Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalendern saknar veckonummer?

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av pesc:

Jag får inte till det i veckovyn (men i dagsvyn, tack för det!).

Vilket datumformat skall man ändra?

Ser verkar funka även med "kort" datum

  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2008-07-22 20:15

Veckovy

Finns det inte veckovy i iPhone?

Ursprungligen av Hälge:

Finns det inte veckovy i iPhone?

tyvärr inte skulle också vilja ha det

  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2008-07-28 10:26
Ursprungligen av poseidon84:

tyvärr inte skulle också vilja ha det

Då går iPhone bort direkt - tyvärr! Nödvändigt för mej.

samma här

Toppen tips!
Så här fick jag det att fungera både i dags- och veckovy.

/Micke

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-28 10:46

Jag har det i dag, vecka och månad.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Jag har det i dag, vecka och månad.

Yes!!

Hur syns det i månad? Jag har försökt ställa in som bilden men får det bara att synas i dag o vecka

Hur har du lyckats med det?
Jag har bara Dag och Månad och Lista.
Men månadsvyen är ju lika överskådlig som vecka kan jag tycka.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-28 11:08

Jadu??
Ibland bara blir det bra

Yes!!

Fast det där är ju inte inställnigarna för iPhonen utan för OS X.
Här diskuterar vi ju iPhone

Senast redigerat 2008-07-28 16:18
  • Medlem
  • 2008-07-28 17:08

OT: Gör iCal-fönstret lite bredare så syns veckonumren i alla vyer

  • Medlem
  • 2008-07-28 19:55

Orkar inte läsa alla inlägg, sry om någon har sagt detta, men i appstore så finns det en app som mkt simpelt heter "vecka". Den visar vilken vecka det är i en liten ikon, inget mer än så

Ursprungligen av can:

Orkar inte läsa alla inlägg, sry om någon har sagt detta, men i appstore så finns det en app som mkt simpelt heter "vecka". Den visar vilken vecka det är i en liten ikon, inget mer än så

Sade också det innan, men bara för att tydliggöra: man måste trycka på ikonen för att se veckan. Förut visade ikonen "rätt" vecka en vecka bara för att utveckladen hade programmerat programmet och sedan lagt in veckonumret som fördefinierad ikon. Inte avsiktligt för att lura användarna men.
Så veckonumret syns inte i ikonen. Numera står ikonen som "V?"

Går väldigt snabbt att öppna programmet dock

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-07-29 22:21

Egentligen ganska konstigt att man ska behöva en massa workarounds och specialhacks för att få Apples grejjor att fungera med de mest enkla sakerna...

En gång i tiden var det Apple som ledde "internationaliseringsligan" när det gällde att anpassa sina system så att olika länders språk, funktioner etc. fungerade.

Idag verkar det som om vårt "kära" Apple mest fokuserar på sin "egen" USA-marknad, och skiter i alla oss som inte bor i staterna... Trots att "vi" dessutom även generellt sett betalar mer för våra Apple-prylar än vad amerikanerna själva gör...

Sorgligt.

  • Medlem
  • 2008-07-29 22:40

Nackdelen med att ha vekconummer i iCal/iPhone ör att de syns som händelser i iPhone. De dagar man inte har händelser inplanerade ut ser ändå ut att vara uppbokade eftersom veckan är en händelse.
(Jag utgår från hur det är i fw 1.1.4.)

vecka..

det är inte klokt det här med veckor, speciellt under semestern.
Jag löste det enl. bilden (funkar även på mobileme).

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-08-10 15:14

Era lösningar att ha veckonummer som händelser i kalendern fungerar bra på datorn, men på iPhone när man kollar i kalendern så blir varje dag (på månadsvyn) markerad med en prick.
Med andra ord är det inte längre tydligt vilka dagar som faktiskt har en "riktig" händelse, finns det möjlighet att välja "alla kalendrar utom 1" och sedan enkelt aktivera den sista när man vill se veckonummrena? Ungefär på samma sätt som i iCal.

  • Medlem
  • 2008-08-10 21:02
Ursprungligen av jangs:

Era lösningar att ha veckonummer som händelser i kalendern fungerar bra på datorn, men på iPhone när man kollar i kalendern så blir varje dag (på månadsvyn) markerad med en prick.
Med andra ord är det inte längre tydligt vilka dagar som faktiskt har en "riktig" händelse,

som sagt...

Ursprungligen av Baron:

Nackdelen med att ha vekconummer i iCal/iPhone ör att de syns som händelser i iPhone. De dagar man inte har händelser inplanerade ut ser ändå ut att vara uppbokade eftersom veckan är en händelse.
(Jag utgår från hur det är i fw 1.1.4.)

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-08-10 21:07
Ursprungligen av Baron:

som sagt...

Herregud, pinsamt! Ögnade igenom hela tråden för att inte råka ställa samma fråga igen.. Men då vet jag, tack!

EDIT: Såg nu att man i iTunes kan ställa in vilka kalendrar som ska synkas, bara att skippa veckonummer kalendern så är problemet löst

Senast redigerat 2008-08-18 17:37
Bevaka tråden