Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funktionsönskelista

Tråden skapades och har fått 116 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 08:08

RockyMontana: Jag tänkte likadant men sen sket jag helt enkelt i att köpa programmen i datorn utan gör det direkt i iPhone hela tiden och syncar de till datorn istället på kvällen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 08:09

Daniel4632: Om du med di.fm menar Digitally Imported så finns de i Tuner... men SR finns inte där då de inte kör med shoutcast eller dylikt men vad jag hört så jobbar de på att byta plattform så det skall funka på iPhone också.

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2008-07-24 15:16
Ursprungligen av Trineo:

Daniel4632: Om du med di.fm menar Digitally Imported så finns de i Tuner... men SR finns inte där då de inte kör med shoutcast eller dylikt men vad jag hört så jobbar de på att byta plattform så det skall funka på iPhone också.

Ja, det är det jag menar. Kom på det oxå. Skönt att höra att de jobbar på det. År väl AAC+ stod de ska få till så är det löst.

För er som liksom jag gillar och använder Bluetooth finns den här:
mobile.brando.com.hk

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-07-24 10:45

Vecko vy i iCal, även så man flippa den, så man får en bra vecko översikt. Jag tycker inte lista är nog bra.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-07-28 11:30

Copy/paste
Förmåga att skicka kontakter/filer via bluetooth
MMS
Filminspelning med kameran
Större valmöjligheter att ställa in utseendet

Jag har inte jailbreakat min, och denna önskelista är ju för default misstänker jag?
Men tack för tipset ändå förresten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 18:26

kunna se direkt i mobilen när ett foto är taget.
Information överlag om vissa staker....

  • Medlem
  • Vallda, Sweden
  • 2008-07-28 18:54

Himmel, den här tråden var inget kul att läsa! Jag har ju långtgående planer på att köpa en lur så snart all hype lägger sig och det finns telefoner i butikerna typ. Men nu... Det är ju löjligt alternativt skrämmande vad många grundläggande funktioner som de inte har lagt in!

Min gamla W880i verkar ju helt plötsligt riktigt kompetent (men bara nästan). Inte lika smidig i synkningen med kalender och adressbok, dålig att surfa på, men tusan, den har ju massor av bra saker som jag inte vill vara utan också. Tror knappt att det är sant att iPhone inte har bluetooth- filöverföring eller att man inte kan skicka vcf-filer via sms/mail.

/LA

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 21:50
Ursprungligen av ludaus:

Himmel, den här tråden var inget kul att läsa! Tror knappt att det är sant att iPhone inte har bluetooth- filöverföring

Men filöverföring via WLAN finns (third party) och handen på hjärtat hur ofta skickar du VCF - filer till din telefon?!

Ursprungligen av shadoe:

Men filöverföring via WLAN finns (third party) och handen på hjärtat hur ofta skickar du VCF - filer till din telefon?!

tycker det är viktigare att funktionen finns än att den används dagligen, de gånger man behöver den så är den viktig, oavsett om det är en gång om dagen eller en gång i månaden...
Det är liksom valmöjligheten som är den viktiga.

  • Medlem
  • Vallda, Sweden
  • 2008-07-29 11:55
Ursprungligen av shadoe:

Men filöverföring via WLAN finns (third party) och handen på hjärtat hur ofta skickar du VCF - filer till din telefon?!

Det är ju just det som är så skrämmande illa, att man måste ta till WLAN när bluetooth finns inbyggt i telefonen. Det är obegripligt. Fördelen med bluetooth är ju att det är direktlänkat mellan två enheter UTAN inblandning av annan infrastruktur.

Jo, jag skickar gärna kontakter som vcf både till och från min telefon ganska ofta.

/LA

  • Medlem
  • Vadstena
  • 2008-07-28 21:38

SR-stream och podcasts direkt i iPhonen.
Sedan vore det trevligt med copy/paste också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 23:14

du är dock väldigt begränsad över vad du kan skicka med mail. Bilder och skriven text sen tar det slut.

Vet inte hur många gånger polarna ska skrattat åt mig och min iPhåne

Ursprungligen av atomlab:

du är dock väldigt begränsad över vad du kan skicka med mail. Bilder och skriven text sen tar det slut.

Vet inte hur många gånger polarna ska skrattat åt mig och min iPhåne

vilka tuffa polare du måste ha.
Visa dem super monkey ball så tystnar de

jag vill att min telefon ska sluta sega!!
Varje gång jag trycker backspace så suddar den ut hela raden typ = värdelöst!
Oups. En aning OT kanske

Något jag saknar vääääldigt mycket är en slags översikt över kommande möten och påminnelser i startskärmen. Ni vet som t ex Nokia har. Det skulle finnas och dyka upp på skärmen för att låsa upp telefonen. Det märkte jag direkt att jag saknade. Det är så smidigt att kunna se dagens möten utan att behöva gå in i några program/menyer.

Ingen mer som saknar sånt?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-29 17:14
Ursprungligen av Rickard A:

Något jag saknar vääääldigt mycket är en slags översikt över kommande möten och påminnelser i startskärmen. Ni vet som t ex Nokia har. Det skulle finnas och dyka upp på skärmen för att låsa upp telefonen. Det märkte jag direkt att jag saknade. Det är så smidigt att kunna se dagens möten utan att behöva gå in i några program/menyer.

Ingen mer som saknar sånt?

