Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Utility 5.3.2 ser ej Airport Basestation - allmänt problem?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en gammal UFO formad Airport Basestation (ungefär 6år gammal eller så) som kör Firmware 3.8.4. Den fungerar utmärkt och servar upp ett Wifi nätverk på vårat LAN hemma.

Jag försökte att uppdatera MAC adress tabellen med en ny iPhone idag, men det visar sig att Airport Utility 5.3.2 kan inte se den, oberoende av om man sitter på samma nätverkssegment direkt med kabel eller via radio (från två olika datorer med 10.5.3). Ironiskt nog så går det utmärkt att surfa via den, men Airport Utility säger bara "Airport Utility was unable to find any Apple wireless devices".

Jag grävde fram ett gammalt dasslock (iBook Tangerine) och provade Airport Utility på den (v3.1.1) och det gick fint. Där kunde jag administrera Airporten och ändra på MAC adresser mm.

Man pillar ju inte så ofta med inställningarna på sin Airport Basestation, så jag undrar om någon annan kan kolla om detta fungerar på deras Airport nyligen, Apple kanske har haft sönder detta för flera, men utan att folk har upptäckt det ännu. Om du testar så vore det bra om du sade vilken sort Airport det är och vilket firmware som den använder.

Jag har samma problem, dock inte samma hårdvara. Har extreme'n, kan endast komma åt den trådlöst..
Tror du har testat det? Ville bara säga det ändå!!

Lycka till..

Jep, jag kan inte komma åt basstationen från 5.3.2 varken via trådlöst eller ethernet kabel, testat från en Mac Pro och en MacBook, båda som kunde komma åt den tidigare, innan 5.3.2. Har inte rört basstationens firmware nyligen heller.

Det visar sig att man måste ladda ner "AirPort Admin Utility for Graphite and Snow", som finns tillgänglig hos Apple.

Apple - Support - Downloads - AirPort Admin Utility for Graphite and Snow 4.2.5

1
Bevaka tråden