Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hackad och klar, men hur gör man med filmerna?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2008-07-29 00:56

Jag har nu petat in codecs, sapphire, atv files, nitotv och så vidare och jag anser mig vara ganska klar med hackandet. Problemet är nu bara: hur spelar jag upp avi filmer på atv'n på smidigast sätt? Hur får jag in filmerna på atvn och hur streamar man från datorn?
Jag fixar just nu en bekants atv som enbart äger pc. Kan vara värt att notera...

Jag har sökt som en galning och det verkar så solklart, men jag kan verkligen inte hitta någonting!
Tack i förhand

Jag streamar från en UPNP-server (Mediatomb, går även att installera på OS X med lite meckande) som kör Linux och sen har jag installerat Mediacloud (MediaCloud - Free UPnP(v1) Client Appliance For AppleTV(TM)) på ATV:n som är en UPNP-klient. Mediacloud är dock inte helt stabil utan man får starta om sin ATV ibland, dels för att Mediacloud helt sonika kan sluta spela filmer och sen syns inte ändringar i filstrukturen på UPNP-servern utan att man startar om hela ATV:n.

Jag använder Twonky som UPnP-server och körde likt Joacim MediaCloud tidigare, men tog bort det för att jag tyckte att det var för buggigt.

Så för mig är det FTP som gäller. Använder en enkel Applescript-dropbox för att skicka upp och tar bort filmer manuellt vid behov.

1
Bevaka tråden