då kommer kräva FW 2.0.1 i iTunes och hur det då påverkar min 2G och möjligheten att få tillbaka SMS etc via ngn typ av backup...

Ngn som har tips på vad jag bör prova?

Per

Ursprungligen av [email protected]:

Hej

Gjorde precis Pwnage updateringen till 2.0 från en 1.1.2 (ZiPhone 2.5 fixad tror jag det var innan) via http://www.99.se/uppl-sning/247371-pwnage-tool-2-0-1-guide-f-r-iphone-2g.html .

Allt funkade fint och användandet verkar funka som innan, men alla personal settings samt SMS, senaste Samtalslista, favoriter, Väderorter och settings, Aktier är borta efter 2.0 uppdatering...

Har även en ny 3G som jag tänkte köra igång ikväll utan hack efter att fått 2G:n att funka men är osäker på om den då kommer kräva FW 2.0.1 i iTunes och hur det då påverkar min 2G och möjligheten att få tillbaka SMS etc via ngn typ av backup...

Ngn som har tips på vad jag bör prova?

Per

Ja alltså, du brukade väl synka din iPhone i iTunes då och då innan uppdateringen?
Denna synk ger en backup som du kan använda dig av vid uppgradering av firmware.
Första gången du synkar den uppgraderade iPhonen frågor iTunes om du vill ställa in den "som ny iPhone" eller med den backup du hade innan(anger vad du hade namngivit den alt bara "iPhone").

Ser det inte ut på detta vis?

Japp, synkade i iTunes och valde att använda den backupen vid ny firmware... ändå nästan allt borta (dock inte valen på vilka kalendrar, mailkonto, bilder som den skulle ta med, men detta var ju "iTunes-info" och inte den "iPhone-info" (SMS, samtalslistor etc) som jag nu saknar

Ursprungligen av [email protected]:

Japp, synkade i iTunes och valde att använda den backupen vid ny firmware... ändå nästan allt borta (dock inte valen på vilka kalendrar, mailkonto, bilder som den skulle ta med, men detta var ju "iTunes-info" och inte den "iPhone-info" (SMS, samtalslistor etc) som jag nu saknar

Mycket märkligt, vanligtvis följer all sådana info med backupen.
När synkade du senast innan uppdateringen?

1
Bevaka tråden