För gamla jailbreakade iPhones fanns det ett program som gjorde som du beskrev men många hade problem med programmet. Men ideen är väldigt bra tycker jag och om Apple vill att iPhone ska vara den bästa smartphone så kommer något liknade med ett framtida firmware.

//Rob

Ursprungligen av Rickard A:

Ingen mer som saknar sånt?

Jag, efter att ha använt Nokia E90 i cirka ett år innan övergång till iPhone (eller egentligen har jag båda parallelt nu). Det är en av dom vettigare funktionerna Nokia lyckats göra

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-07-29 20:09

Att iPhone inte har grundläggande funktioner såsom skicka/ta emot filer, bilder, kontakter via bluetooth är dåligt. Att en kollega eller kompis inte kan skicka en kontakt till en via sms är superdåligt.

Skall det behöva vara så att man måste hacka/cracka sin nyinköpta telefon för att den skall vara användbar?

-"Kan du skicka över polare X uppgifter och fotot från firmafesten?"
-"Nej, förresten, vänta - jag måste cracka min nya iPhone först, innan jag kan använda simpla, banala saker som alla andra telefoner kan..."

PS! Glömde laddarkabeln på jobbet, så nu när jag är hemma kan jag inte ens flytta en textfil från min MacBook Pro till min iPhone. Förresten: den kan ju inte ens visa textfiler, måste spara om till Word-format först... men just det, kabeln ligger på jobbet... DÅLIGT

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-29 20:48

du skulle kunna maila dem dock.

Föstår problemet och håller med dig. Apple måste se över fil-hanteringen på deras älskade telefon...

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-07-29 20:53
Ursprungligen av atomlab:

du skulle kunna maila dem dock.

Föstår problemet och håller med dig. Apple måste se över fil-hanteringen på deras älskade telefon...

Problemet är ju att mindre än 0,2% typ av alla har iPhones, alltså kan de inte maila över bilderna till mig från sina lurar. Dessutom, iPhone kan inte ens ta emot en kontaktuppgift från en annan telefon. Varken via BT, WLAN eller SMS/mobilnätet. Har testat. Funkar inte.

Om man sitter i samtal och kommer överens om att ringa en tredje person, så kan ju inte den man pratar med enkelt skicka över kontakten så att man kan spara den och göra samtalet.

Menar Apple på allvar att man skall leta efter första bästa avfart från motorvägen, köra av och stanna. Ta fram papper och penna, be personen man pratar med att läsa upp kontaktuppgifterna som man sedan skriver ned på papper. Sedan skall man manuellt knappa in uppgifterna i telefonen. Sen kan man ringa och åka tillbaka till motorvägen...

Känns ju inte som 2008 direkt...
Utan snarare som 1994 när jag hade en Ericsson Hotline...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-29 21:30

om en person skickar dig ett vcard så får du det inte inlagt direkt på mobilen utan som ett sms utav sändaren. Det är även dåligt visat. Men det går. Att apple inte har inkluderat detta i OSet är för mig en gåta.

Men det finns säker några framtids sökare här på forumet som har svar på det också och hävdar att kontakter och v-cards är förlegat!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-31 19:29

bara inom den appen ju.

jo, iofs, var lite snabb där. blev för exalterad... men fler lär ju komma. speciellt om den fungerar som den ska!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-01 20:14

* Möjlighet att ta bort enskilda samtal från senast-listan.
* Möjlighet att kunna rensa bort alla missade samtal men behålla utgående/inkommande samtal.
* En till knapp i tangentbordet för att skriva sammansatta ord. Om man ska skriva nakenchock t.ex. så känner iPhones ordlista igen både naken och chock, men inte hela ordet. Så om jag skulle missa några bokstäver i varje enskilld ord skulle den lätt gissa att det är chock jag skriver. Som det är nu så måste jag skriva "naken chock" och sen gå tillbaka och sudda. Hänger ni med?

jag hade gärna sett att jag som Imini kund kunde se hur många min jag har kvar att ringa, hur många sms till jag får skicka. en sms räknare existerar ju inte alls och telefon min räknaren verkar det vara fel på då jag tydligen ringt en timme, fast jag inte har ringt ett enda samtal med telefonen än. den måste helt enkelt räkna inkommande samtal i den listan med. vilket jag inte vill.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-15 10:49
Ursprungligen av Ollebro:

jag hade gärna sett att jag som Imini kund kunde se hur många min jag har kvar att ringa, hur många sms till jag får skicka. en sms räknare existerar ju inte alls och telefon min räknaren verkar det vara fel på då jag tydligen ringt en timme, fast jag inte har ringt ett enda samtal med telefonen än. den måste helt enkelt räkna inkommande samtal i den listan med. vilket jag inte vill.

http://www.99.se/operat-rer-abonnemang/247968-r-knas-ing-ende-samtal-i-samtalspotten.html

vad? det har ju inte med saken att göra?:tveksam:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-15 12:34

"Om du slår *120# på knappsatsen så visas hur många samtalsminuter du har kvar. "
Sedan definierar du dig som iMinikund. alltså har det ju inte med Apple att göra utan med din operatör, om du vill kolla upp hur många minuter du har kvar eller sms.

Eller menar du en funktion i telefonen där man från start definerar antalet minuter och antal sms som ingår i ens abbonemang så att telefonen räknar ner?

Bevaka tråden