Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem efter Jailbreak iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-25 23:33

Hej alla!

Jag har nu jailbreakat min lur. Och till min förskräckelse ser jag att jag inte får något telefon nätverk till telia. Alltså inga "pluppar" det står inte ens "Telia" Är det någon som varit i samma sits? Eller tror att man vet vad problemet är! Snälla skriv i tråden tveka inte!

min första reaktion skulle vara om du använt Bootneuter med pwnage tool ?

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-25 23:40

Där sa du något, jag använde mig av denna guiden punkt för punkt:
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your 2.0 3G iPhone (Mac) (Comments)

hmm slugt .. då skall bootneater inte användas .. "blir grå" men tydligen har något hänt ..

om du verkligen har gjort enligt guiden till 100% och inte gjort något misstag så vet jag faktiskt inte ... hmm...

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-25 23:49
Ursprungligen av gotfredsen:

hmm slugt .. då skall bootneater inte användas .. "blir grå" men tydligen har något hänt ..

om du verkligen har gjort enligt guiden till 100% och inte gjort något misstag så vet jag faktiskt inte ... hmm...

Ok har du jailbreakat din? eller äger du någon? För jag verkar vara rätt ensam om händelsen. Jag funderar på att försöka en gång till. Bra idé tror du?

Ursprungligen av Borgvall:

Ok har du jailbreakat din? eller äger du någon? För jag verkar vara rätt ensam om händelsen. Jag funderar på att försöka en gång till. Bra idé tror du?

Yep har en . kommer köpa snart en till för jag utvecklar för iphone på fritiden.

Jag rekommenderar att du letar efter andra guider för att se om något skiljer dom åt .

här är en annan guide

Pwnage 2.0 Guide 3G - ModMyiFone - Wiki

det lär nog inte vara någon fara om du återställer din iphone och försöker igen . men häng inte mig om det strular ... peppar peppar.

kolla också på blog.iphone-dev.org

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-26 00:11
Ursprungligen av gotfredsen:

Yep har en . kommer köpa snart en till för jag utvecklar för iphone på fritiden.

Jag rekommenderar att du letar efter andra guider för att se om något skiljer dom åt .

här är en annan guide

Pwnage 2.0 Guide 3G - ModMyiFone - Wiki

det lär nog inte vara någon fara om du återställer din iphone och försöker igen . men häng inte mig om det strular ... peppar peppar.

kolla också på blog.iphone-dev.org

Jag prövar den guiden! Tack för att du tar dig tid! Säg gärna till om det är något mer! Jag återkommer efter jailbreaken!

Efter min andra jailbreak prövade jag att bocka ur "Activate" grejen, det fungerade inte alls. Ska köra en gång till med den vanliga grejen. Sen ger jag upp tillsvidare om det inte finns någon här som har koll!

Nu har jag kört en sista Jailbreak och fortfarande inget nätverk från TELIA! Vad är detta! Någon får gärna hjälpa mig!

Kört efter denna guiden:
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your 2.0 3G iPhone (Mac) (Comments)

Skriv i tråden!

Senast redigerat 2008-07-26 02:06
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2008-07-26 07:53

Fungerar telefonen ifall du kör en total återställning till originalmjukvaran från Apple? Det är första steget att testa. Fungerar det så har du iaf inte förstört din telefon.

Enligt tråden om PwnageTool så händer detta om man har ikryssat "activate" när man jailbreakar iPhone 3G. Jag ser att du även testat utan detta, men försök först återställa original firmware för att se att allt fungerar som det skall, sen skapar du en ny pwned firmware med "activate" urkryssat och hoppas på det bästa.

Källa (läs några inlägg efteråt oxo): http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/246731-pwnagetool-2-0-sl-ppt-fungerar-p-iphone-3g-9.html#post1575390

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-26 11:46

telefonen fungerar utan problem när den inte är jailbreakad. Skall göra ett försök i windows nu!

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-26 12:36

telefonen fungerar utan problem när den inte är jailbreakad. Skall göra ett försök i windows nu!

Nu har jag gjort en jailbreak i windows. Det fungerar inte. Får ingen anslutning till Telia. Vad i h*lvete.. Kan någon vänlig person skriva en liten guide hur ni gjorde? Har följt denna guide till 100% :
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your 2.0 3G iPhone (Windows)

Posta gärna vilken guide ni använde.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-26 16:12

Nu har jag gjort en jailbreak i windows. Det fungerar inte. Får ingen anslutning till Telia. Vad i h*lvete.. Kan någon vänlig person skriva en liten guide hur ni gjorde? Har följt denna guide till 100% :
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your 2.0 3G iPhone (Windows)

Posta gärna vilken guide ni använde.

Jag antar att du har ett SIMkort från Telia istoppat..... vore väl för enkelt annars.

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-26 18:38
Ursprungligen av kenjon:

Jag antar att du har ett SIMkort från Telia istoppat..... vore väl för enkelt annars.

jo simkort ja jag I. Någon som vet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-26 20:16

jo simkort ja jag I. Någon som vet?

Det står typ på en halv miljon ställen i detta forum...

Men återigen då... jag har framgångsrikt jailbreakat min 3G med Teliakort genom att köra Pwnage och sedan köra expert och klickar ur ACTIVATE eftersom den redan ÄR aktiverad...

Pling, klart.. funkar... det är vad jag gjort för att få det att funka.. osso restorar jag min backup också förstås....

• Medlem
  • Danderyd
  • 2010-03-28 11:35

Help!

Ursprungligen av shadoe:

Det står typ på en halv miljon ställen i detta forum...

Men återigen då... jag har framgångsrikt jailbreakat min 3G med Teliakort genom att köra Pwnage och sedan köra expert och klickar ur ACTIVATE eftersom den redan ÄR aktiverad...

Pling, klart.. funkar... det är vad jag gjort för att få det att funka.. osso restorar jag min backup också förstås....

Får inte heller någon singnal
Min är en iphone 2g två år gammal, köpt i USA. Ska jag fortfarande trycka ut "activate"?
SNÄLLA, jag BÖNFALLER dig att svara.

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-28 13:05
Ursprungligen av Ctina:

Min är en iphone 2g två år gammal, köpt i USA. Ska jag fortfarande trycka ut "activate"?

Nej, du ska ha activate ikryssat.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-29 08:47
Ursprungligen av Ctina:

Ctina, Glöm PwnageTool :p, denna instruktion hjälper dig tillbaka på banan igen på nolltid

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-26 21:09

Hej,
Jag fick samma "fel" med mig iPhone 3G att den inte "hittade" telia och efter en stund stod det "no service" där det skall stå Telia.

Men jag fick det att fungera med Winpwn 2.0.0.3 och inte välja YouTube activation fix och tabort bocken vid Activate Phone.

Hoppas ni får det att fungera också...

Mvh Knorren

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-27 00:02

Nu har jag fixat de! Tack för hjälpen av er!

Nu har jag stött på ett annat problem dock..
När jag försöker lägga in Super monkey ball står det att "Hårddisk utrymmet" håller på att ta slut. Det är ju endå 16 gb hur kan det vara så? Är det någon partition som är förliten eller hur fungerar det?

SÅ, nu är allt fixat. Jag har partitionerat om minnet så jag har 1500 MB på Jailbreak delen eller vad man skall säga.

Så kort sagt för att få telefonen att fungera.

Avbocka Activate phone.
Ta ganska mycket minne till upplåsnings delen.

Senast redigerat 2008-07-28 10:49
1
Bevaka tråden