Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Coverflow, knäppt byter bilder på omslag

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-23 18:26

Av någon anledning har coverflow i iphone blivit "uppfuckat" den har helt enköt bestämt sig för att byta ut eller ta bort omslagen på vissa album.

I itunes på datorn är det rätt omslag till rätt skiva. Har testat att byta omslagen, ta bort och läga till dom i iphonen igen men problmet kvarstår.

någon som vet lösningen på detta problem?

Har en Iphone med fw 1.1.4
Itunes med version 7.7

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2008-07-23 18:32
Ursprungligen av kaoscar:

Av någon anledning har coverflow i iphone blivit "uppfuckat" den har helt enköt bestämt sig för att byta ut eller ta bort omslagen på vissa album.

I itunes på datorn är det rätt omslag till rätt skiva. Har testat att byta omslagen, ta bort och läga till dom i iphonen igen men problmet kvarstår.

någon som vet lösningen på detta problem?

Har en Iphone med fw 1.1.4
Itunes med version 7.7

Har du testat att "baka in" omslaget i filen? så du inte bara har hämtat hem det via iTunes? visa info/bildmaterial. hoppas du förstår hur jag menar..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-25 10:16
Ursprungligen av kaoscar:

Av någon anledning har coverflow i iphone blivit "uppfuckat" den har helt enköt bestämt sig för att byta ut eller ta bort omslagen på vissa album.

I itunes på datorn är det rätt omslag till rätt skiva. Har testat att byta omslagen, ta bort och läga till dom i iphonen igen men problmet kvarstår.

någon som vet lösningen på detta problem?

Har en Iphone med fw 1.1.4
Itunes med version 7.7

Skulle kunna varit mina rader. Stämmer exakt med med mina data. Hade samma problem med vissa album, att konvoluten bytte plats i iPhonen.

Brydde mig inte så mycket och nu verkar det ha rättat till sig själv. Kollade precis och nu ligger rätt konvolut på rätt album.

Misstänkter att det kan ha varit något med sökvägarna i synkningen med iTunes där jag använder mig av spellistor för att uppdatera skivavdelningen i iPhonen.

Egentligen är det mer fantastiskt att allt fungerar så bra mellan alla Apple-apparater som hemmet börjar bli fullt av...

Det hade jag problem med förut, men efter 2.0 har det inte hänt igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 16:12

får väl testa att uppdatera iphonen då eller nedgradera iphonen problmet starta efter jag uppdatera itunes.
Har även haft problem med åäö efter uppdateringen av itunes

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-29 11:57
Ursprungligen av kaoscar:

Har även haft problem med åäö efter uppdateringen av itunes

99.se - Visa inlägg - iTunes 7.7 är släppt - 080710

1
Bevaka tråden